تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید دو تیم ایران و کره‌جنوبی برای برد در بازی فردا شانس برابری خواهند داشت. او می‌گوید کره تنها روی کاغذ پیروز میدان است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کی روش:شجاعانه بازی می‌کنیم


سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید دو تیم ایران و کره‌جنوبی برای برد در بازی فردا شانس برابری خواهند داشت. او می‌گوید کره تنها روی کاغذ پیروز میدان است.

کی روش

نشست خبری پیش از بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی صبح امروز (دوشنبه) آغاز شد و کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران در ابتدای نشست خود چندین بار از حضور اصحاب رسانه در جلسه تشکر کرد و گفت: حضور پرتعداد شما نشان از اهمیت بالای بازی ایران و کره دارد. همین طور هواداران هم می‌دانند که این بازی چقدر مهم است و رسانه‌های کره‌ای هم به آن توجه زیادی کرده‌اند.

وی در پاسخ به اولین سوال مبنی بر اینکه از زمانی که کارتان را با تیم ایران شروع کردید این تیم نوسان زیادی داشت و به نظر خط دفاعی تیم ایران باید بهتر از این باشد و بخصوص آنکه الان با دفاع مستحکمی از تیم کره جنوبی مواجه می‌شوید، برای این موضوع چه برنامه‌ای دارید، اظهار کرد: از زمانی که بنده کارم را با تیم ایران شروع کردم طی 22 یا 23 بازی‌ای که داشتیم مطمئنا آمار گل خورده ما کمتر از 0/7 یا 0/8 گل خورده در یک بازی است. پس نتیجه می‌گیریم وقتی میانگین گل خورده در هر بازی کمتر از یک گل است، وضعیت دفاعی خوبی داریم. این به خاطر انگیزه رقابتی است که میان بازیکنان ایجاد شد.

کی‌روش گفت: همچنین از لحاظ تکنیکی پیشرفت‌هایی داشتیم که می‌توانم بگویم طبق آمار به طور میانگین در هر بازی تقریبا بیش از دو گل زده‌ایم. با همه این احوال آمار و ارقام به تنهایی مهم نیست. تیم ایران در سه بازی گذشته برابر ازبکستان، قطر و لبنان تنها یک گل خورد هکه نشان از دفاع خوبش دارد. البته این راهم فراموش نمی‌کنیم که در هر سه بازی فقط یک گل زدیم. بنابراین باید سعی کنیم در خط حمله بهتر باشیم و شرایط تیم را در آنجا بهبود ببخشیم. تمرکز ما در حال حاضر روی این موضوع زیاد است.

کارلوس کی‌روش در ادامه نشست گفت: من فرمول برنده بودن در فوتبال را می‌خواهم برایتان بگویم. این فرمول ساده است. فرمول این است که باید سخت کار کنید، , عملکرد خوبی داشته باشید تا نتیجه بگیرید. اما فرمول تنبلی این است که بعضی‌ها فقط راجع به برد صحبت می‌کنند در حالی که زیر سایه درختی می‌نشینند و منتظر نتیجه هستند! اما من ترجیح می‌دهم به سراغ فرمول اول بروم

کارلوس کی‌روش در ادامه و در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای جلوگیری از انجام بازی احساسی توسط ملی‌پوشان در بازی فردا دارد گفت: ما برابر یکی از قدرتمندترین تیم‌های آسیا بازی می‌کنیم. اکنون ژاپن و کره پرقدرت‌ترین تیم‌های این قاره هستند. شاید این طور به نظر بیاید که شانس کره روی کاغذ از ما بیشتر است اما هیچ تیمی در طول تاریخ پیش از شروع بازی به برد یا باخت نرسیده است. فوتبال 90 دقیقه است و ما از دقیقه یک تا دقیقه 90 تصمیم‌های لازم را می‌گیریم. بنابراین باید بگویم که در بازی سه‌شنبه برابر کره فقط فعالیت زیاد و عرق ریختن فایده‌ای ندارد و تنها روی انگیزه حساب کردن هم کافی نیست. ما برای پیروزی برابر حریف نیاز به انگیزه بالا و فعالیت زیاد داریم.

وی ادامه داد: وقتی که فردا وارد زمین چمن شدیم همه بازیکنان دو تیم یکسان خواهند بود و هر دو تیم از شانس برابری برای پیروزی برخوردار خواهند بود. امیدوارم ما بازی بهتری انجام دهیم و پیروز شویم. هرچند برای رسیدن به این هدف به کمی شانس هم نیاز داریم. در نهایت باید بگویم که با حرف شما موافقم. اگر بخواهیم فقط با احساس‌مان بازی کنیم نتیجه‌ای نمی‌گیریم.

کی روش

در ادامه یکی از خبرنگاران کره‌ای خطاب به سرمربی ایران گفت که مربی کره جنوبی معتقد بوده که 20 دقیقه ابتدای بازی اهمیت بالایی دارد، نظر شما چیست؟ کی‌روش در پاسخ گفت: من هم موافقم که 20 دقیقه اول بازی خیلی مهم است اما به نظر من 20 دقیقه پایانی از آن هم مهم‌تر است و حتی باید بگویم که برای ایران تک تک ثانیه‌های بازی فردا اهمیت دارد. از بازیکنانم توقع دارم که با روحیه‌ی جنگنده بازی کنند و در همه صحنه‌ها و نبردهای تک به تک موفق باشند. بازی قبلی کره برابر ازبکستان را دیدم و متوجه شدم که ازبک‌ها بازی را خوب شروع کردند و به گل اول رسیدند اما کره در دقیقه 43 گل خود را زد. بنابراین در بازی فردا علاوه بر اینکه 20 دقیقه اول مهم است دقایق 21 ، 22 ، 23 و... هم مهم است. آنچه مسلم است فردا شاهد دیداری خواهید بود که دو تیم کیفیت بالای خود را به نمایش می‌گذارند و هر تیمی که بتواند قدرت خود را در طول بازی بیشتر دیکته کند یقینا موفق می‌شود.

در ادامه خبرنگار دیگری به کی‌روش گفت، سرمربی کره جنوبی گفته که تیمش می‌خواهد برابر ایران یک شگفتی خلق کند و برای اولین بار ایران را در تهران شکست دهد اما مردم ما دوست دارند که حرف امیدوار کننده‌ای از سرمربی تیم‌شان بشنوند. کی‌روش در پاسخ به این خبرنگار گفت: چیزی که می‌توانم بگویم این است که در طول سه هفته گذشته به سختی کار کرده‌ایم و تمام کارهای لازم را برای آماده شدن برای این بازی انجام داده‌ایم. بازیکنان ما کاملا متعهد هستند و انگیزه بالایی برای پیروزی دارند. آن‌ها روحیه لازم برای ارائه عملکردی خوب دارند اما نتیجه از دست ما خارج است و نمی‌توانیم نظری راجع به آن بدهیم. این چیزی است که فقط خداوند از آن آگاه است. هیچ مربی‌ای در دنیا نمی‌تواند قول پیروزی در یک مسابقه را بدهد. هر کسی هم که این حرف را می‌زند سطحی‌نگر است و بینش لازم را ندارد.

کی‌روش ادامه داد: چیزی که امروز می‌توانم بگویم این است که اگر می‌توانستم چیزی را پیش‌بینی کنم به جای نتیجه بازی فردا پیش‌بینی می‌کردم که آیا فردا زنده و سلامت خواهم بود یا خیر. مطمئن باشید اگر چنین قدرتی داشتم انرژی‌ام را صرف فوتبال نمی‌کردم و سراغ کاری را می‌گرفتم که برایم زندگی ابدی را به دنبال داشته باشد. چیزی که می‌توانم بگویم این است که ما آماده‌ایم که رقابت خوبی با کره داشته باشیم و می‌توانیم در تک تک لحظات صاحب توپ باشیم و عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهیم.

کی‌روش در پاسخ به این خبرنگار گفت: چیزی که می‌توانم بگویم این است که در طول سه هفته گذشته به سختی کار کرده‌ایم و تمام کارهای لازم را برای آماده شدن برای این بازی انجام داده‌ایم. بازیکنان ما کاملا متعهد هستند و انگیزه بالایی برای پیروزی دارند. آن‌ها روحیه لازم برای ارائه عملکردی خوب دارند اما نتیجه از دست ما خارج است و نمی‌توانیم نظری راجع به آن بدهیم. این چیزی است که فقط خداوند از آن آگاه است. هیچ مربی‌ای در دنیا نمی‌تواند قول پیروزی در یک مسابقه را بدهد. هر کسی هم که این حرف را می‌زند سطحی‌نگر است و بینش لازم را ندارد

کارلوس کی‌روش در ادامه نشست گفت: من فرمول برنده بودن در فوتبال را می‌خواهم برایتان بگویم. این فرمول ساده است. فرمول این است که باید سخت کار کنید، , عملکرد خوبی داشته باشید تا نتیجه بگیرید. اما فرمول تنبلی این است که بعضی‌ها فقط راجع به برد صحبت می‌کنند در حالی که زیر سایه درختی می‌نشینند و منتظر نتیجه هستند! اما من ترجیح می‌دهم به سراغ فرمول اول بروم.

وی افزود: مطمئنا اگر عملکرد خوبی داشته باشیم شانس بیشتری برای برد خواهیم داشت. این توقعی است که من از بازیکنانم دارم. بازیکنان ایران به خودشان ایمان دارند. مطمئنم می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند و همین ما را امیدوار می‌سازد. این چیزی است که من همیشه به بازیکنان می‌گویم. اگر اینچنین باشیم پس از پایان بازی آن‌ها می‌توانند سربلند از زمین خارج شوند و به عملکرد خوب‌شان افتخار کنند. بقیه داستان را هم به دستان خدا می‌سپاریم.

کی‌روش در پاسخ به سوال خبرنگار کره‌ای مبنی بر اینکه از بازی آخردو تیم دو سال می‌گذرد نظرتان درباره تیم فعلی کره جنوبی چیست و کدام یک از بازیکنان این تیم را برای ایران خطرناک‌تر می‌دانید اظهار کرد: همان طور که می‌دانید من از سال 98 کارم را در فوتبال آسیا شروع کردم و پیش از این هم تجربه لازم را داشتم. می‌دانم که کره جنوبی و ژاپن سرمایه‌گذاری‌های زیادی در فوتبال داشته‌اند. پاداش آن‌ها برگزاری جام جهانی 2002 بود. سطحی که الان کره جنوبی دارد، نتیجه اقداماتی است که در گذشته صورت داد. اما درباره این بازی قطعا این نظر درست نیست که چون کره جنوبی در سال 2002 میزبان کره جنوبی بوده قطعا الان می‌تواند برابر ایران برنده باشد. یا اینکه چون ایران در یکی، دو بازی گذشته با اتفاقاتی مواجه بود بنابراین قطعا به کره می‌بازد.

کی‌روش تاکید کرد: ما هیچ ترسی از رویارویی با کره جنوبی و هیچ کدام از بازیکنان‌شان نداریم. ما به این تیم مانند سایر حریفان احترام می‌گذاریم و فردا بازی شجاعانه‌ای را به نمایش خواهیم گذاشت. بازیکنان ما کاملا آماده هستند و انگیزه بالایی دارند. ما فردا باید این را ثابت کنیم. هر صحبتی که اینجا می‌شود و احیانا از کسب یک برد تاریخ‌ساز صحبت می‌شود، هیچ کدام اهمیتی ندارد بلکه باید عملکرد تیم در درون زمین خوب باشد.

کی‌روش با بیان اینکه کره جنوبی را به دقت می‌شناسد ادامه داد: ما اطلاعات کاملی درباره نظم تیمی و گروهی کره جنوبی داریم. نقاط قوت و ضعف این تیم را می‌شناسیم و سعی می‌کنیم از ضعف‌هایشان با تدابیر لازم استفاده کنیم. در پایان خواهیم دید چه نتیجه‌ای کسب می‌شود.

کی روش -تمرین تیم ملی

کی‌روش در پاسخ به این سوال که ژوزه مورینیو هم‌وطن شما در تیم رئال مادرید معتقد است بازی فوتبال از نشست خبری قبل از آن آغاز می‌شود، شما در این باره چه نظری دارید گفت: این نظر اوست و من برای این نظر احترام قائلم. اما من در ایران کار می‌کنم. بازی برای من از زمانی شروع می‌شود که برنامه‌ریزی و تدارک لازم را داشته باشیم. مورینیو توانایی دارد 70 میلیون یورو خرج کند و یک بازیکن بخرد اما من این توانایی را ندارم. من باید برنامه‌ریزی کنم و نتیجه‌گیری‌ام در فوتبال از هفته‌ها بلکه ماه‌ها قبل شروع می‌شود.

کی‌روش گفت: اما آنچه که من و مورینیو با هم توافق داریم این است که پایان بازی زمانی خواهد بود که داور سوتش را به صدا درمی‌آورد. فوتبال هم مثل تمام قصه‌های زندگی است. مثل یک دوی 100 متر که مثلا برخی این توانایی را دارند که از نقطه 60 متر شروع به دویدن کنند اما برخی دیگر باید از صفر شروع کنند و به فکر دویدن در پایان مسابقه باشند. پس ما باید به کارمان و آماده‌سازی که داشتیم ایمان داشته باشیم. با تمام اطلاعات ریز فردی بازیکنان،‌ تاکتیکی و... را پوشش دادیم اما همان طور که گفتم نیاز داریم بازیکنان در طول 90 دقیقه دوندگی زیادی داشته باشند و روحیه آن‌ها برای جنگیدن بالا باشد.

کی‌روش گفت: چیزی که مثبت است و اعتماد به نفس ما را بالا می‌برد این است که از زمانی که در ایران حضور داشتم برای اولین بار است که تمام بازیکنان تیم ملی را به طور کامل بدون هیچ مصدومیتی در اختیار دارم. همه نفرات را داریم و تیم اصلی دو هفته است که در اختیار ماست. این نشان می‌دهد باید بهترین عملکردمان را در بازی با کره جنوبی نشان دهیم.

کی‌روش در پایان گفت: می‌خواهم از این موقعیت استفاده کنم و از همه طرفداران تیم ملی ایران بخواهم که فردا در ورزشگاه حضور داشته باشند. مطمئنا فوتبال ایران بالا و پایین زیادی خواهد داشت اما فردا شانس بزرگی داریم که نمی‌خواهیم آن را از دست بدهیم. از هواداران خواهش می‌کنم فردا به ورزشگاه بیایند تا استادیوم پری را داشته باشیم چون هیچ شکی نیست که ما برای پیروزی برابر کره به یار دوازدهم احتیاج داریم. چیزی که می‌توانم ضمانت کنم این است که وقتی کره‌ای‌ها به کشورشان بازمی‌گردند، عنوان می‌کنند که هواداران ایرانی بسیار پرشور و باهیجان هستند. باز هم از همه هواداران دعوت می‌کنم که فردا برای تشویق ما به ورزشگاه بیایند.

بخش ورزشی تبیان

منبع : ایسنا