تبیان، دستیار زندگی
رییس اداره روابط عمومی استانداری مازندران گفت:امروز روابط عمومی ها به خاطر نوع فعالیت ها و كاركردهای ارتباطی و اجتماعی و لزوم اطلاع رسانی بموقع و صحیح عملكرد دستگاه ها، نقش و جایگاه حساسی دارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روابط عمومی ها نقش مهمی در مقابله با جنگ روانی دشمنان دارند

کمال رستمعلی

رییس اداره روابط عمومی استانداری مازندران گفت:امروز روابط عمومی ها به خاطر نوع فعالیت ها و كاركردهای ارتباطی و اجتماعی و لزوم اطلاع رسانی بموقع و صحیح عملكرد دستگاه ها، نقش و جایگاه حساسی دارند.

کمال رستمعلی، رئیس اداره روابط عمومی استانداری مازندران در نشست مسوولان روابط عمومی دستگاه های اجرایی، فرمانداری ها و شهرداری های استان بیان داشت: توجه به ابعاد مختلف کارکردهای روابط عمومی، علاوه بر ایجاد فضای اعتماد و هم دلی در جامعه، مشی و فرهنگ كار و تلاش را بیش از پیش ترویج خواهد نمود.

وی افزود: این هدف والا و مقدس به ویژه در سال های اخیر و پس از تاكیدات مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) بر لزوم اطلاع رسانی از فعالیت های دولت بیش از گذشته در دستور كار روابط عمومی ها قرار گرفته است و این قشر ساعی و پر تلاش علیرغم همه كاستی ها و وجود نگرش سنتی در میان غالب مدیران، با تمام توان در راستای تحقق منویات مقام عظمای ولایت گام برداشتند.

رستمعلی تاکید کرد: اما توجه به این نکته ضروری ست که ادامه این روند و برقراری ارتباط دوسویه و منطقی میان مردم و دستگاه ها نیازمند نگاه جدی و كاربردی مدیران و خود روابط عمومی ها به جایگاه روابط عمومی است.

دبیر شورای روابط عمومی استان با اشاره به تحولات مهم و حیاتی در عرصه های گوناگون داخلی و بین المللی، اذعان داشت: برخورد و رویایی علمی و مناسب با این واقعیات، نیازمند حركت متوازن و رو به جلوی جریان اطلاع رسانی در كشور می باشد.

وی تصریح کرد: در شرایطی كه نظام مقدس جمهوری اسلامی در عین ناباوری جهانیان، مسیر توسعه و پیشرفت مبتنی بر عدالت را با سرعت طی می نماید، شاهد هجمه سنگین نظام سلطه از راه های گوناگون اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و از همه مهم تر جنگ روانی باشیم.

رستمعلی ادامه داد: یقینا، روابط عمومی و رسانه در این شرایط حساس در كنار همه مسوولان و دست اندركاران نظان نقش اساسی در جهت دفع ترفندهای دشمنان به ویژه در برخورد با عملیات رسانه ای و جنگ روانی آنان علیه ایران اسلامی دارند.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: از سوی دیگر و هم زمان با این توطئه ها، كشورمان یك دوره تاریخی از توسعه و آبادانی را در دولت های نهم و دهم تجربه كرده و می كند كه به گواه آمار و ارقام در بسیاری بخش ها بیش از كل دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این دوران كار و تلاش صورت گرفته است.

وی این حجم فعالیت های دولت را شایسته اطلاع رسانی كامل ، مناسب و صحیح به مردم دانست و خاطرنشان ساخت: آگاهی از این حجم توسعه، علاوه بر ایجاد روحیه نشاط و امید در جامعه، خنثی كننده دروغ پردازی ها و سیاه نمایی های دشمنان می باشد كه این مهم نیز دیگر كاركرد ویژه روابط عمومی های كشور است.

رستمعلی با اشاره به اهمیت خاص جغرافیایی، سیاسی، اقلیمی، اقتصادی و گردشگری استان مازندران، اظهار داشت: در این دوران نیز به دلیل توجه ویژه دولت به نیروهای انسانی و نخبگان استان و بكارگیری آنان در رده های بالای تصمیم سازی و مدیریتی كشور، مازندران بیش از گذشته در كانون توجهات قرار گرفته است.

رییس اداره روابط عمومی استانداری تصریح كرد: از همین رو روابط عمومی دستگاه ها و نهادهای مازندران به عنوان حلقه نخست اطلاع رسانی مجموعه خود، وظایف خطیری به عهده دارند كه انجام صحیح این وظایف در نهایت موجب تعالی مازندران ولایتمدار خواهد شد.

152 مصوبه شورای روابط عمومی استان

رستمعلی هم چنین در گزارشی روند فعالیت شورای روابط عمومی استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: از سال 88 تاکنون 21 جلسه این شورا به طور منظم برگزار شد كه در این جلسات مجموعا 152 مصوبه به تصویب اعضا رسید.

دبیر شورای روابط عمومی استان برگزاری همایش ها و دوره های آموزشی مورد نیاز کارکنان روابط عمومی ها را دیگر اقدام مهم این شورا دانست و بیان نمود: دو همایش " اطلاع رسانی هنرمندانه" در سال های 88 و 89، برگزاری دوره آموزشی " آشنایی با فن نویسندگی و روش های نوین ارتباطی" ، " تشریفات دیپلماتیك" و " عکاسی و فیلم برداری" از جمله مهم ترین دوره های آموزشی ست که به همت شورای روابط عمومی استان برگزار گردید.

وی افزود:با همكاری شورای روابط عمومی استان در سال 90، مراسم روز روابط عمومی با حضور گسترده همكاران روابط عمومی و خانواده هایشان از سراسر استان در منطقه نمونه گردشگری جوارم سوادكوه برگزار شد.

شورای اطلاع رسانی مازندران، الگویی برای سایر استان ها

رستمعلی هم چنین در بخش دیگری از سخنانش در خصوص شورای اطلاع رسانی استان اذعان داشت: اساسنامه شورای اطلاع رسانی دولت در استان در پنج ماده ، 6 تبصره و 19 بند، از سوی دبیرخانه این شورا تهیه و پس از بحث وتبادل نظر اعضا، به تصویب نهایی رسید که بسیاری از استانداری های كشور از آن به عنوان الگو برای شورای اطلاع رسانی خود استفاده نمودند.

دبیر و سخنگوی شورای اطلاع رسانی استان تصریح کرد: تاكنون 8 جلسه این شورا به ریاست معاون سیاسی امنیتی برگزار شد که 31 مصوبه داشت.

وی با اشاره به اینکه شورای اطلاع رسانی مازندران دارای 4 كمیته امورزیربنایی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی می باشد افزود: تمامی مصوبات جلسات شورای اطلاع رسانی تا حصول نتیجه، پیگیری می گردد و گزارش آن نیز در جلسات شورا به اطلاع اعضای آن می رسد.

تولید بیش از 4500 خبر در روابط عمومی استانداری

رستمعلی در ادامه سخنانش گفت: روابط عمومی استانداری مازندران در دور جدید فعالیت از سال 1387 لغایت پایان 1390 با نگاه تازه به اهداف، رویكردها، شرح وظایف این نهاد و با به روز كردن امكانات و اطلاعات این مجموعه موفق به انجام اقداماتی شده است كه جایگاه ویژه ای را برای این اداره به ارمغان آورده است.

رییس اداره روابط عمومی استانداری تولید بیش از 4500 خبر از 20 آبان 1388 تا پایان شهریور 91 را یکی از مهم ترین اقدامات این اداره اعلام کرد و افزود: برگزاری منظم نشست های خبری برای استاندار ، معاونین استاندار و مدیران ستادی استانداری ، ارتباط مستمر با اصحاب رسانه در قالب بیش از 70 نشست، مصاحبه، جلسات هم اندیشی، بازدید از رسانه ها و نمایشگاه های مختلف توسط مدیران استانداری، ارتباط مستمر با راوابط عمومی‌ها دستگاه های اجرایی و فرمانداری ها ، برگزاری دوره آموزش خبرنویسی برای روابط عمومی فرمانداری ها، برپایی نشست فصلی با روابط عمومی‌ فرمانداری ها، تجلیل از پیشكسوتان روابط عمومی استان و بانوان مدیر روابط عمومی برای نخستین بار ، ساخت فیلم های مستند و نماهنگ های مختلف پیرامون موضوعات مهم و محوری استان ، حضور در جلسات شورای روابط عمومی برخی شهرستان‌ها ، ارتباط تنگا تنگ و مستمر با صدا و سیمای كشور و مركز تبرستان ، انتشار منظم روزانه بولتن‌های خبری و رویدادهای مهم ، پیگیری حسن انجام ملاقات عمومی مدیران دستگاه های اجرایی، راه اندازی سامانه پیامك استانداری مازندران و ارسال بیش از یك میلیون پیامك تا كنون ، پی گیری نظرات مردمی و نقدهای مطرح شده در رسانه ها ، تهیه بیش از 50 عنوان کتاب، ویژه نامه و جزوات آموزشی و... از جمله برخی از مهم ترین فعالیت های روابط عمومی استانداری مازندران می باشد.

وی در رابطه با سایت استانداری بیان داشت: از مردادماه سال 1387 انجام تغییرات اساسی در پورتال اطلاع رسانی استانداری مازندران آغاز شد، كه علاوه بر ارائه شیوه نوین اطلاع رسانی در استان، موجب جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه و پرداختن به اقدامات غیر ضرور گردید.

رستمعلی ادامه داد: از آن زمان تاكنون طی دو مرحله تغییرات كلی و اساسی در شكل ظاهری و ارتقاء پهنای باند این سایت صورت گرفته و بیش از 4700 موضوع اعم از خبر، گزارش، اطلاعات عمومی، جلسات و... بر روی خروجی سایت استانداری قرار گرفته است.

رییس اداره روابط عمومی استانداری تصریح کرد: در مجموع از ابتدای آغاز به كار پورتال اطلاع رسانی استانداری تاكنون بیش از 2 میلیون و 550 هزار مخاطب از این سایت بازدید نموده و از مطالب مندرج در آن بهره مند گردیدند.

تنظیم: هومن بهلولی