تبیان، دستیار زندگی
زندگی مشترک را می توان همواره شکوفا نگاه داشت. یک نواختی زندگی روزمره به تدریج عوارض خود را بر جای می گذارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاریخ مصرف ازدواج‌تان را تجدید کنید


زندگی مشترک را می توان همواره شکوفا نگاه داشت. یک نواختی زندگی روزمره به تدریج عوارض خود را بر جای می گذارد.

برای اینکه خانواده ی گرمی داشته باشید و با همسرتان روابط صحیحی را پایه گذاری و حفظ کنید ، بهتر است به نکات زیر توجه نمایید:

تاریخ مصرف ازدواج تان را تجدید کنید

با هم حرف بزنید

در باره ی اهمیت صحبت کردن هر چقدر بگوییم، باز هم کم است. باید بتوانید با همسرتان درباره هر چیزی صحبت کنید. همسرتان فردی است که باید افکارتان را با او سهیم شوید و از او نظر بخواهید. در زندگی، شما با مشکلات و تجربیات نامطلوب زیادی مواجه می شوید. بهترین راه غلبه بر این مسائل، صحبت کردن درباره ی آن ها با همسرتان و پیدا کردن یک راه حل است. همسران «معمولاً احساسات منفی» را که رنجش و ناکامی را در آن ها تشدید می کند و به تدریج اساس زندگی را فرسوده می سازد.

آرزوها و رویاهایتان را با هم سهیم شوید

همه ما در مورد آینده آرزوهایی داریم: این که کجا زندگی کنیم و چه کارهایی انجام دهیم و غیره چرا این آرزوها باید فقط مال خودتان باشد؟ آن ها را با همسرتان سهیم شوید.

با همدیگر در مورد آینده و آنچه تمایل دارید در سال های بعد اتفاق بیفتد، صحبت کنید. باهم به جلو نگاه کردن، به نزدیک تر شدن شما به عنوان یک زوج کمک می کند. بحث کردن در مورد رویاها و آرزوها هم چنین در هر دوی شما همبستگی ای ایجاد می کند تا با توان هر چه بیشتر برای به دست آوردن آن ها تلاش کنید.

برنامه ریزی اقتصادی داشته باشید

بخش عمده ای از مشاجرات در زندگی مشترک به دلیل مسائل مالی ایجاد می شود. هزینه های سنگین زندگی و درآمد پایین ممکن است شما و زندگی مشترکان را تلخ سازد.برای این که بتوانید ناسازگاری هایتان در این مورد را به حداقل برسانید، باید باهم یک برنامه اقتصادی طراحی کنید. این برنامه هر دوی شما را قادر می سازد تا ببینید چه موقع پول به زندگی تان می آید و چه موقع و چگونه از زندگی تان می رود. یک برنامه ی دقیق مالی و کنترل دخل و خرج مانع بالا رفتن هزینه های زندگی شما و افتادن به دردسر مالی می شود.

با هم بیرون رفتن را متوقف نکنید

زندگی مشترک را می توان همواره شکوفا نگاه داشت. یک نواختی زندگی روزمره به تدریج عوارض خود را بر جای می گذارد. یکی از بهترین روش ها برای این که مطمئن شوید زندگی مشترکتان همیشه تازه و شاداب می ماند این است که با هم بیرون بروید، به جایی بروید که از بودن در آن جا لذت می برید، منظره زیبایی دارد و خاطرات خوبی از آن جا دارید می توانید به یک رستوران یا سینما بروید یا با هم پیاده روی کنید. مهم این است جایی بروید که محیط شما عوض شود و با هم به عنوان یک زوج تنها باشید. اولین باری را به یاد بیاورید که باهم به عنوان یک زوج بیرون رفتید. چقدر عالی بود؟ اگر خود و همسرتان را در الویت زندگی تان قرار دهید، قطعا دلیلی ندارد که نتوانید زندگی مشترکتان را شاد نگه دارید.

هر چیز مثبت غیرمنتظره که در روند زندگی روزمره تان تنوعی ایجاد کند ایده آل است صبر نکنید تا جشن تولد همسرتان با مناسبتی فرا برسد تا او را با هدیه ای شگفت زده کنید

همسرتان را گاهی شگفت زده کنید

زندگی مشترک امکان دارد به آسانی کسالت بار به سمت قابل پیش بینی شدن بلغزد راز یک زندگی مشترک شاد و طولانی تازگی و تنوع آن است. شما نیاز دارید برای حفظ شور و شوقی که ابتدای آشنایی تان داشتید تلاش کنید یکی از بهترین کارها این است که به طور پیوسته همدیگر را شگفت زده کنید. هر چیز مثبت غیرمنتظره که در روند زندگی روزمره تان تنوعی ایجاد کند ایده آل است صبر نکنید تا جشن تولد همسرتان با مناسبتی فرا برسد تا او را با هدیه ای شگفت زده کنید.

بخش خانواده ایرانی تبیان

منبع : سپیده دانایی

مطالب مرتبط:

پیژامه‌های دردسرساز

اشتباهی که تاوانش سخت است

بگو که دوستم داری

وقتی نفر سومی در میان است

زنگ خطر های بی وفایی

راز تفاوتهای زن و مرد

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.