تبیان، دستیار زندگی
با افزایش سن و کاهش کلاژن پوست، چهره فرد تغییر می کند و چروک می شود. کلاژن باع حفظ حالت کشسانی پوست می شود. بسیاری از افراد...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زهره لطیفی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

10 نکته درباره کرم‌های ضدچروک


قبل از انتخاب کرم ضدچروک، به متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا او پوست شما را بررسی کند و بر اساس نیازهای پوستی تان، کرم متناسب با آن را تجویز کند.


کرم ضد چروک پوست

با افزایش سن و کاهش کلاژن پوست، چهره فرد تغییر می کند و چروک می شود. کلاژن باع حفظ حالت کشسانی پوست می شود. بسیاری از افراد و به خصوص خانم ها این تغییر را خوشایند نمی دانند و حاضرند دست به هرکاری بزنند تا زیبایی شان بازگردد. بنابراین بازار بسیار پرسودی از محصولات ضد پیری و ضد چروک پوست، از جمله کرم های زیبایی به وجود آمده تا بتواند نیاز این دسته از افراد را برطرف کند. اما رعایت نکات مهمی در این زمینه برای مصرف کنندگان این دسته از محصولات ضروری است.

1- کسانی که از کرم های ضد چروک دور چشم استفاده می کنند، باید این کرم را دو بار در روز استفاده کنند. در صورت امکان از کرم ضد چروکی استفاده کنید که حاوی ضد آفتاب باشد، زیرا علاوه بر جوان نگه داشتن پوست اطراف چشم مراقبت های لازم در برابر نورخورشید را هم انجام می دهد.

2- برای استفاده از کرم ضد چروک دور چشم، به آرامی و با انگشتان خود این کرم را برای دور چشم خود استفاده کنید.

3- برای از بین بردن چین و چروک های صورت از کرم هایی استفاده کنید که حاوی ترکیبات ضدچروک باشد، مانند رتینوئیدها که علاوه بر افزایش تولید کلاژن، سبب از بین رفتن و یا به حداقل رساندن خطوط و چین و چروک های صورت می شوند.

پپتیدها دیگر عناصری هستند که تولید کلاژن را افزایش می دهند. همانطورکه می دانید کلاژن به طور طبیعی در پوست وجود دارد و مانع از افتادگی و چروک پوست می شود. هرچه سن افزایش پیدا می کند، کلاژن کمتری تولید شده و چین و چروک پوست بیشتر می شود.

4- سعی کنید از کرم هایی استفاده کنید که داخل تیوپ باشند. مزیت کرم هایی که داخل تیوپ قرار دارند، نسبت به کرم های که داخل قوطی قرارگرفته این است که کمتر در معرض تماس با باکتری ها قرار می گیرند.

سعی کنید از کرم های ضد چروکی استفاده کنید که هم حاوی ضدآفتاب باشند و هم حاوی ترکیبات مهم مثل رتینوئیدها

5- سعی کنید حتی المقدور کرم های ضد چروک را داخل یخچال قراردهید تا از فاسد شدن آنها جلوگیری کنید، مگر آن دسته از کرم ها که رطوبت یخچال برای آنها مناسب نیست (در دستورالعمل کرم نوشته شده است).

6- بهترین زمان استفاده از کرم های ضد چروک، هنگام شب است، مخصوصا آن دسته از کرم هایی که حاوی رتینوئید می باشند، زیرا کرم های حاوی رتینوئید سبب تسریع آفتاب سوختگی در برابر نور خورشید می شوند. اگر از این نوع کرم ها در طول روز استفاده می کنید، حتما نسبت به آفتاب سوختگی مراقب باشید و از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.

بسیاری از این کرم ها برای استفاده در شب ایده آل هستند، در حالی که برای استفاده در روز بسیار سنگین می باشد. استثنایی که در بین این نوع کرم ها وجود دارد، کرم حاوی ویتامینc  می باشد که بهترین زمان استفاده از آن در طول روز می باشد.

7- سعی کنید از کرم های ضد چروکی استفاده کنید که هم حاوی ضدآفتاب باشند و هم حاوی ترکیبات مهم مثل رتینوئیدها.

8- قبل از انتخاب کرم ضدچروک، به متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا او پوست شما را بررسی کند و بر اساس نیازهای پوستی تان، کرم متناسب با آن را تجویز کند.

9- قبل از خرید هرنوع کرم ضد چروک، با پزشک پوست مشورت کنید و اطلاعات کافی را نسبت به خرید آن به دست آورید، زیرا بسیاری از تحقیقات نشان داده شده است که بر خلاف آنچه که شرکت های سازنده این کرم ها ادعا می کنند برخی از کرم ها هیچ سودی ندارند و یا ممکن است آسیب زا نیز باشند.

10- حتما قبل از خرید کرم های ضدچروک، به مواد تشکیل دهنده آن دقت کنید.

زهره لطیفی

بخش سلامت تبیان


مطالب مرتبط:

عوامل پیری پوست کدامند؟

آیا کرم‌های ضدچروک موثرند؟

کرم ضد افتادگی پوست

کرم‌های بدون مجوز بهداشت را نخرید

کرم های مرطوب کننده پوست

کِرِم روز با کِرِم شب چه فرقی دارد؟

فواید و مضرات کرم هاى آرایشى

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.