تبیان، دستیار زندگی
زشگاه های یورو2004 استادیوم دراگو مالکین: باشگاه فوتبال پورتو ظرفیت: 52 هزار نفر معمار: مانوئل سالگادو مسابقات: 3 مسابقه در رده گروهی که شامل بازی افتتاحیه نیز می شود، یک مسابقه یک چهارم نهایی و یک مسابقه نیمه نهایی افتتاحیه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معرفی ورزشگاه های یورو2004

استادیوم دراگو

مالکین: باشگاه فوتبال پورتو

ظرفیت:52 هزار نفر

معمار: مانوئل سالگادو

مسابقات:

3 مسابقه در رده گروهی که شامل بازی افتتاحیه نیز می شود، یک مسابقه یک چهارم نهایی و یک مسابقه نیمه نهایی

افتتاحیه رسمی:

16 نوامبر 2003.

این ورزشگاه در نزدیکی استادیوم قدیمی بنا شده است، زمین جدید باشگاه پورتو میزان مسابقه افتتاحیه تورنومنت یورو 2004 یوفا می باشد، با طراحی زیبای خود، استادیوم دراگو از طرف یوفا به عنوان یک ورزشگاه 5 ستاره مطرح شده است.

این استادیوم با داشتن بیش از50 هزار صندلی جزء یک شهرک ورزشی می باشد که دارای مساحتی بالغ بر3 هزار مترمربع می باشد. در آنجا تعداد زیادی از مراکز خرید و نمایشگاه می باشد.

طراحی ورزشگاه جدید دراگو بسیار قابل ملاحظه می باشد. سقف شفاف استادیوم کهve:1" " نامیده می شود از 280 تن فلز ساخته شده و با تعداد زیادی ستون محکم شده است. در بخش شرقی آن ارتفاع استادیوم به اندازه یک ساختمان 14 طبقه می باشد.

مدیرمسابقات آقای آنتونیو لارانجو بیشترین تأکید را در مورد اطراف این استادیوم داشت و ابراز کرده بود که بیشترین تأثیر مسابقات این استادیوم در اطراف آن خواهد بود.

استادیوم دراگوی جدید با یک بازی دوستانه بین پورتو و بارسلونا در تاریخ 16 نوامبر 2003 افتتاح گردید. در این بازی پورتو تیم اسپانیایی را با نتیجه 2 بر صفر مغلوب ساخت. قبل از این مسابقه لوئیس دِماتوسِ جادوگر به صدها نفر نمایش جالبی را ترتیب داده بود.