تبیان، دستیار زندگی
به طور معمول، در مسافرت مقصد برای ما مهم است، اما این یك اشتباه است، گاهی مسیر مهم‌تر از مقصد است، باور ندارید؟ حیف نیست كه زیبایی‌های مسیر را نادیده بگیریم؟ اینها پیشنهاد ما برای تماشای بهترین جاده‌های جهان است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیدنی‌ترین جاده‌های جهان
جاده‌


به طور معمول، در مسافرت مقصد برای ما مهم است، اما این یك اشتباه است، گاهی مسیر مهم‌تر از مقصد است، باور ندارید؟ حیف نیست كه زیبایی‌های مسیر را نادیده بگیریم؟ اینها پیشنهاد ما برای تماشای بهترین جاده‌های جهان است.

مسافرت‌های خارجی معمولا به وسیله هواپیما انجام می‌شوند، بعد مسافت میان كشورهای مختلف به گونه‌ای است كه نمی‌توان به سفر زمینی با اتومبیل و اتوبوس فكر كرد، حالا حتی كار به جایی رسیده كه برای بازدید از شهرهای مختلف یك كشور هم از هواپیما استفاده می‌شود. طبیعی است كه اینگونه سفرها سریع‌تر و راحت‌تر هستند، اما این وسط شاید یك اتفاق بد بیفتد آن هم این است كه یكی از جاذبه‌های توریستی مقصد نادیده گرفته می‌شود، جاذبه‌ای توریستی به نام «جاده‌ها» و «راه‌ها».

جاده امپراتوران روم

جاده آمالفی، ایتالیا

شاید این جاده را در فیلم‌های ایتالیایی دیده باشید. جاده‌ای باریك كه در یك سوی آن كوه‌های بلند و در سوی دیگر آن دریا قرار دارد. این جاده بسیار زیبا در جنوب ناپل است و از آنجا تا جنوب پمپئی ادامه می‌یابد، در اصل این جاده را قرن‌ها قبل امپراتوران روم ساخته‌اند و حالا همان جاده آسفالت و بهینه‌سازی شده است.

دیدنی‌ترین جاده‌های جهان

تنها تغییر این است كه در سمت دریا یك دیواره و مانع سیمانی یك متری قرار گرفته است تا مانع از سقوط اتومبیل‌ها به دریا شود ( البته بسیاری از صحنه‌های سقوط اتومبیل‌ها به دریا در این جاده فیلمبرداری می‌شود) این جاده از زیباترین جاده‌های اروپاست، در پشت هر پیچ منظره‌ای زیبا و غافلگیركننده در انتظار شماست و منظره درختان و گیاهان زیبایی كه در میان صخره‌ها روییده‌اند هم زیبایی‌های بسیاری ایجاد كرده است. شكل خاص صخره‌ها هم از دیگر  زیبایی های این جاده است كه البته تنها 50 كیلومتر طول دارد اما بسیاری از توریست‌ها ساعت‌ها برای گذشتن از آن وقت می‌گذارند.

جاده‌هایی که شما را شگفت‌زده می‌کنند

شیشه اتومبیل را پایین می‌كشید، باد به صورت‌تان می‌خورد، هوای خنك و دلنشین روح‌تان را آرام می‌كند، زیبایی‌های طبیعت پیرامون، شما را مسحور می‌‌كند، چشم‌هایتان به دنبال نشانه‌های جدید و زیبایی‌های دیده نشده می‌گردد، این یكی از لذتبخش‌ترین ویژگی‌های سفر است.‌

راه‌های زیبا، اتوبان‌ها و جاده‌های صاف یا پیچ در پیچ، در دل طبیعت، در مناطق عجیب و غریب، با زیبایی‌های طبیعی، یا گاه با  زیبایی‌های ساخت دست بشر، حتما برای شما هم پیش آمده كه طی یك سفر از جاده‌های زیبا و عجیب، شگفت‌زده شوید. این مطلب پیشنهاد بازدید از راه‌هایی است كه گذر از آنها خودش یك لذت و یك تجربه خوب گردشگری است.

جاده 3800 كیلومتری

در آمریكای شمالی به این جاده می‌گویند «مادر تمام جاده‌ها» این جاده دوطرفه و بسیار قدیمی، شهر شیكاگو را به ایالت كالیفرنیا وصل می‌كند و در گذشته مهم‌ترین جاده در آمریكای شمالی بوده است. البته حالا چندین جاده و اتوبان بسیار مدرن به صورت شهر به شهر ساخته شده‌اند اما این هم باعث نشده كه این اتوبان 3800 كیلومتری اهمیت خود را از دست بدهد.

دیدنی‌ترین جاده‌های جهان

طی این جاده بسیار طولانی شما می‌توانید از كوه‌‌ها، تپه‌ها، دره‌ها و جنگل‌ها بگذرید و انواع و اقسام طبیعت‌ها و شهرها را ببینید و با فرهنگ‌های مختلف موجود در یك كشور‌ آشنا ‌شوید. مطمئن باشید در این جاده آنقدر چشم‌انداز زیبا می‌بینید كه تا سال‌ها می‌توانید در مورد آنها صحبت كنید.

در دل توفان

جاده آتلانتیك، نروژ

این جاده تنها 8 كیلومتر دارد، اما بسیار خاص است. این بخش از اتوبان موسوم به RV64 در سال 1989 ساخته شده است و در منطقه هاستاویكا واقع است، منطقه‌ای كه به دلیل اتفاقات طبیعی، مثل سیل، زلزله و رانش زمین و آب و هوای نامتعادل شهرت دارد.

دیدنی‌ترین جاده‌های جهان

در واقع توفان‌های شدید تمام جاده‌های این منطقه را غیرقابل استفاده و خطرناك می‌كردند اما حالا جاده جدید امكان یك رانندگی امن در دل یك طبیعت عجیب را فراهم كرده است. اگر در فصول مختلف از این جاده بگذرید می‌توانید از گوزن‌ و مرغ ماهی‌خوار تا نهنگ و حتی پنگوئن را در دریا یا حتی كنار جاده ببینید. زیبایی‌های این جاده در فصول مختلف غیرقابل توصیف است و طی این مسیر كوتاه می‌توانید ده‌‌ها چشم‌انداز بسیار زیبا كشف كنید.

دیواره‌ای از 40 هزار سنگ

جاده كناره، كانتی آنتریم، ایرلند شمالی

این جاده از جاده‌های مشهور جزیره است و ممكن است بخش‌هایی از آن را در فیلم‌های سینمایی دیده باشید. این جاده در قسمت شمالی جزیره به صورت یك كمان، شهرهای لارن تا دانكل كاستل را به هم متصل می‌كند. طی عبور از این جاده می‌توانید از شهرها و دهكده‌های بسیار زیبا و تاریخی كه در مسیر قرار دارند دیدن كنید.

دیدنی‌ترین جاده‌های جهان

قصر مشهور دانكل جاده قدیمی نورث وستون و موزه چزن هام  از مناطقی است كه می‌توانید با عبور از این جاده آنها را هم ببینید، البته اگر طبیعت را دوست دارید حتما سری به پارك ملی كارنفانوك كانتری بزنید و از منظره‌های زیبای آن لذت ببرید.

اما قطعا زیباترین بخش این جاده دیواره سنگی موسوم به دیواره ساحلی،‌یا دیوار بزرگ سنگی است كه در واقع سدی است برای محافظت زمین‌ها از پیشروی آب دریا و با 40هزار سنگ بسیار عظیم ساخته شده است. واقعا عظمت و زیبایی این مجموعه سنگی را باید از نزدیك تماشا كرد.

در دل سرزمین اسرارآمیز

راه بزرگ، افغانستان

این مسیر 2500 كیلومتری شهرهای بزرگ افغانستان را به هم وصل می‌كند. جاده‌ای كه در دل كوه‌ها و دره‌های سرزمین‌های بكر و با طبیعت دست‌نخورده كشیده شده است و در اصل هدف از ساخت آن مقاصد نظامی بوده است.

دیدنی‌ترین جاده‌های جهان

شاید در هیچ جاده‌ای در جهان نتوان اینگونه از نزدیك زندگی مردم بومی، فرهنگ و رسوم آنها را تماشا كرد و به آنها نزدیك شد. طی سفر در این جاده ممكن است به اتوبوس‌ها و اتومبیل‌های بسیار قدیمی و  عجیب و غریب و حتی به ارابه‌‌هایی كه حیوانات آنها را می‌كشند بربخورید.

با حیوانات همسفر شوید

جاده پیكوس دی‌اروپا، اسپانیا

سواحل اسپانیا برای بسیاری از مردم جهان آشنا و شناخته‌شده هستند، اما در فاصله نزدیكی از این سواحل كوه‌هایی وجود دارند كه مناظر زیبایی را در خود جای داده‌اند. جاده موسوم به پیكوس دی‌اروپا از كوه‌های مشرف به سواحل شمالی اسپانیا شروع می‌شود و مسیری طولانی را در میان كوه‌ها طی می‌كند. تجربه رانندگی در این مسیر تجربه‌ای بی‌نظیر خواهد بود.

دیدنی‌ترین جاده‌های جهان

البته پیمودن كل این جاده حداقل 7 ساعت به طول می‌انجامد اما قطعا از این سفر چندساعته لذت خواهید برد. تپه‌ها و كوه‌های پوشیده از درختان و یكسره سبز بر این جاده مشرف هستند اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید طی این سفر حیوانات خاص این ناحیه، از روباه‌های نارنجی، تا خرس‌های موسوم به خرس‌های قهوه‌ای ایبره، را از نزدیك ببینید و البته در این موارد باید مراقب هم باشید.

در كناره‌های جاده شما می‌توانید تعداد زیادی از قصرها و كلیساهای دوران رنسانس و قرون وسطی را ببینید و از دل تاریخ عبور كنید. با ترمز كردن در توقفگاه‌های كنار جاده هم می‌توانید بسیاری از چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای كه عكس‌های آنها را در اینترنت یا روی كارت‌پستال‌ها دیده‌اید از نزدیك ببینید

كارت پستال‌ها را از نزدیك ببینید

جاده سان برناردینو، سوئیس

این جاده از آنهایی است كه به آن می‌گویند «بهشت راننده‌ها»، در این جاده شما از دل كوه‌های آلپ می‌گذرید و برای همین عجیب نیست كه در پس هر پیچ جاده، منظره‌ای فوق‌العاده در انتظار شما باشد. در كناره‌های جاده شما می‌توانید تعداد زیادی از قصرها و كلیساهای دوران رنسانس و قرون وسطی را ببینید و از دل تاریخ عبور كنید.

دیدنی‌ترین جاده‌های جهان

با ترمز كردن در توقفگاه‌های كنار جاده هم می‌توانید بسیاری از چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای كه عكس‌های آنها را در اینترنت یا روی كارت‌پستال‌ها دیده‌اید از نزدیك ببینید. یادتان باشد كه شماری از زیباترین پل‌های تاریخی اروپا هم در این مسیر منتظر شما هستند. به خاطر بسپارید كه آب و هوای این منطقه غیرقابل پیش‌بینی است و برای همین پیشنهاد می‌شود كه فقط در فصل‌های بهار و تابستان و در شرایطی كه هوا آفتابی است از این جاده زیبای تاریخی عبور كنید.

اتوبان مدرن آلپی

اتوبان گراس گلاكنار، اتریش

به این جاده، اتوبان مدرن آلپ می‌گویند البته اولین جاده‌ای كه نامش گراس گلاكنار هوچال پس استراوس به معنای جاده مرتفع و كوهستانی بود در سال 1935 و در زمان حكومت نازی ساخته شد و اولین جاده‌ای بود كه از قسمت آلپ در اتریش می‌گذشت اما حالا یك اتوبان مدرن و بسیار زیبا جایگزین آن جاده شده است.

دیدنی‌ترین جاده‌های جهان

طی رانندگی در این اتوبان شما از كنار قله‌های معروفی مثل گراس گلاكنار خواهید گذشت و می‌توانید آبشارهای بسیار زیبا و مرتفع و جنگل‌های خاص این مناطق را هم تماشا كنید. پیشنهاد ما به شما این است كه لذت گذر از دل آلپ را در چنین جاده‌ای در یك روز كاملا آفتابی تجربه كنید.

اتوبان رنگ‌ها

بزرگراه آیره، استرالیا

این اتوبان در واقع مسیر حركت ماموت‌های غول‌آسا بوده! نام این جاده از جان آیره كاوشگر و سیاح مشهوری گرفته شده كه در سال 1841 به دنبال كشف نشانه‌هایی از زندگی در هزاران سال قبل و یافتن فسیل‌ها، طی مدت 5 ماه مسیر شرق تا غرب جنوب استرالیا را طی كرد.

دیدنی‌ترین جاده‌های جهان

حالا در آن مسیر بزرگراهی به طول 1500 كیلومتر كشیده شده كه پورت آگوستا در شرق را به نورسمان در غرب متصل می‌كند. این بزرگراه را «راه طبیعت» هم می‌نامند، زیرا بیشتر از دوسوم از آن در دل طبیعتی است كه كاملا وحشی است و هیچ نشانه‌ای از زندگی انسانی در آن به چشم نمی‌خورد. عبور از این بزرگراه شما را در دنیایی از رنگ‌های مختلف، از انواع زرد و نارنجی تا سبز و آبی شناور خواهد كرد.

اقیانوس زیرپای شماست

بزرگراه ساحلی پاسیفیك (بزرگراه شماره یك)، ایالات متحده

این بزرگراه دو شهر توریستی محبوب این كشور را به هم وصل می‌كند. این بزرگراه از شهر سانفرانسیسكو آغاز و در شهر لس‌آنجلس پایان می‌یابد. طی این مسیر شما بخشی از چشم‌اندازهای زیبا را هم خواهید دید.

دیدنی‌ترین جاده‌های جهان

البته اگر عجله دارید و می‌خواهید این مسیر را به سرعت طی كنید حداقل برای تماشای منظره‌های منطقه سان‌لوئیز اوبیسپو و مونتوری توقف كنید. در این مناطق  می‌توانید در حاشیه اتوبان از روی صخره‌های بسیار زیبا به پایین پای‌تان كه اقیانوس آرام است نگاه كنید و لذت ببرید.

بخش گردشگری تبیان


برگرفته از زندگی ایده آل