تبیان، دستیار زندگی
جدول روز چهارم یورو 2004 چک - لتونی پیروزی نفسگیر چک با درخشش بارورش چک2- لتونی1 گل ها: میلان باروش73، مارک هاینتز85 برای چک، ورپا کوفسکیس1+45 برای لتونی. لتونی که گمان می رفت حریف آسانی برای جمهوری چک باشد فاصله کمی تا پیروز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نتایج و جدول روز چهارم یورو 2004

چک - لتونی
پیروزی نفسگیر چک با درخشش بارورش


چک2- لتونی1

گل ها: میلان باروش73، مارک هاینتز85 برای چک، ورپا کوفسکیس1+45 برای لتونی.

لتونی که گمان می رفت حریف آسانی برای جمهوری چک باشد فاصله کمی تا پیروزی و خلق دومین شگفتی مسابقات داشت، ولی میلان باروش و مارک هاینتز به داد بروکنر رسیدند تا این تیم به سه امتیاز حساس دست یابد.

جمهوری چک در نیمه نخست حملات زیادی داشت، ولی مدافعان بتونی با فداکاری توانستند دروازه این تیم را بسته نگه دارند. کارل بروکنر هشدار زیادی به مدافعانش نسبت به ضد حملات لتونی داده بود، ولی تیم چک سرانجام از همین نقطه ضربه خورد.

در دقایق تلف شده نیمه اول فرار پروهور نکوفس از سمت چپ و سانتر سریع و زمینی این بازیکن با ضربه آرام ورپاکوفسکیس، بهترین مهاجم لتونی به گل این تیم تبدیل شد. در این صحنه مدافعان و دروازه بان چک تعلل زیادی داشتند.

نیمه دوم با حملات پرشمار چک آغاز شد، ولی دفاع پرتعداد لتونی هیچ فضایی برای این تیم باقی نگذاشته بود. بروکنر برای فعال کردن کناره های زمین هاینتز و اسمیچر را به زمین فرستاد. با نزدیک شدن به پایان بازی بازیکنان خسته لتونی شروع به اشتباه کردند که در نهایت موجب از دست رفتن برتری این تیم شد. در دقیقه هفتاد و سوم حرکت انفرادی پوبورسکی در سمت راست و سانتر او با دفع ناقص کولینکو همراه شد و میلان با روش توانست توپ سرگردان را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه لتونی کند. در دقیقه هشتاد و پنجم کولینکو که بازی درخشانی ارایه داده بود خروجی اشتباه داشت و مدافع لتونی نیز با دفع ناقص توپ اشتباه دروازه بان تیمش را تکمیل کرد تا هاینتز گل برتری چک را به ثمر رساند. جمهوری چک با این پیروزی با اطمینان بیشتری به مصاف هلند در روز دوم خواهد رفت. در پایان بازی میلان با روش به عنوان برترین بازیکن دیدار انتخاب شد.

چک: پترسچ، گریگرا( هاینتز 56)، اویفالوژی، رنه بولف، یانکولوفسکی، گالاسک( اسمیچر64)، پوبورسکی، روسیچکی، ندود، یان کولر، باروش( ژیرانک87).

لتونی: کولینکو، استپانوفس، زملینسکیس، بلاگونا دزدینس، ایساکوفس، لوبانوفس( ریمکوس90)، آستافیفس، بلیدلیس، روبینس، پرهورنکوفس( لایزانس71)، ورپا کوفسکیس( پاهارس81).

آلمان- هلند

کادوی نیستلروی برای تولد کان

آلمان یک- هلند یک

گل ها:فرینگز 3( آلمان)، ون نیستلروی81(هلند)

استفاده هر دو مربی از تنها یک مهاجم نشان از احتیاط آنها می داد. علاوه بر آن پیروزی چک برابر لتونی نیز بر حساسیت این دیدار و ترس دو تیم از شکست افزوده بود. در این میان هلند بازی را هجومی تر آغاز کرد و آلمان با دفاعی فشرده تنها به استفاده از فرصت ها می اندیشید. با مهار ون نیستلروی هلند صاحب موقعیت چندانی نشد، ولی آلمان توانست چند مرتبه بر روی ضربات ایستگاهی خطرساز شود. سرانجام بر روی یکی از این ضربات که از سمت چپ توسط فرینگر زده شد دروازه  هلند فرو ریخت.

تعلل مدافعان هلند و اشتباه ون درسار برای این تیم گران تمام شد و توپ فرینگز با برخورد به تیرعمودی مستقیماً وارد دروازه شد. در پانزده دقیقه پایانی نیمه اول هلند تلاش زیادی برای جبران گل خورده داشت، ولی ضربه فان در فارت بهترین فرصت این تیم بود که با فاصله ناچیزی از کنار دروازه به خارج رفت.

تغییرات بی پایان آدووکات که از دیدارهای تدارکاتی برابر بلژیک و ایرلند آغاز شده بود در این دیدار نیز ادامه داشت و مربی هلند در ابتدای نیمه دوم اوورمارس و اسنایدر را به جای داویدز و زندن به زمین فرستاد. آلمان نیز مطابق انتظار برای حفظ برتری اش به دفاعی فشرده روی آورد. با ورود اوورمارس حملات هلند از جناح چپ شدت یافت ولی دفاع آلمان همچنان در مهار مهاجمان نارنجی پوش موفق بود.

فولرشواین اشتایگر را نیز به جای اشنایدر به زمین آورد و این هافبک جوان توانست شادابی تازه یی به این تیم ببخشد. آدووکات نیز به عنوان آخرین حربه ون هویدونک را به خط حمله اضافه کرد تا از قدرت سرزنی این مهاجم بهره ببرد.

فشار هلند سرانجام نتیجه داد و ون نیستلروی برای اولین بار از چنگ ورنز گریخت تا بازی را به تساوی بکشاند. بدین ترتیب کان در شب تولد سی و پنج سالگی اش نتوانست دروازه اش را بسته نگه دارد. بر روی این گل فابین ارنست که به تازگی به زمین آمده بود اشتباه بارزی داشت. در دقایق پایانی بازی با هیجان زیادی ادامه یافت ولی هیچیک از دو تیم نتوانستند به گلی دست یابند تا دیدار با تساوی خاتمه یابد.

آلمان:

کان، ورنز، نووتنی، فردریش، فیلیپ لام، هامان، بومن، بالاک، اشنایدر( شواین اشتایگر 68)، فرینگز( ارنست79)، کورانی( بوبیچ85).هلند: ون در سار، استام، بوما، ون برونکهورست، هیتینگا(ون هویدونک 74)، کوکو، ون درمیده، داویدز(اوورماس46)، فان در فارت، زندن( اسنایدر46)، ون نیستلروی.

جدول گروهD


امتیازتفاضل گل

گل خورده

گل زدهباختمساوی

برد

بازینام تیم
3

1+

1

2

-

-

1

1

1. چک
1

-

1

1

-

1

-

1

2. هلند
1

-

1

1

-

1

-

1

3. آلمان
-

1-

2

1

1

-

-

1

4. لتونی