تبیان، دستیار زندگی
برخی افراد كثیرالتصادفند! برخی نیز حتی یك تصادف هم طی مدت رانندگی‌شان به نام خود ثبت نكرده و وقتی با اولین تجربه‌ تصادف روبه‌رو می‌شوند، سردرگم و مضطرب می‌شوند و نمی‌دانند چه كنند. این آگاهی‌ها شاید به كارتان آید:
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بعد از تصادف وسط خیابان بایستیم؟


برخی افراد كثیرالتصادفند! برخی نیز حتی یك تصادف هم طی مدت رانندگی‌شان به نام خود ثبت نكرده و وقتی با اولین تجربه‌ تصادف روبه‌رو می‌شوند، سردرگم و مضطرب می‌شوند و نمی‌دانند چه كنند.
این آگاهی‌ها شاید به كارتان آید:

تصادف

ناراحتی و جار و جنجال چیزی را عوض نمی‌كند. اگر قصد مصالحه و گذشت ندارید با 110 تماس بگیرید. نشانی و خلاصه‌ای از رخداد را بگویید تا آنها نزدیك‌ترین كارشناس راهنمایی و رانندگی به شما را فراخوانده، به نشانی گفته ‌شده بفرستند.

گاهی به حضور مامور نیازی نیست. شركت‌های بیمه موظفند تا سقف دو میلیون و 250 هزار تومان خسارت را بدون نیاز به كروكی به خسارت‌دیده پرداخت كنند.البته با حضور مقصر.

كافی است كوپن بیمه‌ فرد مقصر را با شماره‌ای برای تماس در صورت لزوم بگیرید و به واحد پرداخت خسارت بیمه‌ فرد مقصر بروید.

‌ در كارت بیمه‌ خودتان شماره‌ تماس صادركننده‌ بیمه‌نامه قید شده است. تماس بگیرید و نظر و راهنمایی آنها را بخواهید. اگر اصول جلب و نگهداری مشتری را بدانند بدقت شما را راهنمایی می‌كنند.

‌ در صورتی كه مقصر زیر بار قصور خود نمی‌رود، با تلفن همراه خود از صحنه عكس بگیرید و خودروها را به حاشیه‌ راه هدایت كنید و منتظر رسیدن افسر بمانید. ماندن هر دو خودرو در این شرایط علاوه بر امكان وقوع تصادفی دیگر، به خطر افتادن جان خود یا دیگران و بسته‌شدن راه و افزایش ترافیك، سبب جریمه‌ هر دو طرف خواهد شد.

‌ در تصادفات منجر به خسارت مالی ممكن است مقصر برای استفاده از تخفیفات بیمه‌ خود در سال‌های بعد به شما پیشنهاد تعمیر و پرداخت هزینه را دهد.

بجز تصادفات منجر به خسارت مالی، در تصادفات جرحی یا منجر به فوت به هیچ‌وجه نباید خودروها را جابه‌جا كرد یا صحنه‌ تصادف را تغییر داد. پس از تماس با 110 به اورژانس نیز اطلاع دهید تا كار رسیدگی یا انتقال مجروحان از طرف آنها صورت گیرد

فقط اگر اطمینان دارید، با دریافت بیمه‌نامه یا كارت خودرو و شماره‌ تماس به چند تعمیرگاه بروید و با برآورد اولیه‌ هزینه تا تسویه حساب كامل مدارك را نزد خود نگاه دارید.

بجز تصادفات منجر به خسارت مالی، در تصادفات جرحی یا منجر به فوت به هیچ‌وجه نباید خودروها را جابه‌جا كرد یا صحنه‌ تصادف را تغییر داد. پس از تماس با 110 به اورژانس نیز اطلاع دهید تا كار رسیدگی یا انتقال مجروحان از طرف آنها صورت گیرد.

مشخص‌كردن مقصر تصادفات منجر به جرح، فوت، حاكی از عدم سازش و زیر بار تقصیر نرفتن یكی از طرفین، باید در مراجع قضایی صورت گیرد. همراه نداشتن مدارك حین كشیدن كروكی نیز به چنین نتیجه‌ای می‌انجامد.

بخش اجتماعی تبیان


منبع :رشید حسام - جام‌جم