تبیان، دستیار زندگی
عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از نوار غزه در حالی صورت گرفت كه نظامیان این رژیم بیش از 99 كشته و دست‌كم 411 زخمی را با خود به سرزمینهای اشغالی بردند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

این بار33روز هم نتوانستی دوام بیاوری!!
اسراییل

عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از نوار غزه در حالی صورت گرفت كه نظامیان این رژیم بیش از 99 كشته و دست‌كم 411 زخمی را با خود به سرزمینهای اشغالی بردند و ماشین جنگی آنها نیز آسیب‌های جدی دید.

رژیم صهیونیستی كه پیش از این بارها بر اسطوره ارتش شكست ناپذیر خود تاكید داشت، اینك تلفات نظامیان خود را به شدت سانسور می كند. این رژیم با سانسور خبری شدید و اعمال فشار بر رسانه‌های داخلی خود آنها را از اعلام دقیق تلفات نظامی منع كرده است، اما با این حال اخبار و گزارش‌های رسیده از سرزمین‌های اشغالی حاكی از تلفات سنگین نظامیان صهیونیستی و خسارت‌های گسترده ماشین جنگی آنها در طول 22 روز تجاوز این رژیم به خاك نوار غزه و مقاومت دلیرانه ملت فلسطین است.

اسراییل

بر اساس اعلام منابع نزدیك به نیروهای مقاومت فلسطینی در 22 روز گذشته بیش از 99 نظامی صهیونیست به هلاكت رسیده‌ و نزدیك به 411 نظامی صهونیست نیز زخمی شدند.

پایگاه اسرائیلی"دبكا" وابسته به سازمانهای جاسوسی رژیم صهیونیستی نیز فاش كرد كه بیش از 42 نظامی اسرائیل در نتیجه اصابت خمپاره گروه‌های مقاومت در غزه دچار فلج دائمی شده‌اند.

این در حالی است كه اسرائیل تنها به كشته شدن 13 صهیونیست از آغاز این حملات اعتراف كرده و اعلام نموده بیش از دویست نفر دیگر نیز از آغاز این تجاوزات در 27 دسامبر زخمی شده‌اند.

سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی با اعلام این خبر گفت كه 51 نظامی و 13 شهروند اسرائیلی همچنان برای درمان جراحات خود در بیمارستان به سر می‌برند، وی تاكید كرد كه حال برخی از این زخمی‌ها وخیم است.

از سوی دیگر جنبش حماس اعلام كرده است كه دست‌كم 99 نظامی صهیونیست در این حملات به هلاكت رسیده‌اند، مقامات حماس با اعلام این خبر تاكید دارند كه 50 تن از این افراد را تك‌تیراندازان نیروهای مقاومت هدف گلوله‌های خود قرار داده‌اند.

همچنین بر اساس اعلام نیروهای مقاومت فلسطین در طول درگیری‌های 22 روز گذشته علیه نیروهای اسرائیلی بیش از 411 نظامی اسرائیلی نیز زخمی شده‌اند.

اسرائیل در دو سال گذشته وارد دو جنگ شد كه هر كدام با یك خشم شروع و با حیرت و شگفتی پایان یافت و بین این دو جنگ و رهبری كه شخصیتی تحریك آمیز دارد، رابطه وجود دارد.

گردانهای القسام اعلام كرد كه بیش از یك هزار موشك و خمپاره به سمت شهرك‌های صهیونیست‌نشین و پایگاههای نظامی و نیز محل تجمع و استقرار نیروهای اشغالگر شلیك كرده است.

این جنبش همچنین اعلام كرد كه بیش از هشت بمب بر سر نفربرهای نظامی اسرائیل منفجر كرده و توانسته حدود 50نفر زرهی رژیم صهیونیستی را هدف گرفته یا منهدم كند.

گردانهای القسام همچنین تاكید كرد كه یك فروند هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی و نیز چهار فروند هواپیمای تهاجمی این رژیم را سرنگون كرده است.

پیروزی غزه

از سوی دیگر گردانهای القدس اعلام كرده است كه به تنهایی بیش از 18 نظامی صهیونیستی را به هلاكت رسانده است، بر اساس آماری كه این گردانها ارائه داده است، 72 نظامی دیگر نیز در عملیات این نیروها زخمی شده‌اند.

این در حالی است كه رژیم اشغالگر قدس موفق نشد تا پایان جنگ شلیك موشك‌های مقاومت به سمت شهرك‌های صهیونیستی را متوقف كند و حتی برد این موشك‌ها نیز در طول جنگ با افزایش قابل توجه به 56 كیلومتری مرز نوار غزه و شهر بئرالسبع رسید و بیش از یك‌ونیم میلیون صهیونیستی را در ترس و نگرانی دائمی فرو برد.

بر اساس اعلام منابع خبری نیروهای مقاومت فلسطین در جریان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه روزنامه حدود 40 موشك از غزه به سمت شهرك‌های صهیونیست نشین نظیر سدیروت، اشدود و بئرالسبع شلیك می‌شد.

همچنین بر اساس اعتراف رسمی رژیم صهیونیستی در اثر شلیك موشك‌های مقاومت چهار صهیونیست از جمله یك نظامی به هلاكت رسیده و 53 نفر دیگر نیز زخمی شده اند كه حال 6 نفر از آنان وخیم اعلام شده است.

بر اساس گزارش منابع عبری، صدها نفر نیز دچار شوك و اختلالات عصبی شده اند و بدین ترتیب بیش از یك هزار اسرائیلی در نتیجه موشكهای مقاومت دچار صدمه جسمی و یا روحی و روانی شده‌اند.

افزایش برد موشك‌های القسام به منطقه دور دست "بئر السبع" در 56 كیلومتری مرزهای نوار غزه از جمله رویداد‌های منحصر به فردی بود كه برای نخستین بار در طول این جنگ روی داد، این حملات توانستند معادله درگیری نظامی را به كلی تغییر دهند.

مبارزان فلسطینی در طول این حملات موفق شدند موشك‌های خود را تا عمق سرزمین‌های اشغالی شلیك و منطقه بئرالسبع، واقع در صحرای نقب شلیك كنند.

این در شرایطی است كه شمار زیادی از ساكنان شهرك‌های "سدیروت" و "كیبوتسات" در مجاورت نوار غزه برای فرار و دور شدن از تیررس موشك‌های مبارزان فلسطینی به منطقه "بئر السبع" رفته بودند.

پیروزی غزه

تجاوز نظامی به نوار غزه در بعد اقتصادی نیز تبعات جبران‌ناپذیری را برای رژیم صهیونیستی در پی داشت،‌ رادیو صوت الاقصی اعلام كرد كه بر اساس گزارشهای اقتصادی رژیم صهیونیستی موشك‌های مقاومت میلیون‌ها دلار به اسرائیل خسارت وارد كرده و توانسته‌ است بیش از 1700 كارخانه و كارگاه را در این مناطق از بین ببرد.

بر اساس این گزارش خسارات‌های وارده به رژیم صهیونیستی در اثر شلیك این موشك‌ها به 11 میلیون دلار می‌رسد و 39 هزار صهیونیست نیز در اثر این موشك‌ها كار خود را از دست داده‌اند.

همچنین حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از دو و نیم میلیارد دلار خسارت به رژیم صهیونیستی وارد كرده است. رئیس اتحادیه صاحبان صنایع رژیم صهیونیستی نیز گفت در 10 روز اولیه جنگ صاحبان صنایع در اسرائیل بیش از 172 میلیون دلار خسارت دیده اند.

گردانهای القسام شاخه نظامی حماس پانزدهم دیماه اعلام كردند كه ضدهوایی‌های آنها یك بالگرد اسرائیلی را كه در آسمان نوار غزه در پرواز بود هدف قرار داد.

شبكه تلویزیونی "الجزیره" نیز گزارش داد كه گردان‌های القسام و القدس شاخه نظامی حماس و جهاد اسلامی اعلام كردند كه دو دستگاه تانك متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی را منهدم كرده‌‌اند.

گردان‌های القسام همچنین با انفجار دو بمب دستی دو خودروی نظامی رژیم صهیونیستی را در محله "التفاح" در غزه منفجر كردند.

ابو مجاهد، سخنگوی گردان‌های ناصر صلاح‌الدین وابسته به كمیته‌های مردمی مقاومت نیز اعلام كرد كه مبارزان فلسطینی موفق شدند 11 دستگاه تانك و بلدوزر ارتش اسرائیل را منهدم كنند یا از كار بیاندازند.

این تلفات و خسارات گسترده در حالی به دست آمد كه "ابوعبیده" سخنگوی گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) دو شنبه اعلام كرد كه مقاومت تنها پنج درصد نیروهای خود را به كار گرفته است.

از سوی دیگر رژیم صهیونیستی كه پیش از آغاز این تجاوز، بر اساس ضعف اطلاعاتی شدید خود آن را لقمه اسانی فرض می‌كرد با گذشت بیش از 22 روز در حالیكه در دام نیروهای مقاومت گرفتار شده بودند ترجیح دادند كه از غزه عقب‌نشینی كنند.

ادامه دارد.....