تبیان، دستیار زندگی
جدول روز دوازدهم یورو 2004 انتقام شیرین چک پس از 8 سال آلمان یک- چک2 آلمان: کان، فردریش، ورنز، نووتنی، شواین اشتایگر( یرمیس85)،هامان( کلوزه79)، کورانی، بالاک، اشنایدر،لام، فرینگز(پودولسکی 46). چک: بلازک، مارس، گالاسک(هوشمان ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نتایج و جدول روز دوازدهم یورو 2004

انتقام شیرین چک پس از 8 سال


آلمان یک- چک2

آلمان: کان، فردریش، ورنز، نووتنی، شواین اشتایگر( یرمیس85)،هامان( کلوزه79)، کورانی، بالاک، اشنایدر،لام، فرینگز(پودولسکی 46).

چک: بلازک، مارس، گالاسک(هوشمان 46)، بولف، لوکونچ( باروش59)، ژیرانک، واچوسک، هاینز، تایس، پلاسیل(پوبورسکی70)، روزنال.

گل ها: بالاک 21 برای آلمان، هاینس30، باروش 77 برای چک

فولر علی رغم اینکه در این بازی نیاز به پیروزی داشت تیمش را با آرایش 1-5-4 به زمین فرستاده بود. تیم ملی چک نیز با وجودی که از بازیکنان ذخیره اش سود می برد در نیمه اول توانست پا به پای آلمان بازی کند. بالاک، بهترین بازیکن آلمان از تنها فرصتی که در نیمه اول داشت به خوبی استفاده کرد و با شوتی دیدنی از پشت محوطه جریمه دروازه چک را گشود، ولی مارک هاینز با ضربه ایستگاهی بی نظیرش دروازه کان را باز کرد تا دو تیم با تساوی به رختکن بروند.

فولر در نیمه دوم پودولسکی جوان را به زمین آورد تا با دو مهاجم به بازی ادامه دهد. حملات آلمان که در خطر حذف قرار داشت شدت گرفت و فرصت های خوبی به دست آورد، ولی مهاجمان این تیم به ویژه کورانی آنها را یکی پس از دیگری از دست دادند. در اوج حملات آلمان، میلان باروش که به تازگی به زمین آمده بود با حرکتی انفرادی از میان دو مدافع حریف عبور کرد تا گل دوم چک را به ثمر برساند. آلمان پس از این گل دیگر توانی برای حمله نداشت و تعویض های فولر نیز ثمری نداشت تا آلمان بدون یک پیروزی از مسابقات وداع کند. چک نیز پس از 8 سال توانست انتقام شکست در فینال یورو 96 را از آلمان بگیرد.

بدین ترتیب آلمان نیز به مانند ایتالیا به ترس و احتیاط خود باخت و جایش را به تیم هلند داد که با فوتبالی تهاجمی توانست لتونی را در هم بکوبد.

هلند با سه گل در مرحله نیمه نهایی

هلند3- لتونی صفر

گل ها : ون نیستلروی 25(پنالتی) و 34 ، ماکای71

داور: کیم میلتون نیلسن از دانمارک

هلند: وندرسار، رایزیگر، استام ، ون برونکهورست، کوکو، ون درمیده ( اوورمارس64) ، داویدز(اشنایدر77) ، ون نیستلروی( ماکای 70 ) ، دی بوئر، روبن، سیدورف.

سرمربی:دیک ادوکات

لتونی : کولینکو، استپانوفس، زملینسکیس، بلاگونا دزدینس، ایساکوفس، لوبانوفس، آستافیفس، بلیدلیس (استولچرز85) ، روبینس، پرهورنکوفس( لایزانس74)، ورپا کوفسکیس( پاهارس63).

سرمربی:

الکساندر استارکوفس

این بازی در حالی آغاز شد که هر دو تیم چشم به نتیجه بازی آلمان و چک داشتند و در صورت پیروزی آلمان ، هیچ یک از تیمهای لتمونی و هلند شانسی برای پیروزی نداشتند . این دیدار با حملات گسترده هلند آغاز شد که این حملات در دقیقه 25 جواب داد و نارنجی پوشان هلند صاحب ضربه پنالتی شدند که این ضربه را  ون نیستلروی به گل تبدیل کرد . پس از گل ، لتونی کمی جلو کشید ولی باز هم این هلند بود که در دقیقه 34 توسط نیستلروی به گل رسید . 10 دقیقه پایانی نیمه اول بدون گل به پایان رسید .

در نیمه دوم لتونی بازی بهتری را به نمایش گذاشت ولی در زدن ضربات آخر دقت لازم را نداشتند . در دقیقه71 ماکای تازه وارد گل سوم هلند را به ثمر رساند تا هلند با پیروزی 3-0 مقابل لتونی و شکست آلمان در برابر چک  ، این نارنجی پوشان سرزمین گلها باشند که به مرحله بعد صعود کند . هلند در مرحله نیمه نهایی مقابل سوئد قرار می گیرد .

جدول گروهD


امتیاز

گل خورده

گل زده

باخت

مساوی

بردبازینام تیم

9

4

7

-

-

3

3

1. چک
5

4

5

1

2

1

3

2. هلند
2

3

2

1

2

-

3

3. آلمان
1

5

1

2

1

-

3

4. لتونی