تبیان، دستیار زندگی
زشگاههای یورو 2004 استادیوم بسا مالک: باشگاه بواویشتا ظرفیت: 30هزار نفر آرشیتکـت: بنیاد معماری گروه3 رقابت ها: سه دیدار در مرحله گروهی تاریخ افتتاح رسمی پروژه: 30 دسامبر2003 ا ین ورزشگاه در بخش مهمی از شهر پورتو قرار گرفته اس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معرفی ورزشگاههای یورو 2004


استادیوم بسا


مالک:

باشگاه بواویشتا


ظرفیت:

30هزار نفر


آرشیتکـت:

بنیاد معماری گروه3


رقابت ها:

سه دیدار در مرحله گروهی


تاریخ افتتاح رسمی پروژه:

30 دسامبر2003

ا ین ورزشگاه در بخش مهمی از شهر پورتو قرار گرفته است و در یک مجموعه ورزشی در حال توسعه قرار دارد.

چهار جایگاه جدید پوششی برای این ورزشگاه همانند استادیومهای انگلستان تعبییه شده است.

باشگاه بواویشتا تنها باشگاهی بوده که در تمام اوقات در این زمین مسابقه و تمرین داشته است و فقط درهنگام بازسازی این زمین تعطیل بوده است. کار بازسازی از ماه ژوئن 1998 آغاز شده و تا 4 آگوشت 1999ادامه داشته است.

در ژانویه 2000 کار اصلی بر روی جایگاه اصلی غربی آغاز شد که شامل جایگاه خبرنگاران و جایگاه شخصیتها می باشد. این جایگاه در 9 نوامبر 2001 نصب و در بازیهای قهرمانی یوفا مورد آزمایش قرار گرفت.

جایگاه شمالی در آوریل 2002 تخریب و بازسازی آن پس از تغییر مکان زمین بازی و پایین بردن سطح آن، آغاز شد. جایگاه جنوبی آخرین جایگاه برای مساحت بود. تمام بازسازی مدل استادیوم در جهت توجه بیشتر جایگاههای مختلف برنامه ریزی شده است.

این مجموعه ورزشی در 30 دسامبر 2003 با یک مسابقه بین بواویشتا و مالاگا که منجر به نتیجه صفر بر صفر شد افتتاح گردید. همچنین این مسابقه به عنوان جشن آخرین سال تاسیس باشگاه بواویشتا در قرن اخیر نیز شهرت یافت.