تبیان، دستیار زندگی
رییس جمهور برای سومین بار در هفت سال اخیر از اردوی تیم ملی فوتبال بازدید کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رئیس جمهور در تمرین تیم ملی


رییس جمهور برای سومین بار در هفت سال اخیر از اردوی تیم ملی فوتبال بازدید کرد.

احمدی نژاد در تمرین تیم ملی

محمود احمدی نژاد، رییس جمهور ایران برای سومین مرتبه از اردوی تیم ملی فوتبال بازدید کرد و گفت که باید با اتحاد ملی شرایط شکست کره جنوبی را فراهم کرد.

رییس جمهور که به همراه وزیر ورزش و جوانان ، رییس فدراسیون فوتبال ،‌دبیر کل و چند نفر از اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال در زمین شماره «دو» ورزشگاه آزادی حاضر شده بود، پس از شنیدن صحبت‌های کارلوس کی‌روش و کاپیتان تیم ملی گفت: اگر خودتان را باور داشته باشید و بدانید که شما جزو بهترین نسل‌های فوتبال ایران هستید، قطعا موفق می شوید. اگر باور داشته باشید در سطح بین‌الملل حضور دارید، قطعا بین‌المللی می شوید. اگر فکر کنید در سطح آسیا قرار دارید، در سطح آسیا می‌مانید و اگر فکر کنید به اندازه محله تان هستید، در همان سطح خواهید بود. با این حال باور من این است که سطح فوتبال ایران جهانی است. ما به لحاظ استعداد، در سطح جهانی هستیم.

رییس جمهور با اشاره به موفقیت‌های اخیر رشته‌هایی نظیر والیبال، اظهارداشت : فوتبال ایران ریشه دار تر و سابقه‌دارتر از والیبال است و فوتبال در گذشته از این رشته‌ها جلوتر بوده است، اما دیدید که آنها جهانی شدند و اکنون پایین کشیدن آنها کار آسانی نیست. من از شما می‌خواهم که این باور را در خودتان تقویت کنید که سطح فوتبال ما سطح جهانی است. وقتی به این باور رسیدید آن وقت می‌توانیم، خودمان را تجهیز کنیم و با کار کردن بیشتر در همان سطح بمانیم. جوانان ما در هر جایی به این باور رسیدند، موفق شدند. نظیر این مساله را در مسایل علمی می‌بینیم. اکنون کشور ما با همین باور بالاترین سطح پیشرفت علمی در جهان را دارد. فوتبال ما هم می‌تواند با این باور در سطح جهانی باقی بماند.

احمدی نژاد با اشاره به بازی تیم ملی فوتبال ایران برابر کره جنوبی گفت: اعتقادم این است که ما می‌توانیم در همین گروه هم اول شویم و به عنوان تیم نخست به جام جهانی برویم. با یک باخت و یک مساوی اتفاقی نیفتاده است و ما بازی‌های دیگری را پیش‌رو داریم. این که من یا شخص دیگری سر اردوی تیم ملی آمده‌ایم، نباید باعث شود به شما فشار بیاید. از شما می‌خواهم وقتی خداحافظی کردم و از پیش شما رفتم دیگر به حضور من در تمرینات فکر نکنید و تنها کار خودتان را انجام دهید. مطمئن هستم که شما تمام تلاشتان را خواهید کرد و تاکتیک‌های مربی را در بازی ارائه می‌دهید.

رییس جمهور در ادامه به مزاح به کی‌روش گفت: شما بازیکنان گلزن زیادی را در کنارتان دارید، اما چرا نمی‌توانند زیاد گلزنی کنند.

احمدی نژاد

وی افزود:من باید از کی‌روش هم تشکر کنم، او در مدت حضورش در ایران دلسوزانه کار کرده است و جزو مربیان برتر دنیا است. دعا می‌کنم که باعث خوشحالی مردم شویم.

رییس جمهور با اشاره به انتقاد از رفتار برخی رسانه‌ها در نقد وضعیت فوتبال کشورمان گفت: من اگر بازیکن فوتبال بودم به هیچ رسانه ای نگاه نمی کردم در سیاست هم همین طور است. دو، سه نفر بیکار نشسته اند و می‌خواهند به ما بگویند که چه موضوعی مهم است. در حالی که ما باید بگویم که چه موضوعی اهمیت دارد. به نظر من برخی از مطالب ارزش خواندن ندارد، چون از قلب دلسوز بیرون نیامده است. چه ضرورتی دارد آدم فکر و دل و وقتش را صرف مطالبی کند که معلوم نیست به چه دلیلی نوشته شده است.

وی در پایان گفت: برای شما دعا می‌کنم که هم خودتان و هم خانواده‌تان سلامت باشید و برای همیشه موجب افتخار برای ایران عزیز باشید .مطمئن هستم با استعدادها و نسل‌های که وجود دارد اگر حاشیه‌ها را دور کنیم همین نسل فعلی سال‌های سال فوتبال ایران را به موفقیت برسانند.

رییس جمهور سپس با اعضای تیم ملی فوتبال عکس یادگاری گرفت.

احمدی‌نژاد هنگام خداحافظی با تک تک بازیکنان تیم ملی گفت و گو کرد.

در این دیدار جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی 10 دقیقه به صورت خصوصی با رییس جمهور به گفت‌وگو پرداخت.

نکونام همچنین پیش از شروع صحبت‌های رییس جمهور به ضرورت اتحاد مسئولان، مردم، رسانه‌ها و بازیکنان برای بازی‌های روزهای آتی اشاره کرد و با مروری بر انتقادهایی که در ماه‌های گذشته متوجه بازیکنان فوتبال بوده خواستار همدلی بیشتر آنها شد.

پس از گفت و گوی اختصاصی نکونام با رییس جمهور کارلوس کی‌روش بازیکنان تیم ملی را در وسط زمین جمع کرد تا در فاصله 48 ساعت باقی مانده تا بازی حساس ایران برابر کره جنوبی تیم ملی تمرینش را برای این دیدار ادامه دهد.

بخش ورزشی تبیان

منبع : مهر