تبیان، دستیار زندگی
یادمان نرود ! خداوند از روح خویش در جسممان دمیده و ما را خلیفه خویش در زمین قرار داده است. بارالها ! ما را بر عهدی كه با تو بسته ایم -كه بنده تو باشیم - استوار ساز! و كسی كه ما را بر وفای به این عهد می‌خواند و در این راه رهبرمان است، برسان! آمین!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیینه دعا

امام زمان

«اللّهم انّا نرغب الیك فی دولة كریمة تعزّ بها الاسلام و اهله وتذلّ بها النّفاق و اهله و تجعلنا فیها من الدّعاة الی طاعتك و القادة الی سبیلك و ترزقنا بها كرامة الدّنیا و الآخرة» (1)

خداوندا! ما در انتظار روزی هستیم كه آن دُردانه هستی بیاید و بنای عدل بگستراند. بار الها ! امیدمان را نا امید نكن!

ما در انتظار تشكیل دولتی هستیم كه جامعه ای كریم تربیت كند و زمینه را برای كَرَم كریمان فراهم آورد. دنیایی كه در آن مردم با اخلاق كریمانه برخورد كنند ؛ با مسۆولانی كاردان و دلسوز كه تمام همت خویش را برای ساختن جامعه ای سالم، پویا، پیشرفته و با اهدافی متعالی بر محور عدالت، آزادی و آزادگی به كار گیرند.

جهانی را می‌خواهیم كه به جای اجحاف و نامردمی، ایمان و معنویت در فضایش طنین افكن شود و به جای شرارت ، دعوت به خیر و سعادت (امر به معروف و نهی از منكر) در جامعه گسترش یابد. مردم به آنچه خداوند متعال بدان راضی است، راضی باشند و از آنچه خدا ناراضی است، متنفر باشند (نه اینكه فقط از ترس عذاب الهی از آن پرهیز نمایند) ؛ دوستان خدا را دوست بدارند و از دشمنانش بیزار باشند؛ مردمی كه شورشان بر اساس شعور ، فریادشان مقدس، سخنشان مفید و كارساز و سكوتشان بر پایه حكمت (نه ترس و ذلت) باشد .توفیقمان ده كه در راه تو گام نهیم و بر تو توكل كنیم و فقط از تو یاری طلبیم ؛ چرا كه جز تو معبودی نیست ،كه دیدگان منتظرمان جستجویش كند.

یادمان نرود ! خداوند از روح خویش در جسممان دمیده و ما را خلیفه خویش در زمین قرار داده است. بارالها ! ما را بر عهدی كه با تو بسته ایم -كه بنده تو باشیم - استوار ساز! و كسی كه ما را بر وفای به این عهد می‌خواند و در این راه رهبرمان است، برسان! آمین!

حبیبا ! آنچه امروز حاكمان مادی‌گرای جهان، مردم را به سمت آن می‌خوانند ، غیر آن چیزی است كه تو از ما می‌خواهی. تو ما را برای خودمان می‌خواهی ؛ چرا كه به ما نیازی نداری . اما آنان ما را برای خودشان می خواهند ؛ چون برای رسیدن به منافع نامشروع خود، به تحمیق و استثمار ما نیاز دارند. آنان جهان را برای خودشان میخواهند و تو آن را برای ما. آنان دنیا را برای دنیا می‌خواهند ؛ ولی تو آن را وسیله‌ای برای پرورش ما و ذخیره برای آخرتمان قرار داده‌ای. آنان زندگی را در محدوده چند ساله تمتعات پست دنیوی می بینند ؛ ولی تو می خواهی وسعت دید ما را تا بی‌نهایت كنی. كاری كن كه ما نیز چنین بخواهیم! او كه بیاید دست ولایت خویش را بر سر مردم می گذارد و عقلها را ارتقا می دهد و جایگاه انسان را بار دیگر به مبدأ عظمت خویش - كه مسجود ملا‌یكه بود - باز می گرداند . یادمان نرود ! خداوند از روح خویش در جسممان دمیده و ما را خلیفه خویش در زمین قرار داده است. بارالها ! ما را بر عهدی كه با تو بسته ایم -كه بنده تو باشیم - استوار ساز! و كسی كه ما را بر وفای به این عهد می‌خواند و در این راه رهبرمان است، برسان! آمین!

پی نوشت:

1. دعای افتتاح، مفاتیح الجنان

بخش مهدویت تبیان


منبع: مجله امان شماره 6

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.