تبیان، دستیار زندگی
كئون جون هافبك كره‌ای تیم پرسپولیس حدود 10 روز پیش تهران را به بهانه مراسم ازدواجش ترك كرد و باشگاه پرسپولیس هم اعلام كرد كه كئون جون به مرخصی رفته و پس از مراسم عروسی و رفع مصدومیت به تهران برمی‌گردد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگاهی به وضعیت نقل و انتقالات پرسپولیس


كئون جون هافبك كره‌ای تیم پرسپولیس حدود 10 روز پیش تهران را به بهانه مراسم ازدواجش ترك كرد و باشگاه پرسپولیس هم اعلام كرد كه كئون جون به مرخصی رفته و پس از مراسم عروسی و رفع مصدومیت به تهران برمی‌گردد.

اما درست در روزهایی كه شایعه برنگشتن مانوئل خوزه به تهران به گوش می‌رسید، با خبر شدیم كه احتمال دارد هافبك كره‌ای سرخ‌ها نیز دیگر به تهران برنگردد.

پرسپولیس

نكته قابل توجه در این میان این است كه بعضی‌ها تصور می‌كنند باشگاه پرسپولیس بااین بازیكن قرارداد نبسته، اما این اتفاق رخ داده بود و گفته می‌شود باشگاه 10 هزار دلار به این بازیكن داده تا رضایت او را برای فسخ قرارداد جلب كند.

كئون جون كه بدون انجام یك دقیقه بازی برای پرسپولیس مصدوم شد و به كره رفت حتی در زمان حضور در تمرینات پرسپولیس هم مورد انتقاد قرار گرفت و اوج این اتفاق‌ها در جایی بود كه سازمان لیگ اعلام كرد كئون جون به دلیل نداشتن بازی ملی نمی‌تواند قراردادش را با پرسپولیس ثبت كند.

در مورد هافبك كره‌ای شنیده می‌شود كه مربیان پرسپولیس هم از جذب او پشیمان شده‌اند و باتوجه به ایرادی كه سازمان لیگ گرفته، جدایی كئون جون از پرسپولیس بهترین راه برای این بازیكن و باشگاه ایرانی است.

مانوئل خوزه كه با توجه به وضعیت كئون جون و عملكرد سامان آقازمانی، حالا به میثم نقی‌زاده میدان می‌دهد، در زمان جذب كئون جون باوجود مخالفت مسوولان باشگاه خواهان جذب این بازیكن كره‌ای شد.

یك منبع موثق معتقد بود كه كئون جون قراردادی با پرسپولیس دارد كه با توجه به وضعیت بازار دلار حدود یك و نیم میلیارد تومان می‌شود و پرداخت چنین رقمی در شرایط فعلی برای سرخ‌ها ایده‌آل نیست. از آنجایی كه كئون جون اعلام كرده بود بازیكن ملی‌پوش كشور كره‌جنوبی است،‌ماجرا به شكل دیگری بود و این می‌تواند برگ برنده خوبی برای سرخ‌ها باشد.

معادله خط میانی

اخراج علی كریمی، مصدومیت و جدایی سوسا، جدایی احتمالی كئون جون و كیفیت نازل دیگر هافبك‌های پرسپولیس باعث شده تا ماجرای خط میانی سرخ‌ها سوژه اصلی صحبت‌های محمد رویانیان و كادر فنی پرسپولیس باشد.

رویانیان، مانوئل خوزه و هواداران پرسپولیس هنوز در مورد رضا حقیقی شاندیزی نظر مساعدی دارند. حتی خوزه در مصاحبه‌ای كه انجام داد در مورد این بازیكن صحبت كرد و معتقد بود پرسپولیس باید او را جذب می‌كرد. حالا با توجه به اختلاف‌های میان حقیقی و كادر فنی تیم فجرسپاسی، بهترین فرصت برای سرخ‌ها به وجود آمده تا با خیال راحت به سراغ هافبك ملی‌پوش فجر بروند.

اخراج علی كریمی، مصدومیت و جدایی سوسا، جدایی احتمالی كئون جون و كیفیت نازل دیگر هافبك‌های پرسپولیس باعث شده تا ماجرای خط میانی سرخ‌ها سوژه اصلی صحبت‌های محمد رویانیان و كادر فنی پرسپولیس باشد

فجری‌ها كه در فصل نقل و انتقالات قیمت رضایت‌نامه حقیقی را یك میلیارد تومان اعلام كرده بودند، حالا با توجه به اینكه نیمی از بازی‌های لیگ تا فصل نقل و انتقالات می‌گذرد، با تمایل بیشتری راضی به جدایی حقیقی می‌شوند و پرسپولیس این شانس را دارد تا با جذب حقیقی و علاقه او به رنگ سرخ مشكلات خط میانی‌اش را حل كند.

البته این پایان ماجرا نیست چون از سوی دیگر خبر می‌رسد كه پرسپولیسی‌ها قصد دارند پس از جدی شدن ماجرای كئون جون، مذاكراتی را با قاسم دهنوی داشته باشند و با او در مورد حضورش در این تیم صحبت كنند. حتی اگر علی كریمی هم به پرسپولیس برگردد، سرخ‌ها در خط میانی مشكلات فراوانی دارند و جادوگر هم به تنهایی كاری از دستش برنمی‌آید.

بخش ورزشی تبیان

منبع : روزنامه گل