تبیان، دستیار زندگی
رییس شورای اسلامی شهر تهران ضمن اعلام مخالفت با احداث مجتمع تجاری اداری 27 طبقه در اراضی عباس‌آباد، گفت: پروانه ساختمانی این مجتمع هنوز صادر نشده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گردن‌کشی برج 27 طبقه بر روی ایستگاه مترو


رییس شورای اسلامی شهر تهران ضمن اعلام مخالفت با احداث مجتمع تجاری اداری 27 طبقه در اراضی عباس‌آباد، گفت: پروانه ساختمانی این مجتمع هنوز صادر نشده است.

مهدی چمران

مهدی چمران در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که هرگونه ساخت‌وساز اداری و تجاری برخلاف ضوابط طرح جامع اراضی عباس‌آباد است، افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری، اراضی عباس‌آباد تنها به کاربری فرهنگی و گردشگری اختصاص دارد.

وی با اشاره به این که تقاضای ساخت مجتمع تجاری اداری 27 طبقه بر روی ایستگاه مترو در اراضی عباس‌آباد مطرح شده است، افزود: ساخت‌ و ساز اداری و تجاری بر روی ایستگاه مترو به میزان مورد نیاز، مانعی ندارد اما قطعا ساخت مجمتع 27 طبقه در این مکان ضرورتی ندارد و باید تعداد طبقات آن تعدیل شود.

چمران با بیان این که پروانه ساختمانی این مجتمع هنوز صادر نشده است، به ایسنا گفت: شورای شهر با احداث ساختمان تجاری اداری 27 طبقه در اراضی عباس‌آباد مخالف است و برای جلوگیری از آن پیگیری لازم را انجام می‌دهد.

به گزارش ایسنا، چندی پیش هم بانک مرکزی مجوز ساخت یک مجتمع اداری در اراضی عباس آباد و بر روی موزه جواهرات که زیر زمین ساخته شده است را از کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران دریافت کرد اما ظاهرا و طبق گفته چمران در مصاحبه‌ پیشین با ایسنا، هدف بانک مرکزی از ساخت این مجتمع، انتقال تمامی ساختمان‌های اداری این دستگاه در سطح تهران است.

شورای شهر با احداث ساختمان تجاری اداری 27 طبقه در اراضی عباس‌آباد مخالف است و برای جلوگیری از آن پیگیری لازم را انجام می‌دهد

به نظر می‌رسد صدور مجوز ساخت‌وساز اداری برای بانک مرکزی، قسمت اول سریال دنباله‌دار اقدامات شهرداری در اراضی عباس‌آباد بوده که برخلاف ضوابط تعیین شده از سوی خود در طرح جامع است. این ماجرا حالا در قسمت بعدی به ساخت برج 27 طبقه تجاری اداری دیگری رسیده است و در این میان مشخص نیست که چرا شهرداری خود را مکلف به رعایت ضوابط طرح جامع شهر تهران درباره اراضی عباس‌آباد نمی‌داند. این در حالی است که برابر دستور مکتوب مقام معظم رهبری و مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری، کاربری اراضی عباس‌آباد فرهنگی و گردشگری در ابعاد کلان است.

بخش اجتماعی تبیان


منبع : ایسنا