تبیان، دستیار زندگی
هومن برق‌نورد که در سریال «دزد و پلیس» نقش داوود خلافکاری ساده‌لوح را بازی می‌کند، این سریال را کاری متفاوت می‌داند که می‌تواند در جذب مخاطب،‌ موفق عمل کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیدگاه برق نورد درباره « دزد و پلیس»


هومن برق‌نورد که در سریال «دزد و پلیس» نقش داوود،‌ خلافکاری ساده‌لوح را بازی می‌کند، این سریال را کاری متفاوت می‌داند که می‌تواند در جذب مخاطب،‌ موفق عمل کند.

«دزد و پلیس»

او همچنین تاکید می‌کند که کارهای سعید آقاخانی را دوست دارد و می‌گوید: من عاشق «سلام سلام خان‌دایی جون هستم» و هنوز هم پخش شود، آن را می‌بینم.

این بازیگر تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو یی، درباره «دزد و پلیس» گفت:‌ طنز اکشن پلیسی تا حالا اتفاق نیفتاده یا من یادم نمی‌آید؛ علاوه بر این نویسنده‌ها برادران قاسم‌خانی هستند که در کار ما خیلی مهم است. خدا را شکر کار هم کار خوبی شده است نه به خاطر این که خودم در آن باشم، چیزهایی که تا الان دیده‌ام کار خوب و درستی درآمده است.

او ادامه داد:‌ تا الان نزدیک به 100 لوکیشن داشته‌ایم که فضایی کاملا اکشن است و شاید بدون اغراق بتوانم بگویم در این 26 قسمت شاید دو یا سه پلان چند ثانیه‌ای روی سه پایه داشته‌ایم و دوربین همیشه روی دست است.

برق‌نورد همچنین با مقایسه‌ی طنز «ساختمان پزشکان»‌ و «دزد و پلیس» گفت:‌ برای ما هم نسبت به «ساختمان پزشکان» که هفت صبح تا هفت بعد از ظهر می‌آمدیم و جمعه‌ها هم تعطیل بودیم، این کار یک کار سخت و پیچیده‌ بود. «ساختمان پزشکان» هم طنز متفاوتی بود؛ یک کار خوب،‌ متشکل از متن خوب‌، بازیگری که متن خوب را خوب‌تر درک کنند و ‌کارگردان فهیمی که از نتیجه متن و بازیگر یک اتفاق خوب حاصل کند است. «ساختمان پزشکان» تمام این ویژگی‌ها را داشت البته ویژگی و ژانر این کار کلا با «ساختمان پزشکان» متفاوت است ولی این کار، کاری به یاد ماندنی و کار خوبی می‌شود.

طنز اکشن پلیسی تا حالا اتفاق نیفتاده یا من یادم نمی‌آید؛ علاوه بر این نویسنده‌ها برادران قاسم‌خانی هستند که در کار ما خیلی مهم است. خدا را شکر کار هم کار خوبی شده است نه به خاطر این که خودم در آن باشم، چیزهایی که تا الان دیده‌ام کار خوب و درستی درآمده است

بازیگر نقش داوود اضافه کرد:‌ از نظر ما این کار، کار خوب و مخاطب‌پسندی است باید ببینیم در پخش چطور می‌شود.

او در پاسخ به پرسشی درباره‌ی ممیزی‌های احتمالی هم گفت‌:‌ کار به آن صورت ممیزی ندارد ولی به هر حال وقتی شوخی می‌کنی باید حواست باشد که با چه کسی یا چه موقعیتی شوخی می‌کنی و چه چیزی از دهنت درمی‌آید ما هم باید همه‌ی این‌ها را لحاظ کنیم.

«دزد و پلیس»

برق‌نورد درباره‌ی شخصیت داوود و صدای خاصش هم توضیح داد:‌ کاراکتری که من بازی می‌کنم یک آدم ساده لوح ابله است ولی خودش فکر می‌کنم خیلی کاربلد است و هیچکس روی دستش بلند نمی‌شود به همین دلیل باید صدایی برایش انتخاب می‌کردم که ابله بودن این آدم را تشدید کند به همین دلیل این صدا را برایش انتخاب کردم چون اعتقاد من این است همان طور که یک کاراکتر جدید خلق می‌کنی این کاراکتر جدید مستلزم وجود یک سیمای جدید و یک فیزیک جدید است بنابراین صدا هم جزوش می‌شود چون همیشه معتقدم کاراکتر باید یک صدای خاص هم داشته باشد.

بازیگر نقش داوود ادامه داد:‌ این صدا هم جواب داده‌، چون اولین بیننده‌های ما بچه‌های پشت دوربین و اتاق تدوین هستند وقتی آن جا جواب دهد معلوم می‌شود در بین مردم هم جواب می‌دهد.

هومن برق‌نورد درباره‌ی شکل ظاهری و گریم متفاوت داوود هم توضیح داد:‌ گریم در ابتدا جور دیگری بود، قرار بود داوود مو داشته باشد اما چون تابستان بود و هوا خیلی گرم بود، برایم ‌سخت‌تر بود درنتیجه‌ خودم پیشنهاد دادم مو نداشته باشم.

«دزد و پلیس»

او درباره همکاری با سعید آقاخانی هم گفت:‌ این کار با تمام کارهایی که سعید آقاخانی انجام داد متفاوت است خیلی کار متفاوتی شده و من از همکاری با سعید آقاخانی واقعا لذت بردم چون دست و بال بازیگر را باز می‌گذارد. او به بازیگر اعتماد دارد. وقتی کارگردان به بازیگر اطمینان داشته باشد، بازیگر اعتماد به نفس پیدا می‌کند، خلاقیت به خرج می‌دهد و کارهای مهمی انجام می‌دهد؛ ما چنین ارتباطی را با سعید آقاخانی داشتیم؛ گذشته از این‌که من با او کار کنم دوستش داشتم. یک کار را با هم بازی کرده بودیم؛ تله فیملی به اسم «جوجه تیغی» بود که در آن جا بیشتر باهاش آشنا شدم. گذشته از همه این‌ها من عاشق «سلام سلام خاندایی‌جون» هم بودم و هنوز هم باشد‌، می‌بینم.

برق‌نورد در پایان تاکید کرد:‌ کار خوب و دیدنی است و همه زحمت کشیدند؛ کار سختی بود در یک سریال 26 قسمتی که 100 لوکیشن وجود داشته باشد. این 100 لوکیشن هم به جز لوکیشن‌های عبوری بودند یعنی ما هر دو سه روز یک جا بودیم. کارِ خیلی سختی بود ولی مطمئنم که نتیجه می‌دهد امیدوارم همه ببینند و لبخند با حالی بزنند و لذت ببرند.

بخش سینما و تلویزیون تبیان

 


منبع:ایسنا