تبیان، دستیار زندگی
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: از ابتدای سال جاری تاكنون 180 میلیارد ریال کتاب از ناشران كشور خریداری شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي:

امسال 180 ميليارد ريال کتاب از ناشران كشور خريداري شد

 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امسال، 180 میلیارد ریال، کتاب ،از ناشران، كشور ،خریداری ،شد

معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون 180 ميليارد ريال کتاب از ناشران كشور خريداري شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در سمنان، محسن پرويز، معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، ششم بهمن، در حاشيه نمايشگاه كتاب استان سمنان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در شاهرود گفت: از ابتداي سال‌جاري تاكنون 180 ميليارد ريال کتاب از ناشران كشور خريداري شده است.

وي در ادامه افزود: با اين مبلغ حدود يكصد تا يك هزار نسخه از هر عنوان كتاب چاپ اول منتشر شده در كشور خريداري و به صورت سهميه‌بندي بين استان‌ها توزيع شده است.

پرويز اظهارداشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي سال گذشته 250 ميليارد ريال کتاب از ناشران خريداري و در بين کتابخانه‌هاي عمومي استانها، مساجد و مدارس توزيع کرد.

‌معاون فرهنگي وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي خاطرنشان کرد: هفت هزار هزار کارت الکترونيکي خريد کتاب سال گذشته در اختيار طلاب و دانشجويان سراسر کشور قرار داده شد که اميدواريم امسال بتوانيم اين کارت‌ها را با تخفيف در اختيار دانش‌آموزان و عموم قرار دهيم.

‌پرويز خريد كتاب، تجهيز كتابخانه‌ها، راه‌اندازي نمايشگاه كتاب در سطح استان، اهداي كتاب به كتابخانه‌هاي مساجد، مدارس و كتابخانه‌هاي روستايي و مراكز بهداشت و درمان را از جمله راه‌هاي تقويت فرهنگ كتابخواني در كشور برشمرد.