تبیان، دستیار زندگی
بادخورک و پرستوها (چلچله‌ها) در میان پرندگان، چابک‌ترین و سریع‌ترین پرندگان‌اند. آنها می‌توانند ساعت‌ها بدون توقف پرواز کنند. بادخورک‌ها بال‌های بلندتری دارند و می‌توانند بالاتر از پرستوها
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بادخورک و پرستو

پرستو

بادخورک و پرستوها (چلچله‌ها) در میان پرندگان، چابک‌ترین و سریع‌ترین پرندگان‌اند. آنها می‌توانند ساعت‌ها بدون توقف پرواز کنند. بادخورک‌ها بال‌های بلندتری دارند و می‌توانند بالاتر از پرستوها پرواز کنند. آنها به ندرت در زمین می‌نشینند. پرستوها در ارتفاع پایین‌تر پرواز می‌کنند و گاهی وقت‌ها برای استراحت در روی سیم‌های برق و تلگراف، پشت‌بام‌ها و درختان می‌نشینند.

- پرستوهای نر و ماده به کمک یکدیگر لانه‌ای را از گل و معمولاً زیر سقف خانه‌ها می‌سازند. آنها حشره‌ها را برای جوجه‌های گرسنه خود به لانه می‌‌آورند.

- در اواخر تابستان، هنگامی که جوجه پرستوها به اندازه کافی رشد کرده‌اند، پرستوها برای فرار از سرمای زمستان و پیدا کردن غذا، به سمت جنوب مهاجرت می‌کنند. پرندگانی که در اروپا تولید مثل کرده‌اند، به طرف آفریقای جنوبی پرواز می‌کنند. آنها تابستان هر سال دوباره به لانه‌های قبلی خود برمی‌گردند.

- بادخورک‌ها به خوبی با پروازهای طولانی، سازگاری دارند. با توجه به اینکه پاهای بادخورک بسیار کوتاه و بال‌های آن بسیار بلند است، اگر روی زمین بنشیند، نمی‌تواند دوباره پرواز کند.

- پرستوها و بادخورک‌ها مثل  بادخورک آبی، می‌توانند با سرعت بالای خود، حشره‌ها را هنگام پرواز بگیرند. موهای  اطراف منقار پرستوها، به بلعیدن حشره توسط دهان بزرگ آنها کمک می‌کند.

پرستو

بیشتر بدانید

- گرچه بادخورک‌ها و پرستوها شبیه به هم‌اند، اما از یک خانواده نیستند.

- بادخورک‌ها می‌توانند با سرعت 70 کیلومتر در ساعت پرواز کنند.

- لانه پرستوها در روی درختان و درون حفره‌های توخالی و پوک آنها قرار دارد.

- بادخورک‌ها و پرستوها، در همه جای دنیا یافت می‌شوند.

نخستین کتاب مرجع من

*******************************

مطالب مرتبط

آناکوندا ماری با وزن یک گوسفند

آفتاب‌ پرست؛ مارمولکی با چند رنگ

آرمادیلوی زره پوش

خرگوش معمولی و خرگوش صحرایی

جوندگان موذی

جانور وحشی که اهلی شد

دونده‌های بسیار سریع

جانوران بازیگوش

حشره‌ی عجیب و باهوش

خرس ایرانی زیبا و باشکوه

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.