تبیان، دستیار زندگی
یک بار دیگر رژیم صهیونیستی با تهدیدی جدی مواجه شد و علی رغم تمام ادعاهایش در حوزه‌های مختلف نظامی و امنیتی، بار دیگر با شکست نفوذ ناپذیری پهباد ایرانی، مقلوب جریان مقاومت شد و بر همگان ثابت شد که این رژیم موجودیتی پوچ را دنبال می کند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پهباد ایرانی و گنبد آهنین


یک بار دیگر رژیم صهیونیستی با تهدیدی جدی مواجه شد و علی رغم تمام ادعاهایش در حوزه‌های مختلف نظامی و امنیتی، بار دیگر با شکست نفوذ ناپذیری پهباد ایرانی، مقلوب جریان مقاومت شد و بر همگان ثابت شد که این رژیم موجودیتی پوچ را دنبال می کند.

پهباد ایرانی

رژیم صهیونیستی از زمان تشکیلش جز رنج و عذاب برای منطقه و حتی قوم و مردم یهود در برنداشته است و این جرثومه فساد تنها برای تامین منافع آمریکا و انگلستان در منطقه پدید آمد و منطقه را در بحران و تنش فرو برد. تلاش های نامیمون این رژیم در جهت حفظ و دام عمر نامبرکش جز جنگ و نابسامانی چیزی در بر نداشته اما این تلاش‌های مذبوحانه با ظهور جمهوری اسلامی ایران راه به جایی نبرد و در طی سه دهه گذشته ماهیت این رژیم بیش از گذشته در روند زوال و نابودی قرار گرفت. شکست‌های این رژیم در برابر جریان مقاومت در سال 2000 و تخلیه جنوب لبنان و شکست‌های سنگین‌اش در جریان جنگهای 33 روزه و 22 روزه لبنان و غزه نشان داد که این رژیم یارای ایستادگی در برابر جریان مقاومت را ندارد و دیر یا زود روند نابودی را طی خواهد کرد. تلاش در جهت پیشرفت‌های نظامی و امنیتی در اسراییل از جمله اقداماتی بود که برای تثبیت این رژیم به کار گرفته شد اما هیچ‌کدام کارساز واقع نشد این تلاش‌ها چه در زمینه تجهیز به سلاح اتمی و چه ایجاد گنبد آهنین ثمر بخش نبوده و کمکی به بحران بقای این رژیم نکرده است؛ اگرچه دوستان غربی و عربی این رژیم کماکان بر این طبل می کویند و انتظار دارند به نتیجه برسند.

جالب توجه است که این نخستین بار است که این نوع هواپیما مورد استفاده قرار گرفته و به چنین عمق و مناطق حساسی نفوذ کرده است و در واقع نخستین تجربه موفق برای عبور از روی دریا است. در این میان تنها یک چیز دیگر مشهود شده است و آن اینکه این عملیات نشان می‌دهد که مقاومت این قدرت را دارد که توانایی‌هایش را مخفی و در زمان مناسب مورد استفاده قرار دهد

ایجاد سپر دفاع موشکی در خاک اسراییل از جمله برنامه‌هایی بود که توسط این رژیم در این خصوص دنبال شد و از دانش بالا و توان فراوانی برای تحقق آن استفاده شد. توان بالای این سیستم دفاع هوایی تحت عنوان گنبد آهنین تا بدانجا بود که ادعاها بر نفوذ ناپذیری آن تاکید داشت اما اسراییل از این خواب برآشفت. یک فروند پهباد ناشناس بر فراز سرزمین های اشغالی به پرواز درآمد و شهرک‌نشینان صهیونیست و دولت صهونیستی به این نتیجه رسیدند که رویای شکست ناپذیری گند آهنین به سر آمده است.

پهباد ایرانی

اگرچه این پهباد پس از ورود به خاک اسراییل و نفوذ در آن سرنگون شد اما نشان داد که ادعاهای مقامات این رژیم پوچ و بی اساس است و مردم ساکن در این مناطق اشغالی را نیز به این فکر انداخت که امنیتشان آنگونه که سران دولت ادعا می کنند تامین نیست و باید از قدرت چون قدرت و محور مقاومت ترس و واهمه داشته باشند. اظهار نظرها و گمانه‌زنی‌ها در مورد ماهیت و ملیت این پهباد در چند روز اخیر بحث داغ رسانه‌های غربی و منطقه‌ای شد و این مباحث تا اظهار نظر صریح شیخ حسن نصرالله همچنان ادامه یافت. در این اظهار نظر وی تاکید کرد که این پهباد ایرانی است و در اختیار حزب الله قرار داشته است. وی تصریح کرد که این هواپیمای بدون سرنشین ایرانی در لبنان توسط مقاومت مونتاژ شده است.وی گفت که مقاومت لبنان هواپیمای شناسایی پیشرفته‌ای را از داخل اراضی لبنان به سوی دریا فرستاد؛ این هواپیما پس از پرواز صدها کیلومتر بر فراز دریا از جنوب فلسطین وارد اراضی ‌اشغالی شد و قبل از شناسایی شدن از سوی نیروی هوایی دشمن، بر فراز بسیاری از پایگاه‌های مهم این رژیم پرواز کرد.

اگرچه این پهباد پس از ورود به خاک اسراییل و نفوذ در آن سرنگون شد اما نشان داد که ادعاهای مقامات این رژیم پوچ و بی اساس است و مردم ساکن در این مناطق اشغالی را نیز به این فکر انداخت که امنیتشان آنگونه که سران دولت ادعا می کنند تامین نیست و باید از قدرت چون قدرت و محور مقاومت ترس و واهمه داشته باشند

جالب توجه است که این  نخستین بار است که این نوع هواپیما مورد استفاده قرار گرفته و به چنین عمق و مناطق حساسی نفوذ کرده است و در واقع نخستین تجربه موفق برای عبور از روی دریا است. در این میان تنها یک چیز دیگر مشهود شده است و آن اینکه این عملیات نشان می‌دهد که مقاومت این قدرت را دارد که توانایی‌هایش را مخفی و در زمان مناسب مورد استفاده قرار دهد.

پهباد ایرانی

این اقدام دقیقا در زمانی صورت می پذیرد که سران رژیم صهیونیستی به طور مرتب بر طبل حمله بر این ایران می کوبند و با برخی ادعاهای واهی و بمب‌های کارتونی قصد دارند در مجانع بین‌المللی خود را موجه جلوه دهند. اگرچه نفس اقدام حمله به ایران کاری دور از ذهن برای اسراییل است اما کارشناسان و مقامات داخلی این رژیم نیز در این مورد اختلاف نظر دارند. به نظر می رسد این بار با حرکت قوی جریان مقاومت و به تبع قدرت نمایی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و نیر پرواز این پهباد، دامه اختلافات داخلی در این رژیم در مورد هرگونه تحرک نظامی علیه کشورمان بیشتر و بیشتر شود و توافقی در داخل این رژیم برای حمله به ایران حاصل نگردد. اگرچه نباید این مساله را از ذهن دور داشت که تمام مباحث حمله به ایران یک بلوف سیاسی است و امکان عملی شدن ندارد. اما در این بین باید هرزگاهی زهر چشمی از دشمن گرفت و با سخره گرفتن گنبد آهنینش نشان داد حمله به ایران کاری ساده و یا حداقل در توان رژیم غاصب اسراییل نیست.

هاتف پوررشیدی

بخش سیاست تبیان