تبیان، دستیار زندگی
جدول روز پنجم یورو 2004 اسپانیا در انتظار روز آخر اسپانیا یک – یونان یک گل : فرناندو مورینتس (28) آنجلوس کاریستئاس (66) یونان اسپانیا : کاسیاس، الگرا، مارچنا، رائول بر اوو، پویول، ویسته، آلبلدا، باراخا، اچه بریا (خواکین 45)، ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نتایج و جدول روز پنجم یورو 2004

اسپانیا در انتظار روز آخر


اسپانیا یک – یونان یک

گل

: فرناندو مورینتس (28) آنجلوس کاریستئاس (66) یونان اسپانیا: کاسیاس، الگرا، مارچنا، رائول بر اوو، پویول، ویسته، آلبلدا، باراخا، اچه بریا (خواکین 45)، رائول(تورس 80)، مورینتس(والرون 65 )

یونان

: نیکو پولیدس، ساتیاریدیس، دلاس، فیساس (ونیتدیس 86)، جیاناکوپولوس(نیکولایدیس 49) ، زاگورمکیس، کاراگونیس(تیسارتاس 52)، کاتسورانیس،وریزاس، کاریستئاس

بازی اسپانیا و یونان همان چیزی بود که همه انتظارش را داشتند: پویا ، محرک و زیبا. هر دو تیم سیستم 2-4-4 را برای این بازی برگزیده بودند و تغییراتی چندانی در ترکیب برنده روز اول خود نداده بودند. اسپانیایی ها با بازی همیشگی خود که بازی روی زمین و با پاس های کوتاه است ، به خوبی از همان ابتدای بازی دفاع یونان را برابر پرتقال عالی کار کرده بود را تحت فشار قرار دادند. یونانی ها هم اول به  فکر حفظ دروازه  و سپس گلزنی بودند اما اسپانیایی ها زودتر از حد معمول به گل رسیدند. مورینتس هم با یک حرکت بدن ، مدافع مستقیم خود را از پشه روی برداشت و با ضربه یی دقیق دروازه را باز کرد .

بعد از این گل ، بازی متعادل دنبال شد و به جز تک فرصتی که یونانی ها روی اشتباه مدافعان اسپانیا به دست آوردند و توسط وریزاس از دست رفت ، دو تیم فرصت های چندانی را روی دروازه همدیگر ایجاد نکردند. در نیمه دوم اسپانیا روی به بازی منطقی آورد و با آوردن والرون به جای مورینتس، قصد داست همانند بازی با روسیه، از عمق دفاع یونان به گل برسد اما گل اتفاقی کاریستئاس همه نقشه های سائس را بر هم زد.

بعد از گل یونان ، ماتادورها فشار را روی دروازه حریف بیشتر کردند. اما یونانی ها که از این مساوی رازی به نظر می رسیدند ، به لاک دفاعی فرو رفتند تا از این نتیجه محافظت کنند. با این نتیجه، حالا اسپانیا باید در روز آخر ، برای اینکه از صعود خود مطمئن شود، پرتقال میزبان را قربانی کند.

پرتغال هنوز زنده است


پرتغال 2 – روسیه صفر

گل: مانیچه (7) و کاستا (89)

پرتغال   : ریکاردو، میگل ،آندراده ،کاروالیو ، والنته ، کاشتینا ،مانیچه ،فیگو (رونالدو 77) ،دکو ، سیمائو ،(کاستا 62 ) ، پائولتا (گومژ 56)

روسیه : اوف چینکوف ،افسیف ، اسمرتین ، بوگایف ، سنیکوف ، کاریاکا (بولیکین 78) آلدونین (مالافیف ) آلینیچف ، لوسکوف ، اسما عیلوف (بایستروف 71) ، کرژاکوف

بازی پرتغال و روسیه طبق انتظار با حملات دامنه دار پرتغال آغاز شد.

از همان ابتدای بازی ،نمایشی را از پرتغالی ها شاهد بودیم که خاص فوتبال پرتغال است .برزیل اروپا ،برابر روسها خیلی زود به گل رسید . مانیچه خیلی زود مردان اسکولاری را جلو انداخت تا با خیال راحت تری به بازی ادامه دهد اما با وجود برتری زود هنگام و موقعیت های زیاد ،پرتغالی ها در زدن گلهای بیشتر ناکام نشان دادند.

شاید مهمترین اتفاق نیمه اول ،اخراج اوف چینکوف،دروازه بان روسیه بود .او در خارج از محوطه جریمه ،توپی را که مدافعان تیمش به عقب داده بودند را با دست لمس کرد تا داور بازی ، تریه هاوگپ،او را از زمین اخراج کند. با اخراج او آلدونین ،مامور مهار دکو ،قربانی شد تا مالا فیف به جای او به زمین بیاید و در درون دروازه قرار بگیرد.

با آغاز نیمه دوم بازی کاملا در اختیار پرتغال بود آنها چندین موقعیت خطر ناک را توسط دکو ،والنته و پائولتا خلق کردند که در وازه بان دوم روسها با انگیزه فراوان خود ناجی دروازه اش شد . روسها که چیزی برای از دست دادن نداشتند هم در چند صحنه بسیار خطرناک ظاهر شدند . و در جواب حرکات و حملات سرعتی پرتغال ،روسیه به ضد حملات پرداخت.

با آمدن کریستیا نو رونالدوی تازه نفس به جای فیگو،سرعت حملات پرتغالی ها بیشتر شد و روی پاس او بود که کاستا گل دوم پرتغالی ها را به ثمر رساند.

با این پیروزی ،پرتغال امیدهایش را برای صعود زنده نگه داشت . از طرف دیگر ،روسیه هم بدون هیچ امیدی در انتهای جدول ،منتظر بازی تشریفاتی روز آخر خواهد بود و اولین تیم حذف شده این مسابقات لقب گرفت.

جدول گروه A


امتیاز

تفاضل گل

گل خورده

گل زده

باخت

مساوی

برد

بازی

نام تیم

4

4

3

-

1+

1+

1+

3-

2

1

2

3

3

2

3

-

-

-

1

2

1

1

-

-

1

1

1

-

2

2

2

2

1- یونان

2- اسپانیا

3- پرتغال

4- روسیه