تبیان، دستیار زندگی
ز چهاردهم جام یورو 2004 فرانسه حریف یونان غول کش نشد جای خالی بزرگان یونان 1- فرانسه 0 زمان : جمعه 25 ژوئن (5 تیر ) استادیوم: خوسه آلوالاده داور : آندریاس فریسک فرانسه: بارتز، لیزارازو، گالاس، ماکه له له، پیرس، زیدان، آنری، س...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نتیجه روز چهاردهم جام یورو 2004

فرانسه حریف یونان غول کش نشد
جای خالی بزرگان


یونان 1- فرانسه 0

زمان : جمعه 25 ژوئن (5 تیر )

استادیوم: خوسه آلوالاده

داور :آندریاس فریسک

فرانسه:بارتز، لیزارازو، گالاس، ماکه له له، پیرس، زیدان، آنری، سیلوستره، تورام، داکور، ترزگه

سرمربی: ژاک سانتینی

یونان:نیکوپولودیس، کاراگونیس، چاریستین، دلاس، باسیناس، فیساس، سیتاریدیس، نیکولایدیس، کاپسین، کاتسورانیس، زاگوراکیس

سرمربی:اتوره هاگل

گل: ( دقیقه 65 چاریستیس)

این بار یاران آشیل از اسب چوبی پیاده شدند و شهر را گرفتند. این افسانه هرمر با کشته شدن آشیل به پایان نرسید. چاریستیس یونانی ها، نقش آشیل را بازی کرد و یونان اتوره هاگل را از مرداب بیرون کشید.

شاید خوش باورترین طرفداران یونانی هم باورشان نمی شد که سفید پوشان کم ادعای ره هاگل، کلکسیون گران قیمت فرانسوی ها را در هم بشکند. یونانیها به همین سادگی به گل رسیدند: زاگوراکیس، لیزاروز را دریبل سر پا زد و توپ را از جناح راست سانترکرد روی دروازه درست جایی که پاشنه آشیل فرانسه بود. همان جایی که مارسل دسایی هم نتوانسته بود آن را پر کند. سانتینی اما چنین سرنوشتی را شاید برای فرانسه پیش بینی کرده بود که با تاتنهام پیشاپیش قرار داد بست.

قبل از شروع بازی ها یونان به مثابه همان تیم دست و پا بسته سال 2001 بود که با رهبری ره ها گل 5 گل از فنلاند خورد اما مسوولان سرزمین آشیل ره ها گل را در مقامش ابقا کردند و امروز این روباه پیر آلمانی به تنها منقدانش را ساکت کرد که نشان داد اعتماد 3 ساله یونانی ها بی دلیل نبود.

فرانسه اما در حالی به این میدان پا گذاشت که شاید یکی از مهمترین عناصر بازی سازش را در اختیار نداشت. در جامی که نه زیدان، زیدان بود و نه آنری آن فرصت طلب همیشگی، خروسهای اروپا پت ویه را را از دست دادند تا اولیور داکور علی رغم تمام تلاشهایش نتوانست جای خالی او را پر کند.

دقایق حساس بازی

دقیقه 2: خطای زاگوراکیس روی پیرز نخستین خطای آزاد را برای فرانسه در پی داشت

دقیقه 5: سانتر خطرناک کاریستئاس روی دروازه فرانسه را مهاجمان یونان از دست می دهند.

دقیقه6: کاراگونیس روی زیدان خطا می کند و یک اخطار می گیرد.

دقیقه14: ضربه سنگین نیکولایدیس را بارتز در دو ضرب مهار می کند.

دقیقه15: ضربه آزاد کاراگونیس از پشت محموطه جریمه فرانسه را بارتز روی خط دروازه جمع می کند. بازیکنان عقیده دارند که گل شده است، ولی کمک داور می گوید توپ از خط دروازه نگذشته است.

دقیقه 25: لیزارازو یک توپ بلند روی دروازه یونان می فرستد. هانری با ضربه سر اولین خطر حدی فرانسه روی دروازه یونان را می آفریند.

دقیقه27: نخستین ضربه کرنر بازی نصیب یونانی ها می شود.

دقیقه 37: ضربه سنگین و قوس دار فیساس را بارتز دفع می کند و به تیر افقی دروازه می خورد که حاصل کار یک کرنر برای یونان است.

دقیقه44: زیدان به خاطر خطا روی کاراگونیس اخطار می گیرد.

نیمه نخست دیدار فرانسه و یونان در مرحله یک چهارم نهائی جام ملتهای اروپا 2004 با نتیجه صفر بر صفر پایان یافت.

دقیقه58: زاگوراکیس سانتر لیزارازو را پیش از اینکه توپ در محوطه جریمه یونان به گالاس برسد دفع می کند.

دقیقه 60: لاکسیس به جای نیکولایدیس وارد میدان شد.

دقیقه60: شوت هانری را نیکوپولدیس جمع می کند.

دقیقه 65: (گل یونان) کاریستئاس از سمت چپ دروازه فرانسه توپ بلندی را دروازه می فرستد کاریستئاس با ضربه سر توپ را وارد دروازه می کند.

دقیقه 65: بارتز یک ضربه آزاد را دفع می کند.

دقیقه 70: ویلتورد و ساها به جای داکور و تره زگه وارد میدان می شوند.

دقیقه 87: سانتر بلندی که از سمت چپ دروازه یونان روی دروازه فرستاده می شود را هانری با ضربه سری به طرف دروازه می زند که با اختلاف کمی به خارج می رود.

دقیقه 91: لیزارازو آخرین فرصت فرانسه را برای زدن گل از دست می دهد. فشار حملات تیم فرانسه روی دروازه یونان به اوج خود رسیده است.