تبیان، دستیار زندگی
حریفان تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا 2015 مشخص شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قرعه کشی جام ملتهای 2015 آسیا


حریفان تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا 2015 مشخص شدند.

جام ملتهای اسیا

مراسم قرعه کشی مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا در ملبورن استرالیا برگزار شد.مسابقات فوتبال مقدماتی جام ملت های آسیا با حضور 20 تیم و در پنج گروه برگزار می شود که از هر گروه دو تیم به همراه بهترین تیم در بین تیم های سوم هرگروه به دور بعدی صعود می کنند.

تیم های ژاپن ، استرالیا و کره جنوبی که در دوره گذشته این مسابقات( 2011 ) عنوان اول ، دوم و سوم را به دست آوردند به صورت مستقیم به این مسابقات راه یافته اند. کره شمالی نیز به عنوان قهرمان چلنج کاپ 2012 راهی این رقابت ها می شود. قهرمان چلنج کاپ 2014 هم جواز حضور در این رقابت ها را بدست خواهد آورد.برای تعیین 11 تیم دیگر ، مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا با حضور 20 تیم و در پنج گروه برگزار می شود که از هر گروه دو تیم به همراه بهترین تیم در بین تیم های سوم هرگروه به دور بعدی صعود می کنند.

قرعه کشی این مسابقات در چهار سید برگزار شد که در سید اول ایران به همراه ازبکستان ، اردن ، قطر و عراق قرار داشتند. در سید دوم تیم های چین ، بحرین ، سوریه ، امارات عربی متحده ، کویت ، در سید سوم تیم های عربستان سعودی ، یمن ، عمان ، تایلند و ویتنام و در سید چهارم تیم های لبنان ، اندونزی ، هنگ کنگ ، سنگاپور و مالزی حضور داشتند.

تیم های ژاپن ، استرالیا و کره جنوبی که در دوره گذشته این مسابقات( 2011 ) عنوان اول ، دوم و سوم را به دست آوردند به صورت مستقیم به این مسابقات راه یافته اند. کره شمالی نیز به عنوان قهرمان چلنج کاپ 2012 راهی این رقابت ها می شود

گروه بندی مسابقات نیز بدین صورت است:

گروه 1: اردن، سوریه، عمان، سنگاپور

گروه 2: ایران، کویت، تایلند، لبنان

گروه 3: چین، عربستان، اندونزی،عراق

گروه 4: قطر، بحرین، یمن، مالزی

گروه 5: ازبکستان، امارات، ویتنام، هنگ کنگ

اولین بازی تیم ملی روز 18 بهمن امسال و دومین بازی نیز روز 2 فروردین 1392 برگزار می شود. مسابقات دور سوم تا پنجم نیز در ماه های اکتبر و نوامبر 2013 و آخرین بازی نیز در سال 2014 برگزار خواهد شد.

بخش ورزشی تبیان

منبع : خبرانلاین