تبیان، دستیار زندگی
دانشمندان اعلام كردند كه یكی از كوچك ترین پرندگان جهان «مرغ مگس خوار كوچك» سریع ترین جاندار روی زمین است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سریع‌ترین پرنده جهان
مرغ مگس خوار

دانشمندان اعلام كردند كه یكی از كوچك ترین پرندگان جهان «مرغ مگس خوار كوچك» سریع ترین جاندار روی زمین است.

محققان دانشگاه كالیفرنیا دریافته اند شیرجه پرنده كوچكی با نام «مرغ مگس خوار آنا» نسبت به سرعت جت های جنگنده در هنگام بازگشت به اتمسفر زمین بیشتر است.

محققان دریافتند زمانی كه این پرنده در آمریكای شمالی زندگی می كند پس از رسیدن به پایین ترین نقطه شیرجه به سمت بالااوج می گیرد و فشاری بیش از آنچه خلبان جت ها در صورت تحمل آن بیهوش خواهند شد را تحمل می كند.

این شتاب حیرت انگیز با استفاده از چند سری دوربین پر سرعت و هنگامی كه این پرنده 10 سانتیمتری برای جلب توجه جفت خود از ارتفاعی برابر 30 متر با سرعتی برابر 93 كیلومتر بر ساعت به پایین شیرجه زد، ثابت شده است . در واقع سرعت این پرنده در این شرایط 385 برابر ابعاد بدن خود در ثانیه است كه این ركورد، نسبت به سرعت های پیشین ركوردی جدید به شمار می رود.

مرغ مگس خوار آنا كه در قرن 19 كشف شده و وزنی برابر 5 گرم دارد به صورت معمول با سرعتی برابر 53 كیلومتر بر ساعت حركت می كند اما این سرعت در هنگام اوج و فرود افزایش پیدا می كند.

براساس گزارش تلگراف، زمانی كه این پرنده به حداكثر سرعت خود می رسد، صدایی بسیار بلند از خود ایجاد می كند كه ناشی از حركت سریع پرهای خارجی دم این پرنده است.

بخش کودک و نوجوان تبیان


منبع: پرشین فروم

مطالب مرتبط:

هشت‌پای پرنده

پروانه ماهی

پر سر و صداترین حیوان روی زمین

بزرگ ترین گل روی زمین

قارچ دندان خونی

سرعت مجاز برای پروانه‌ها

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.