تبیان، دستیار زندگی
امام رضا(ع) مظهر رحمانیت خداوند است و هیچ احدی از در خانه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مراسم ویژه شب زیارتی مخصوص حضرت رضا(ع)


مراسم ویژه شب بیست و سوم ذی القعده(ایام زیارتی خاص) با حضور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، در این مراسم پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، زیارت امین الله توسط سعید حدادیان قرائت شد و سپس حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین هاشمی‌نژاد به سخنرانی پرداخت.

این استاد حوزه علمیه گفت: امام رضا(ع) مظهر رحمانیت خداوند است و هیچ احدی از در خانه امام رئوف(ع) دست خالی بر نمی‌گردد.

وی با اشاره به روایات مختلف درباره بیست و سوم ذی القعده و استحباب زیارت حضرت رضا(ع) از دور و نزدیك تصریح كرد: تشرف به محضر امام رئوف(ع) در این ایام فرصت گران‌بها و توفیق عظیمی است و قطعا حضرت در این روز به زائرانش عنایت ویژه خواهند كرد.

مراسم ویژه در حرم  امام رضا(ع)

هاشمی‌نژاد در ادامه خاطرنشان كرد: پیشوای هشتم(ع) در زهد و پارسایی و پرستش پروردگار، یگانه‌ی عصر خود بود و زر و سیم دنیا و مناصب اجتماعی و حكومتی در برابر مقام عبودیت و پارسایی او هیچگونه ارزشی نداشت. 

وی تصریح كرد: حضرت رضا(ع) با آنكه مقام رفیع امامت را داشت و برگزیده‌ی خدا بود، در عین حال در زندگی خویش با طبقات مختلف مردم حتی خدمتكاران و زیردستان با نهایت صمیمیت و فروتنی رفتار می‌كرد.

سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به روایتی منقول از شیخ كلینی كلینی(ره) گفت:

از مردی بلخی روایت است كه من در سفر خراسان همراه امام (ع) بودم، روزی هنگامی كه سفره گسترده شد، امام(ع) از همه‌ی خدمتكاران خواست تا در كنار او بر سر سفره بنشینند. عرض كردم، فدایت شوم، بهتر بود سفره‌ی نان را جدا می‌كردی؟ فرمود: همانا پروردگار و پدر و مادر همه ما یكی است و پاداش هم به اعمال است.

در ادامه مراسم دعای پرفیض توسل توسط حاج رضا انصاریان مداح اهل بیت(ع) قرائت شد.


منبع: آستان قدس رضوی

بخش حریم رضوی