تبیان، دستیار زندگی
شهردار شیراز گفت: روابط عمومی کارآمد گاه از یک مدیر سازمان نقشی مهمتر ایفا می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پاک فطرت:

روابط عمومی کارآمد نقشی مهمتر از مدیر دارد

علیرضا پاک فطرت

شهردار شیراز گفت: روابط عمومی کارآمد گاه از یک مدیر سازمان نقشی مهمتر ایفا می کند.

علیرضا پاک فطرت در جمع مسئولان روابط عمومی معاونتها، سازمانها و مدیریتهای وابسته به شهرداری و شهرداری های مناطق 9 گانه شیراز، افزود: هرچه یک سازمان تلاش و فعالیت کند اگر در راس روابط عمومی آن سازمان نیرویی کارآمد حضور نداشته باشد، نمودی در سطح جامعه نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه روابط عمومی کارآمد گاه از یک مدیر سازمان نقشی مهمتر ایفا می کند، خاطرنشان کرد: یک روابط عمومی در ارتباط بین سازمانی، یا میان سازمانی و ارتباط با ارباب رجوع و مخاطبان باید توانایی استفاده از شیوه های کارآمد و تاثیرگذار را داشته باشد.

شهردار شیراز با اشاره به برخی از روابط عمومی های موفق در سطح سازمانهای کشور، بیان کرد: اگر یک سازمان علی رغم تلاشهای برنامه ریزی شده شاهد خروجی مناسب نیست و هجمه هایی را نیز در مقابل خود می بیند، باید ابتدا به دنبال رفع ضعف در روابط عمومی باشد.

پاک فطرت با یادآوری اینکه پلیس و شهرداری در میان تمام سازمانهای فعال در جامعه شاهد بیشترین میزان ارتباط با مخاطبان و مردم است، گفت: هر اتفاق خوب یا بد در سطح جامعه به وقوع بپیوندد افراد آن را به پلیس یا شهرداری ربط می دهند.

وی افزود: طی یکسال اخیر با تلاشهای سازمان سرمایه گذاری شهرداری شیراز، بسته های سرمایه گذاری مشخص شده و هر فرد علاقه مندی به هر میزان در هر نقطه از شهر و در هر بخش از فعالیتهای تجاری، فرهنگی، ورزشی یا مجموع آنها می تواند سرمایه گذاری کند اما قبل از آن باید در قالب و قاعده قانون سهم مشارکتش مشخص باشد.

وی ادامه داد: اینکه فردی به اسم مدیر یا مسئول روابط عمومی فکر کند تنها وظیفه اش نصب پلاکارد و برگزاری مراسم است، یک برداشت غلط بوده و باید اصلاح شود.

شهردار شیراز با یادآوری اینکه مدیر لایق باید بتواند با استدلال در هر شرایطی حق را بیان کند، گفت: اگر یک مدیر تنها به فکر مدیریت و موقعیت خود باشد، وای به حال آن سازمان و آن جامعه، مدیر باید همواره به یاد داشته باشد که مسئولیت امانتی است که به او سپرده شده و باید در قبالش پاسخگو باشد.

کارگاه آموزشی "فرزندان خود را چگونه دریابیم"

مدیر اجتماعی و مشارکتهای مردمی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز گفت: به منظور آشنایی والدین، کارگاه آموزشی "فرزندان خود را چگونه دریابیم" برگزار می‌شود.

عبدالکریم رحیمی با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام بر تربیت کودک ، اظهار داشت: باید قدر کودکان که هدیه ای از جانب خداوند هستند را بدانیم و با تربیت صحیح آنها وظیفه خود را در برابر این ودیعه های الهی به خوبی انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه والدین برای تربیت صحیح فرزندان نیازمند آموزش هستند ، گفت: تربیت کودکان نیازمند کسب آگاهی از دنیای آنها است که در همین راستا والدین باید با شرکت در کارگاه های آموزشی و مطالعه کتابهای سودمند که مستند و دارای ارزش علمی‌ و هویت اسلامی‌ هستند ، به این مهم دست یابند.

مدیر اجتماعی و مشارکتهای مردمی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز، از برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان فرزندان خود را چگونه دریابیم ، خبر داد و خاطرنشان کرد : این کارگاه با همکاری خانه مشاور نسل امروز با سخنرانی دکتر عبدالمحمد طاهری، محبوبه حقیقی و بنفشه امیدوار در روز پنجشنبه 27 مهرماه در تالار آزادی برگزار می شود.

رحیمی افزود: بیش فعالی کودکان، رشد شناختی فرزندان، کنترل خشم فرزندان، فرزندان و بازیهای کامپیوتری، والدین و رشد فرزندان، تعلیم و تربیت فرزندان و خانواده و ارتباط موثر در این کارگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تنظیم: هومن بهلولی