تبیان، دستیار زندگی
نشست نقش رسانه‌های دیجیتال و فضای مجازی در بیداری اسلامی و بررسی و تحلیل خیزش‌های کشورهای اسلامی در بخش بین‌الملل ششمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نشست نقش رسانه‌های دیجیتال در بیداری اسلامی برگزار شد

نمایشگاه رسانه های دیجیتال

نشست نقش رسانه‌های دیجیتال و فضای مجازی در بیداری اسلامی و بررسی و تحلیل خیزش‌های کشورهای اسلامی در بخش بین‌الملل ششمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، در این نشست سیداحمد مصطفی، محقق سیاسی،‌ اقتصادی علوم سیاسی از کشور مصر به بررسی و نحوه فعالیت رسانه های دیجیتال در کشورهای اسلامی و استفاده از ابزارهای دیجیتالی برای اطلاع رسانی در فضای مجازی پرداخت.

وی پتانسیل فکری کشورهای اسلامی را بسیار پررنگ تر و چشمگیر تر از غرب عنوان کرد و گفت: غرب با استفاده از ابزارها می تواند به اهداف خود دست پیدا کند اما کشورهای اسلامی با سرمایه ای به نام فکر عمل می کنند.

احمد مصطفی با بیان اینکه رسانه های برخط و آنلاین در فضای فعلی جهان به طور قطع می توانند تاثیرگذار باشند تاکید کرد: اما در بیداری اسلامی و خیزش کشورهای اسلامی رسانه های دیجیتال آنطور که باید نتوانستند موثر واقع شوند.

وی گفت: رسانه های دیجیتال و سایتهای برخط در کشورهای اسلامی آنطور که انتظار می رود به نقش خود در اطلاع رسانی واقف نیستند و حتی دیده می شود که در پررنگ کردن برخی اخبار مغرضانه عمل می کنند که این امر به آگاهی رسانی مردم ضرر خواهد زد.

محقق سیاسی و اقتصادی کشور مصر،‌به نقش شبکه های اجتماعی در جنبش های بیداری اسلامی اشاره کرد و با مثبت ارزیابی کردن آینده شبکه های اجتماعی در کشورهای اسلامی گفت: شبکه های اجتماعی در کشورهای اسلامی چنانچه درست به کار گرفته شوند می توانند مانع تبلیغات سوء غرب از این کشورها شود.

وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی با وجود پتانسیلی که دارند می توانند رویکردهای جدیدی را در شبکه های اجتماعی ارائه دهند تصریح کرد: غرب از ابزارهای فناوری مانند بازی های رایانه ای و رسانه های آنلاین برای تاثیرگذاری در جوامع استفاده می کند و در این زمینه کشورهای اسلامی نیز می توانند با استفاده از این ابزار صدایشان را به تمام دنیا برسانند.

تنظیم: هومن بهلولی