تبیان، دستیار زندگی
و امروز می خواهیم نقاش نقش های رشادت مذکور را خدمتتان معرفی کنیم. با هم میخوانیم:
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقاش نقش رشادت
شهید کلهر

از مجموعه نقل از ما ، حدس از شما

طی چند روز گذشته مطالبی از مجموعه نقل از ما، حدس از شما خواندید.از جمله:آقا داماد خونه دارند ، اگر دعا کردن نمی دونی... ، روحی آزاد. و امروز می خواهیم نقاش نقش های رشادت مذکور را خدمتتان معرفی کنیم. با هم میخوانیم:

روستای بابا سلمان از توابع شهریار در سال 1333 پذیرای نوزادی شد كه او را یدالله نامیدند. خانواده كودك از راه رسیده در دیار خود به تقوی و پاكی شهره بودند و همه می‌دانستند كه یدالله بردباری و شكیبایی را از مادر و شجاعت و جوانمردی را از پدر به خوبی خواهد آموخت. یدالله بزرگ و بزرگتر می‌شد.

دوران دبستان را پشت سر گذاشته به مقطع راهنمایی قدم گذاشت. بهایی مسلكان شهر سعی در نفوذ به عقاید آن سامان داشتند و همین انگیزه‌ای شد برای یدالله، آن بزرگ مرد كوچك كه به مطالعه دینی پرداخته و سعی در تحكیم عقاید مذهبی اطرافیان خویش نماید. سال 1351 بود. یدالله كه به دلیل دوری راه روستا به شهریاررفته بود، توانست، در مقطع دبیرستان ادامه تحصیل بدهد به همراه یكی از دوستان خود به كار سیم‌كشی ساختمان پرداخت و از همان سالها با شخصیت امام (ره) آشنا شد و ایشان را به عنوان مرجع تقلید برگزید و پای در جمع مبارزان مكتب روح‌الله نهاد. تا آنجا که در هنگام تصرف باغشاه از ناحیه پا مجروح شد.

شهید کلهر
شهید

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در جرگه بنیانگذاران سپاه قرار گرفت و مسئولیت انتظامی شهر کرج را پذیرفت.فعالیت ضد انقلاب در غرب كشور یدالله را بر آن داشت كه به آن خطه سفر كند و به صف مبارزان علیه گروه های معاند پیوندد. در سال 1358 به اصرار خانواده ازدواج كرد و با شروع جنگ تحمیلی به جبهه‌های رزم حق علیه باطل شتافت. در طول پیكار مسئولیت های مهم و مؤثری را بر عهده داشت.سال 1361 یک دوره‌ی فشرده مربیگری را در پادگان امام حسین (ع) گذراند در اردیبهشت ماه سال 1363 همراه گروهی به سوریه و لبنان سفر کرد. بعد از شرکت در عملیات فتح‌المبین در عملیات والفجر8 شرکت کرد و به سختی مجروح شد.

سر انجام این جان مشتاق در عملیات كربلای 5 هنگام بازگشت از خط به قرارگاه در اثر اصابت گلوله تانك دشمن به ماشین حامل وی به دیدار یار شتافت. روحش شاد و یادش در دل ها جاودان باد. در تاریخ 29/10/1365 به دیار باقی شتافت. مزار پاکش در امامزاده محمد حصارک کرج قرار دارد.

روحش شاد، یادش گرامی باد