تبیان، دستیار زندگی
ی بازی روز پانزدهم جام یورو 2004 شانس و تجربه در برد هلند سهیم بود بازی هلند- سوئد ابراهیم قاسمپور مربی اسبق تیم های ملی و باشگاهی کشورمان در خصوص بازی هلند و سوئد در گفتگویی تلفنی با بخش ورزشی تبیان گفت:" هلند بسیار مح...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تحلیل فنی بازی روز پانزدهم جام یورو 2004

شانس و تجربه در برد هلند سهیم بود
بازی هلند- سوئد



ابراهیم قاسمپور مربی اسبق تیم های ملی و باشگاهی کشورمان در خصوص بازی هلند و سوئد در گفتگویی تلفنی با بخش ورزشی تبیان گفت:" هلند بسیار محتاطانه کار می کرد و فقط می خواست نتیجه را حفظ کند و گل نخورد و قصد داشت با آوردن ماکای در مرکز حمله از تک موقعیتهای گل استفاده کند. بازی انگلیس و فرانسه برای هلند درس عبرت شده بود و این تیم اصلاً تمایلی به ریسک نداشت و نمی خواست در پایان بازی پیشمان شود. به همین دلیل در یک سوم میانی هر دو تیم سعی در کنترل بازی داشتند و با دوندگی بسیار می خواستند بازی را در دست خود بگیرند."

قاسمپور در ادامه تشریح کرد:" تمام تیمهایی که به این مسابقات آمده اند از آمادگی خوبی برخوردارند و دیگر مثل گذشته نیست سطح اختلافات تیمها پایین آمده و می بینید که فرانسه، انگلیس و آلمان جای خود را به تیمهایی مثل دانمارک، چک و سوئد داده اند و هرگز نمی توان قهرمانی را از پیش تعیین کرد. هر چند در بازی شب گذشته برتری نسبی با هلند بود اما نمی توان گفت سوئد هم موقعیت گل نداشت بلکه شاید موقعیت آنها خطرناکتر هم بود. اما چیزی که سبب برد هلند در این بازی شد تجربه و درصدی شانس بود که بازیکنان هلندی آن را داشتند.

آمدن فرانک دی بوئر در خط دفاعی استحکام دفاعی هلند را بیشتر کرده بود و پس از مصدومیتش جای خالی وی کمی احساس می شد. به هر حال مربی هلند با بهره گیری از بازیکنان باتجربه اش در این دیدار توانست قوای روحی و تجربی تیمش را بالا ببرد و در ضربات پنالتی پیروز میدان بشود."

قاسمپور تصریح کرد:" تعویض ادگارد داویدز با یک دفاع بیانگر احتیاط مربی هلند است اما به نظر من نباید منکر ارزشهای تیمی سوئد شد چرا که آنها نسبت به سال گذشته خیلی پیشرفت کرده اند و صعودشان به این مرحله گواه این مطلب است و اگر کمی دقت و شانس داشتند شاید در بازی و چه بسا در پنالتی پیروز میدان بودند."

قاسمپور در پایان اشاره کرد:" فوتبال آسیا و ایران می بایستی درسهای بزرگی از این مسابقات بگیرد و بهتر است به جای اینکه مربیان وقت خود را صرف کارهای غیرمفید بکنند با ضبط و آنالیز بازیها آینده مربیگری ایران را تضمین کنند و به نحو احسنت از این کلاسهای آموزشی رایگان استفاده کنند.