تبیان، دستیار زندگی
جمعی از سینماداران تهرانی درباره وضعیت استقبال مخاطبان در ایام تابستان بر این موضوع تاکید کردند که سینماها در سه ماهه تابستان تنها با «کلاه قرمزی و بچه ننه» نجات پیدا کردند و در عین حال پیش‌‌بینی‌شان را از اکران پاییزی مطرح کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پاییز سینمایی


جمعی از سینماداران تهرانی درباره وضعیت استقبال مخاطبان در ایام تابستان بر این موضوع تاکید کردند که سینماها در سه ماهه تابستان تنها با «کلاه قرمزی و بچه ننه» نجات پیدا کردند و در عین حال پیش‌‌بینی‌شان را از اکران پاییزی مطرح کردند.

پاییز سینمایی

حسین اسلامی ـ مدیر پردیس سینمایی «اریکه ایرانیان» ـ در گفت‌وگویی ، درباره وضعیت فروش سه ماه گذشته سینماها گفت: سینمای ما در فاصله بین زمانی که «خوابم می‌آد» افت فروش داشت تا زمانی که «کلاه قرمزی» روی پرده برود با رکود عجیبی روبرو بود. البته این رکود در سایر سینماها هم دیده می‌شد.

وی ادامه داد: «کلاه قرمزی» باعث شد ما در شب‌هایی تا 17 ـ 18 و حتی 22 میلیون تومان هم فروش داشته باشیم. اما باید توجه کرد که این فیلم یک استثنا است و نمی‌توان از فیلم‌های دیگر چنین انتظار فروشی داشت. فعلا همین کلاه قرمزی استثنایی هم از تب و تاب افتاده و فروشش افت شدیدی کرده است.

مدیر سینما اریکه ایرانیان درباره پیش‌بینی‌اش از سه ماه پاییز این سینما بیان کرد: فعلا فیلم‌هایی که اکران شده‌اند، بسیار ضعیف هستند. فکر می‌کنم در ماه‌های آینده فیلمی که بتوانیم امید داشته باشیم فروش قابل توجهی داشته باشد نداریم. شاید تنها «برف روی کاج‌ها» با توجه به تبلیغات و حاشیه‌هایی که داشته است بتواند کمی به سینما رونق دهد. البته فروش آن هم بعید می‌دانم حتی به فیلمی مانند «گشت ارشاد» برسد. فعلا که «برف روی کاج‌ها» معلوم نیست کیفیت اکرانش چگونه خواهد بود.

مسعود میر رحیمی ـ مدیر پردیس سینمایی شکوفه ـ هم گفت ، تنها کلاه قرمزی را ناجی این چند ماه سینما دانست و گفت: وضعیت سینماها در ماه رمضان و قبل‌تر از آن خیلی نامناسب بود، اما «کلاه قرمزی» توانست به گیشه‌ها رونق بدهد.

وی ادامه داد: کلاه قرمزی با فروش خوبی که داشت هزینه‌های این چند وقت سینما را جبران کرد.

میررحیمی درباره فروش فیلم‌های جدید هم اظهار کرد: تاکنون فیلم‌های جدید هنوز نتوانسته‌اند مخاطبان را به سوی خودشان جذب کنند. البته اوایل بازگشایی مدارس فروش سینماها ضعیف‌تر می‌شود، اما امیدوارم وضعیت بهتر شود.

احمدی ـ مدیر پردیس سینمایی «زندگی» ـ فروش تابستان امسال را نسبت به سال‌های قبل بسیار ضعیف‌تر توصیف و خاطرنشان کرد: هنوز هم آن فیلمی که در پردیس زندگی می‌فروشد کلاه قرمزی است. طبق بررسی‌هایی که کرده‌ایم فروش ما نسبت به سال‌های قبل در تابستان بسیار ضعیف‌تر شده است. اگر کلاه قرمزی نبود، وضعیت خیلی از این بدتر می‌شد.

اگر به یکباره فیلمی مانند کلاه قرمزی که فیلمی پرفروش است اکران شود می‌تواند کاستی همه فیلم‌ها را جبران کند.  تنها کلاه قرمزی را ناجی این چند ماه سینما دانست و گفت: وضعیت سینماها در ماه رمضان و قبل‌تر از آن خیلی نامناسب بود، اما «کلاه قرمزی» توانست به گیشه‌ها رونق بدهد.

وی ادامه داد: ما امیدوار بودیم «تو و من» و «بوسیدن روی ماه» فروش خوبی داشته باشند، اما این طور نشد.

مدیر پردیس زندگی درباره پیش‌بینی‌اش از وضعیت سه ماه آینده هم یادآور شد: اگر به یکباره فیلمی مانند کلاه قرمزی که فیلمی پرفروش است اکران شود می‌تواند کاستی همه فیلم‌ها را جبران کند. اما با این شرایط و در نظر گرفتن اینکه سینما در فصل پاییز به صورت طبیعی افت طبیعی دارد فکر می‌کنم فیلم‌های کنونی نتوانند جوابگو باشند. جالب است بگویم «کلاه قرمزی و بچه‌ننه» از فیلم‌های جدیدی که اکران شده‌اند و اسم و رسم هم دارند هنوز و پس از 45 روز خیلی بهتر می‌فروشد و شاید گاهی فروش یک سانس آن معادل با فروش یک سانس هر سه فیلم جدید اکران شده باشد.

محمدقاصد اشرفی ـ مدیر سینما ماندانا و رییس هیات مدیره انجمن سینماداران ـ هم در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت سه ماه گذشته سینماها گفت: تابستان امسال به دلیل اختلافات بین وزارت ارشاد،‌حوزه هنری و شورای صنفی نمایش در اکران بحران داشتیم، ضمن آنکه در این شرایط بسیاری از فیلم‌ها نتوانستند فروش خوبی داشته باشند. در این بین با استقبال خوبی که از کلاه قرمزی شد وضعیت نامناسب اکران سینماها در تابستان کمی به فراموشی سپرده شده و سینماداران توانستند نفس راحتی بکشند.

وی درباره چشم‌انداز سه ماه آینده سینماها هم خاطرنشان کرد: اکنون سه فیلم جدید اکران شده‌اند اما باز هم این سه فیلم نتوانستند از ریزش مخاطب و افت فروش معمول در فصل پاییز را جلوگیری کنند. ما امیدواریم که فیلم‌های جدید اکران شده بتوانند از 15 مهرماه با استقبال دانش‌آموزان و دانشجویان مواجه شوند و سینماها بتوانند دوباره رونق بگیرند.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع:ایسنا