تبیان، دستیار زندگی
در این مقاله دستورالعمل هایی وجود دارد که شما می‌توانید با کمک آن‌ها سرعت رشد موهایتان را بدون استفاده از مواد شیمیایی افزایش دهید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه سرعت رشد موی خود را زیاد کنیم؟


در این مقاله دستورالعمل هایی وجود دارد که شما می‌توانید با کمک آن‌ها سرعت رشد موهایتان را بدون استفاده از مواد شیمیایی افزایش دهید.


استحکام مو

با عادات غذایی و تغذیه مناسب می‌توانید مویی سالم داشته باشید. اگر می‌خواهید موی بلندی داشته باشید، با پیروی از دستورات و برنامه‌های زیر به آسانی می‌توانید به مویی سالم دست پیدا کنید.

دستورالعمل‌ها

ویتامین‌ها و تغذیه مناسب

یکی از فاکتورهای اصلی که بر رشد موی شما تأثیر گذار است، ویتامین‌ها و تغذیه مناسب است. این موارد می‌توانند نقش بزرگی را ایفا کنند. شما باید رژیم مناسب داشته باشید و آن را با گذشت زمان حفظ کنید. کمبود هر ماده غذایی یا ویتامین، باعث نقصان در رشد مو یا ریزش مو می‌شود. اگر شما نمی‌توانید رژیم غذایی مناسبی داشته باشید، باید در طول روز از مولتی ویتامین‌ها استفاده کنید. موهای شما همانند دیگر اندام‌هایتان برای قوی و سالم بودن نیاز به تغذیه و رسیدگی دارند.

فاکتورهای اصلی

همان طور که در قسمت اول در مورد ویتامین‌ها اشاره کردیم می‌خواهیم وارد جزئیات بشویم و نقش آن‌ها را توضیح دهیم. اسید آمینه – ویتامین E – ویتامین B و پروتئین‌ها از فاکتورهای اصلی هستند که باعث سلامتی و افزایش سرعت رشد موی شما می‌شوند. مطمئن باشید که در برنامه غذایی روزانه‌تان به مقدار کافی این فاکتورها وجود دارند و اگر این طور نیست، اکنون برنامه غذایی‌تان را تغییر دهید و این برنامه غذایی را شروع کنید و تفاوت قابل توجه ای را در سرعت رشد موهایتان مشاهده کنید.

موی شما همانند مغز شماست. اگر شما مضطرب باشید و استرس داشته باشد، نمی‌توانید به درستی فکر کنید و این حالت دقیقاً مانند موی شماست که نمی‌تواند رشد کند.

دوری از استرس

از مواردی که باعث جلوگیری رشد موی شما می‌شوند دور باشید. فکر کنید موی شما همانند مغز شماست. اگر شما مضطرب باشید و استرس داشته باشد، نمی‌توانید به درستی فکر کنید و این حالت دقیقاً مانند موی شماست که نمی‌تواند رشد کند. آرامش داشته باشید. بعضی از داروها و حالات روحی باعث کم شدن سرعت رشد موی شما می‌شوند.

مراقب از موها

مرتباً مراقب موهایتان باشید. این رایج‌ترین اشتباهی است که افراد مرتکب می‌شوند: تمیز نگه نداشتن و شانه نکردن مو. اطمینان حاصل کنید که به صورت مرتب موهایتان را تمیز نگه می‌دارید. اگر موهای شما رنگ شده است، شما باید همچون کودکی از آن مراقبت کنید و از شکستن موهایتان جلوگیری کنید. همچنین نیاز دارید موهایتان را برس بزنید.

ریزش مو

اما چرا برس بزنیم؟

این امر باعث تحریک پوست سر و ریشه مو می‌شود و باعث بالا رفتن سرعت رشد آن می‌شود. شما باید مطمئن باشید هنگامی که موهایتان را می‌شویید، پوست سرتان تحریک شود. می‌توانید با مالش دادن پوست سر این امر را تسریع بخشید.

موی شما در حال حاضر

در حال زندگی کنید و از موهایی که دارید لذت ببرید. در هنگامی که شما صبر می‌کنید تا موهایتان بلند و پرپشت شود آن‌ها را زیبا نگه دارید و لذت ببرید. مدل‌های جدید را امتحان کنید و از داشتن موی فعلی خود راضی باشد.

و اما توصیه آخر:

مرتباً موهای خود را پاکیزه نگه دارید. چرا که موهای تمیز همیشه بلندتر و پرپشت‌تر از موهای چرب به نظر می‌آیند؛ و نکته آخر اینکه ورزش کنید. در حین ورزش، خون بهتر می‌تواند در رگ‌های بدن جریان داشته باشد. داشتن بدن سالم، یکی از بهترین راه‌هایی است که می‌تواند سرعت رویش موهایتان را افزایش دهد.


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: گردباد

مطالب مرتبط:

دردسرهای نگهداری از موی سر

جلوگیری از سفیدشدن موها

راه‌های تسریع ریزش مو!