تبیان، دستیار زندگی
مفتی قطری، جمهوری اسلامی ایران را به دلیل حمایت نکردن از مخالفان و عناصر مسلح در سوریه، دشمن توصیف کرد و به مسلمانان در خصوص تشکیل امپراتوری ایران هشدار داد!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قرضاوی:ایران را در حج نفرین کنید!


مفتی قطری، جمهوری اسلامی ایران را به دلیل حمایت نکردن از مخالفان و عناصر مسلح در سوریه، "دشمن" توصیف کرد و به مسلمانان در خصوص تشکیل "امپراتوری" ایران هشدار داد!

قرضاوی

در روزهای گذشته رسانه ها خبر دادند  شیخ یوسف قرضاوی در خطبه نماز جمعه قطر از زائران خانه خدا خواست در مراسم حج امسال ایران را نفرین کنند!!! چرا که ایران در کنار دولت سوریه ایستاده و جلوی سقوط آن را گرفته است.

قرضاوی با اشاره به حمایت‌های ایران، چین و روسیه از نظام حاکم بر سوریه گفت: جهان عرب و جهان اسلام باید در برابر این سه کشور بایستند چون آنها با حمایت‌های سیاسی، نظامی و مالی در کنار رژیم حاکم در سوریه قرار گرفته و درحال کشتن مردم در این کشور هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " یوسف قرضاوی" که اصالتا مصری است و با گرفتن تابعیت قطری در این کشور زندگی می کند؛ جمهوری اسلامی ایران را "دشمن" دانست.

وی مدعی شد، جمهوری اسلامی ایران به قصد ایجاد "امپراتوری ایران" در منطقه، در برابر اعراب ایستاده؛ و از طریق حزب الله به سوریه نیرو فرستاده است!.

این درحالی است که بر اساس اسناد و مدارک منتشر شده و حتی اظهارات خبرنگاران خارجی در سوریه، اکثر عناصر مسلح و تروریست‌ها در سوریه از کشورهای عربی منطقه به این کشور اعزام شده، و از سوی این کشورها حمایت مالی و تسلیحاتی می شوند.

در همین راستا یکی از مطبوعات آلمانی اخیرا به نقل از مسئولان امنیتی این کشور اذعان کرده که فقط 5 درصد عناصر مسلح در سوریه، تابعیت سوری دارند.

از سوی دیگر تا کنون حتی یک مورد حضور نیروهای حزب الله در سوریه گزارش نشده؛ و طبق سخنان اخیر دبیرکل حزب الله، لبنانی‌هایی که گفته شده در سوریه کشته شدند؛ کسانی بودند که ده ها سال به همراه خانواده هایشان در روستاهای مرزی سوریه و لبنان زندگی می کرده و تابعیت لبنانی خود را در سوریه حفظ کرده بودند .. و این افراد در مقابل تهدید عناصر مسلح به مقاومت پرداخته، و در راه دفاع از خانواده خودشان کشته شدند.

قرضاوی مدعی شد، جمهوری اسلامی ایران به قصد ایجاد "امپراتوری ایران" در منطقه، در برابر اعراب ایستاده؛ و از طریق حزب الله به سوریه نیرو فرستاده است!

قرضاوی همچنین با اشاره به اقدام تركیه در نشاندن هواپیمای مسافربری سوری در آنكارا و بازرسی آن تأکید کرد: روسیه دشمن نخست اسلام و مسلمانان است زیرا تاكنون 30 هزار تن از مردم سوریه با سلاح روسی كشته شده اند .

ادعای این مفتی قطری درحالی مطرح می شود که ناظران بی طرف، فعالان و مدافعان حقوق بشر، دلیل اصلی ادامه بحران در این کشور را ادامه حمایت های تسلیحاتی و مالی غرب و هم پیمانان منطقه‌ای آنها به ویژه قطر، عربستان و ترکیه از عناصر مسلح دانسته اند.

قرضاوی در ادامه ادعاهای خود با درخواست برای تحریم روسیه گفت: روسیه حتی در شورای امنیت نیز جلوی صدور قطعنامه محكومیت بر ضد سوریه را می گیرد. بنابراین باید با این كشور جنگید.

خطیب نماز جمعه دوحه افزود: ما فقط با نظام سوریه درگیر نیستیم بلكه با چینی ها، روس ها و ایرانی ها نیز درگیریم.

واکنش روحانیون مجلس به سخنان قرضاوی

نمایندگان روحانی مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای، سخنان اخیر و اظهارات دشمن‌پسند یوسف قرضاوی را محکوم کردند.

قرضاوی

به گزارش ایلنا، در این بیانیه آمده است:

« بنابر نقل خبرگزاری‌ها آقای یوسف قرضاوی مفتی درباری قطری، ایران را به خاطر عدم حمایت از تروریست‌هایی که در سوریه به کشتن مسلمانان مشغولند و آلت دست رژیم صهیونیستی،‌ آمریکا و غرب و رژیم‌های مرتجع عربی قرار گرفته‌اند، دشمن خوانده و به مسلمانان درباره‌ی تشکیل امپراطوری‌ ایران هشدار داده است.

اظهارات آقای قرضاوی حقیقتا هر مسلمان دردمندی را متاسف می‌کند که چرا انقلابی که بر مبنای وحدت مسلمانان شکل گرفته است و وحدت عملی‌ آنها از اصول آرمانی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران و رهبری فرزانه‌ی آن بوده و هست چگونه توسط عالمی درباری متهم به امپراطوری و دشمنی با مسلمانان می‌شود؟

آقای قرضاوی! جمهوری اسلامی ایران تنها به دنبال وحدت جهان اسلام است و نه تنها به دنبال تشکیل امپراطوری نیست، بلکه خواهان برقراری کشورهای مستقل و آزاد از امپریالیسم و امپراطوری جهانی آمریکاست. بنابراین از نهضت‌زنان و ایجاد تفرقه بین امت اسلامی بپرهیزید و از خداوند بترسید.

چگونه ممکن است جمهوری اسلامی ایران که بخاطر حمایت از فلسطین این پاره بی‌تن جهان اسلام دشمنی، توطئه و تحریم‌های قدرتهای جهان را به جان خریده است متهم به دشمنی با جهان اسلام کرد؟ اگر جمهوری اسلامی از وحدت و یکپارچگی کشور سوریه و راه‌ کارهایی که منجر به مشارکت مردم در تصمیم‌گیری و حاکمیت مردم سوریه می‌گردد، حمایت می‌کند همه به خاطر حفاظت از کشوری است که سال‌های متمادی در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی مقاومت کرده است و اینک دشمنان اسلام می خواهند این مقاومت را درهم بشکنند.

روحانیون مجلس: آقای قرضاوی! جمهوری اسلامی ایران تنها به دنبال وحدت جهان اسلام است و نه تنها به دنبال تشکیل امپراطوری نیست، بلکه خواهان برقراری کشورهای مستقل و آزاد از امپریالیسم و امپراطوری جهانی آمریکاست

با کمال تاسف جمهوری اسلامی ایران اینک متهم به دشمنی با جهان اسلام می‌گردد. البته برای کسانی که آقای قرضاوی را می شناسند و می‌دانند که از کدامین آبشخور سیراب و ارتزاق می‌گردد و با کدامین رژیم غاصب منازله می‌کند جای تعجب نخواهد داشت.

نباید فراموش کرد که آقای قرضاوی به نیابت از رژیم‌های مزدور و وابسته به آمریکا چه آتش فتنه‌ای در عراق روشن کرد که منجر به ریخته‌شدن خون بسیاری از مومنان شد و اگر نبود تدبیر علمای اسلام سنی و شیعه می‌رفت تا آتش این فتنه دامن هزاران کودک‌ و زن و مرد بی‌گناه را به آتش بکشد.

ما روحانیون نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن اظهارات دشمن‌پسند آقای قرضاوی از وی می‌خواهیم که خود را از بند مادیات و دنیای فناپذیر رها کند و به دامن اسلام و مصالح است اسلامی باز گردد و از تفرقه‌سازی خودداری نماید تا همه‌ی نیروهای اسلامی به صورت متحد در مقابل دشمنان اسلام در یک صف واحد به جهاد برخیزند.»

فرآوری: یوسف قاضی زاده

بخش سیاست تبیان


منابع:ایلنا، جمهوری اسلامی، العالم