تبیان، دستیار زندگی
ز شانزدهم جام یورو 2004 توفان باروش کشتی وایکینگها را غرق کرد چک3- دانمارک صفر زمان :یکشنبه 28 ژوئن ( 7 تیر) ساعت 18:45 به وقت گرینویچ ( برابر با 23:15 تهران) محل بازی : دراگائو شهر پورتو داور: والنتین ایوانوف از روسیه چک: پ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نتیجه روز شانزدهم جام یورو 2004

توفان باروش کشتی وایکینگها را غرق کرد


چک3- دانمارک صفر

زمان :یکشنبه 28 ژوئن ( 7 تیر) ساعت 18:45 به وقت گرینویچ ( برابر با 23:15 تهران)

محل بازی :دراگائو شهر پورتو

داور:والنتین ایوانوف از روسیه

چک:

پترسچ، توماس گال سک، رنه بولف( روزنال 64)، یان کولوفسکی، پوبورسکی، کولر، روسیچکی، ندود، ژیرانک(گریگرا39)، میلان باروش(هاینتز70).

دانمارک:

سورنسن، بگلوند، مارتین لارسن، هلوگ، گراوسن، گرونکیائر(رومدال77)، توماسون، یورگنسن(لیونکراندز85)، کلاس ینسن(مادسن 70)، پولسن.

گل ها:

کولر 49، باروش 63 و 65.

دو تیم که با بازیهای تهاجمی و بدون شکست به یک چهارم نهایی راه یافته بودند شروعی ناامید کننده داشتند و در نیمه اول نتوانستند فرصت مناسبی برای گلزنی خلق کنند. شاید حساسیت زیاد بازی دلیلی بود که هیچ تیمی دوست نداشت ریسک کند و به انتظار اشتباه حریف نشسته بود. دانمارک حتی در غیاب ابه ساند، اراده بیشتری برای حمله داشت و موفق شد هافبک های چک را به عقب براند، ولی دفاع چک هوشیار بود و برخلاف سه بازی قبلی نیمه اول را بدون گل خورده به پایان برد.

نیمه دوم با سرعت بیشتری آغاز شد و سرانجام جمهوری چک بر روی یک ضربه کرنر توانست به گل برسد. یان کولر بر روی تیر اول و بالاتر از مارتین لارسن با ضربه سر دروازه دانمارک را گشود تا بازی با جذابیت بیشتری ادامه یابد. حملات دانمارک پس از گل افزایش یافت و این بهترین موقعیت برای چک بود تا بر روی ضد حمله کار را تمام کند.

در دقیقه شصت و یکم توفان میلان باروش آغاز شد و توانست با دو فرار دیدنی در عرض سه دقیقه گل های دوم و سوم را به ثمر برساند. سرعت مهاجم لیورپول بلای جان دانمارک شد و تمام امیدهای این تیم را برای رسیدن به تساوی نقش بر آب کرد. مورتن اولسن در دقایق باقیمانده سه تعویض انجام داد، ولی هیچکدام ثمری نداشت و بازیکنان دانمارک پس از شوکی که دریافت کرده بودند نتوانستند دروازه چک را باز کنند.

این نخستین دیداری بود که چک بدون گل خورده به پایان برد و با روحیه بالایی به مصاف یونان خواهد رفت. در پایان بازی میلان باروش به مانند دیدار برابر آلمان به عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شد. مهاجم جوان چک با دو گلی که به ثمر رساند با پنج گل زده در صدر جدول گلزنان قرار دارد و رقابت نزدیکی با ون نیستلروی برای تصاحب این عنوان خواهد داشت.