تبیان، دستیار زندگی
د قهرمان جام تا شب سوم! سوئد 5- بلغارستان صفر سوئد: ایساکسن، ملبرگ، ادمن، لوچیچ(ویلهلمسون)، یاکوبس، اسونسن(کالستروم)، لیونبرگ، نیلسون، ابراهیموویچ(آلباک)، لارسن بلغارستان: زدراکوف، ایوانف، کریلوف، پاژین، پتکوف (مانچف)، پی یف،...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سوپر سوئد قهرمان جام تا شب سوم!

سوئد 5- بلغارستان صفر

سوئد:

ایساکسن، ملبرگ، ادمن، لوچیچ(ویلهلمسون)، یاکوبس، اسونسن(کالستروم)، لیونبرگ، نیلسون، ابراهیموویچ(آلباک)، لارسنبلغارستان: زدراکوف، ایوانف، کریلوف، پاژین، پتکوف (مانچف)، پی یف، ماریتن پتروف (لازارف) یانکویچ (یمیتروف)

گل ها:

لیونبرگ (32)،لارسن(58- 57)، ابراهیموویچ (78) و آلباک (90)اخطارها: لیندروث و ابراهیموویچ ( سوئد)، پتکوف، کریلرف، ایوانف یانکوویچ ( بلغارستان)سوئد جایی برای اما و اگر باقی نگذاشت. یک بازی توفانی و بی عیب و نقص و پرگل ترین برد جام ملتها. بازیکنان تیم دو نفر مربیگری لاگربک و سودربرگ از همان اول بازی به سوی دروازه بلغارها حمله بردند. یک وقفه کوتاه برای حملات بلغارها و هجوم دوباره زردهای سوئد که بلافاصله از سر گرفته شد و با یک فرار تند و تیز از طرف ابراهیموویچ، یک سانتر بی عیب و یک ضربه تمام کننده از لیونبرگ کامل شد تا سوئدی ها نیمه اول را با یک گل به رختکن بروند. اما با وجود برتری تمام عیار سوئدی ها در نیمه اول هیچکس فکرش را نمی کرد آنها در نیمه دوم چنین آتشی به پا کنند. اما شیرجه تماشایی هنر یک لارسن روی سانتر زلاتان ابراهیموویچ تقربیاً کار را برای بلغارها یکسره کرد. اما شک کسانی که این شکست را باور نمی کردند هم یک دقیقه بیشتر طول نکشید و لارسن بار دیگر از سمت چپ محوطه جریمه بلغارها به داخل رفت تا گل دوم خود و گل سوم تیمش را بزند. حالا معلوم می شود چرا 125 هزار نفر سوئدی برای او طومار جمع کردند تا به تیم ملی بر گردد.

اما برای اینکه لیونبرگ بار دیگر در محوطه جریمه سرنگون شود و ابراهیموویچ گل چهارم سوئد را بزند تنها چند دقیقه وقت لازم بود. 4- صفر نتیجه یی که مطمئناً خوش بین ترین سوئدی ها هم انتظارش را نداشتند. اما آلباک هم در آخرین دقیقه بازی روی یک فرار از میان دفاع متلاشی بلغارستان گلزنی کرد تا بلغارستان به طور کامل ویران شود. سوئدی ها بدون شک تا اینجا بهترین بازی جام ملت ها را ارایه داده اند و بهترین نتیجه را هم گرفته اند. حالا ایتالیایی ها و دانمارکی ها می فهمند که با چه حریفی هم گروه شده اند. سوئد اگر با این تیم تا فینال هم برود راه دوری نرفته. هر چند که برای یک نظر قاطع می توان تا بازی بعدی مقابل ایتالیا صبر کرد. جایی که جدال مثلث طلایی خط حمله سوئد- لیونبرگ، ابراهیموویچ و لارسن- با دفاع فوق حرفه یی ایتالیایی ها دیدنی است.

ایتالیا مقابل دانمارک مایوس کننده بود

خیلی سرد، خیلی معمولی

ایتالیا صفر- دانمارک صفر

دانمارک:

سورنسن، هلوگ، لارسن، هنریکسن، نیکلاس یانسن، کریستین یولسن (پریسک 76) و ساند (کلاوس یانسن69).ایتالیا: بوفون، پانوچی، کاناوارو، نستا، زامبروتا، زانتی (گتوزو57)، پروتا، کامورانزی (فیوره 68)، توتی، دل پیرو

(کاسانو64) و ویری.

اخطار ها:

کاناوارو، گتوزو، گاسانووتوتی (ایتالیا)، توماسون و هلوگ(دانمارک)یک بازی کم افت و خیز. بعد از پرتغال و فرانسه ایتالیا هم به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی ملتها اروپا مایوس کننده بود. اتزوریها که دوشنبه شب با لباس سفید به زمین آمده بودند یک نیمه را کاملاً مقهور دوندگی دانمارکی ها بودند. قدرت بدنی بالاتر وایکینگ ها و ستارگان نامدار ایتالیایی که کمتراز حد انتظار ظاهر شده بودند 45 دقیقه اول را به نام قرمزها کرد. هر چند که احتمالاً بهترین موقعیت در دقیقه 44 روی یک رفت و برگشت در محوطه جریمه دانمارک و دو ضربه از طرف دل پیروویری شکل گرفت. دو تیم نیمه دوم را بدون تغییر و با همان شیوه 1-3-2-4 آغاز کردند و یک ضربه سرازویری که توسط سورنسن از زیر طاق به بیرون انداخته شد نوید یک بازی جذابتر را داد. اما در ادامه چیزی اتفاق نیفتاد. در این نیمه ایتالیایی ها جلو کشیدند و تا حد زیادی موقعیت های خود را افزایش دادند اما قدرت آنها به خصوص برای رساندن توپ به هجده قدم حریف آن قدر نبود که به گلی برسند. این راحتی تراپاتونی هم فهمید. او سعی کرد با سه تعویض در عرض 10دقیقه به تیمش چهره تهاجمی تری بدهد اما ایتالیا مثل اغلب افتتاحیه هایش در جام های بزرگ غم انگیز بود. بهتر است در مورد موقعیت های گل معمولی دو تیم چیزی گفته نشود. به جای آن حرف های برانکوایوانکوویچ سرمربی تیم ملی ایران را بشنوید که در اواسط نیمه دوم، بازی برتر دانمارک را ستایش کرد اما گفت  ایتالیایی های حرفه یی بازی را خواهند برد. پیش بینی برانکو هم مثل تراپ اشتباه از آب در آمد و مورتن اولسن با کسب یک نتیجه مساوی برنده این مسابقه بود. حالا روی دانمارکی ها با یورگنسن، هلوگ و به ویژه سورنسن باید حساب بیشتری باز کرد. ایتالیایی ها و توتی و دل پیرو و بقیه مانکن ها، تا اینجای کار که بیشتر شبیه تیم های حذف شدنی به نظر می رسند!

جدول گروهC


امتیازتقاضل گلگل خوردهگل زدهباختمساویبردبازینام تیم
3

+5

-

5

-

-

1

1

1- سوئد

1

-

-

-

-

1

-

1

2- ایتالیا

1

-

-

-

-

1

-

1

3- دانمارک

-

-5

5

-

1

-

-

1

4- بلغارستان