تبیان، دستیار زندگی
ی و داوری بازیهای روز ششم جام یورو 2004 فرانسه- کرواسی کرواسی سزاوار پیروزی بود برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات کشورمان بهترین گزینه کارشناسی برنامه تلویزیونی ایران (شبکه 3) بود. برانکو که حالت خندان و رضایت بخشی داشت پس از پا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تحلیل فنی و داوری بازیهای روز ششم جام یورو 2004

فرانسه- کرواسی

کرواسی سزاوار پیروزی بود

برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات کشورمان بهترین گزینه کارشناسی برنامه تلویزیونی ایران (شبکه 3) بود.

برانکو که حالت خندان و رضایت بخشی داشت پس از پایان بازی گفت : باید بگویم از بازی و فوتبال کرواسی لذت بردم .

این بازی یک نکته جالب داشت و این آن بود که تا پایان دیدار حالت دراماتیک خود را حفظ کرد و مشخص نبود چه تیمی برنده خواهد شد.

سرمربی اهل کرواسی کشورمان در خصوص نتیجه بازی اظهار داشت : نتیجه منصفانه بود هرچند که کرواسی می توانست برنده میدان هم باشد .

فرانسه چه در بازی قبل و چه در این بازی نشان داد که با تراکم دفاعی از سوی حریفان مشکل و ضعف دارد و به بن بست حرکتی می رسد هرچند که نباید منکر دفاع عالی خط دفاعی کرواسی شد آنها در زمین و هوا با پرشهای بلند تا جایی که شد وظایف خود را انجام دادند که در این میان شمیچ نمونه بود.

برانکودر ادامه افزود: واقعا حیف شد بعد از اینکه کرواسی با نتیجه  دو بر یک  پیش افتاد نتوانست نتیجه را حفظ کند و انتقام خوبی از قهرمان دوره قبل جام ملتهای اروپا بگیرد.

ایوانکوویچ در خصوص تعویض های بازی گفت : به نظر من در تیم کرواسی آقای باریچ باید تعویض های خود را کمی زودتر انجام می داد و یا با توجه به دور بودن یک بازیکن از میدان مسابقه به علت مصدومیت نباید از وی استفاده می کرد البته شاید قصد داشت با انجام آن تعویض ها نتیجه را حفظ کند در کل من فکر میکنم چون بازیکنان تعویضی کرواسی در دقایق حضور خود موفق بودند جای داشت که زودتر وارد بازی شوند .

در خصوص تعویض های فرانسه باید گفت : با توجه به خوب بازی نکردن پیرس در بازی اول ، سانتینی تصمیم گرفته بود از ویلتورد در ابتدا استفاده کند که به نظر من با توجه به سبک بازی پیرس و تکنیک خاص وی حضور او در اول بازی بیشتر می توانست مفید باشد وبازی نکردن پیرس از ابتدای بازی بیشتر به نفع کرواسی شد من این بازیکن کلیدی و بزرگ آرسنال را خیلی دوست دارم ودر ضمن وی با آنری هماهنگی خوبی دارد و مرتبا به مناطق چپ و راست زمین سرکشی میکند.

برانکو تصریح کرد : کرواسی در نیمه دوم فراتر از انتظار ظاهر شد و فرانسوی ها خیلی خوش شانس و اقبال بودند که در مقابل کرواسی که سزاوار پیروزی بود مساوی کردند.

برانکو گفت : کرواسی از طرف زیدان خیلی احساس خطر می کرد.

تحلیل داوری بازی فرانسه – کرواسی

گل دوم و تساوی بخش فرانسه مردود بود

هوشنگ نصیرزاده کارشناس داوری کشورمان در خصوص صحنه بحث برانگیز بازی که منجر به گل مشکوک و تساوی فرانسه شد گفت : در این صحنه ترزه گه در حالی وارد محوطه جریمه شد که توپ به دست چپ او برخورد کرد که اگر در آ ن شرایط توپ به دست راست وی برخورد میکرد طبیعی بود اما دست چپ ترزه گه در زاویه 90 درجه باز  شد و کاملا هند بود و گل فرانسه مردود و غیر قابل قبول است البته فکر میکنم آقای نیلسون در زاویه دید خوبی قرار نداشتند اما در کل علیرغم سخت بودن بازی به جز این یک مورد داوری خوبی داشت .

محمد فنایی دیگر کارشناس داوری کشورمان در خصوص این صحنه ضمن سالم خواندن گل فرانسه اظهار داشت  : چون تعمدی نبوده و روی بازیکن ( ترزه گه ) به سمت و  طرف دروازه نبوده و فاصله هم خیلی دور نبود هند عمدی حساب نمی شود پس بنابراین گل فرانسه صحیح و سالم است .

قضاوت را به خود شما فوتبال دوستان می سپاریم.