تبیان، دستیار زندگی
بسیاری از فایل‌های متنی در اینترنت به‌صورت PDF در اختیار كاربران قرار می‌گیرد و نمایش این‌فایل‌ها نیز توسط نرم‌افزارهای مختلفی امكان‌پذیر است كه یكی از معروف‌ترین آنها Adobe Acrobat نام دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مشاهده PDF با فایرفاكس


بسیاری از فایل‌های متنی در اینترنت به‌صورت PDF در اختیار كاربران قرار می‌گیرد و نمایش این‌فایل‌ها نیز توسط نرم‌افزارهای مختلفی امكان‌پذیر است كه یكی از معروف‌ترین آنها Adobe Acrobat نام دارد.

مشاهده pdf با فایرفاكس

این نرم‌افزار امكانات بسیاری را در خود جای داده است و برای راحتی كاربران نیز با طراحی افزونه‌ها و پلاگین‌های اختصاصی قابل استفاده توسط مرورگرهای مختلف، این امكان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بدون هیچ دردسری هنگام مرور صفحات وب توسط مرورگر محبوبتان نیز به مشاهده این فایل‌ها بپردازید.

باتوجه به افزایش روزانه كاربران اینترنت و نیاز این كاربران به مشاهده سریع و آسان فایل‌های PDF، سازندگان مرورگرها نیز امكاناتی را برای نمایش این فایل‌ها در مرورگرهای خود جای داده‌اند كه یكی از این امكانات در نسخه جدید مرورگر فایرفاكس قابل مشاهده است.

این مرورگر به شما این امكان را می‌دهد تا براحتی و بدون نیاز به نصب نرم‌افزار Adobe Acrobat فایل‌های پی‌دی‌اف را در مرورگر مشاهده كنید.

چنانچه نسخه جدید این مرورگر را در اختیار دارید اما هنوز هم پلاگین نرم‌افزار Adobe Acrobat فایل‌های پی‌دی‌اف‌ را برای شما به‌نمایش در می‌آورد و قصد دارید با استفاده از خود مرورگر به مشاهده این‌فایل‌ها بپردازید،

می‌توانید مراحل زیر را دنبال كنید:

مشاهده pdf با فایرفاكس

1. پیش از هر چیز باید مطمئن شوید كه آخرین نسخه از مرورگر را روی رایانه خود نصب كرده‌اید و پلاگین نرم‌افزار Adobe Acrobat نیز غیرفعال شده است. برای انجام این كار می‌باید ابتدا روی منوی اصلی مرورگر از بالا ـ سمت چپ كلیك كرده و از بخش Help گزینه About Firefox را انتخاب كنید. با انتخاب این گزینه فایرفاكس نسخه نصب شده روی سیستم‌عامل شما را با آخرین نسخه منتشر شده مقایسه كرده و در صورت انتشار نسخه جدیدتر، به‌صورت خودكار عملیات دانلود و به‌روزرسانی را به‌انجام می‌رساند.

2. پس از به‌روز شدن مرورگر به آخرین نسخه، باید پلاگین نمایش فایل‌های پی‌دی‌اف توسط نرم‌افزار Adobe Acrobat را غیرفعال كنید. برای انجام این كار نیز باید پس از مراجعه به منوی اصلی مرورگر، روی گزینه Add-ons كلیك كرده و پس از آن به بخش Plugins مراجعه كنید. در این بخش پس از یافتن گزینه Adobe Acrobat، روی دكمه Disable در مقابل آن كلیك كنید.

این مرورگر به شما این امكان را می‌دهد تا براحتی و بدون نیاز به نصب نرم‌افزار Adobe Acrobat فایل‌های پی‌دی‌اف را در مرورگر مشاهده كنید

3. تا این بخش از كار، مرورگر شما به‌روز شده و از قابلیت نمایش فایل‌های ‌پی‌دی‌اف پشتیبانی می‌كند. همچنین پلاگین نمایش فایل‌های پی‌دی‌اف توسط نرم‌افزار آكروبات نیز در آن غیرفعال شده و تنها كاری كه باید انجام دهید این است كه قابلیت نمایش فایل‌ها توسط مرورگر را فعال كنید. برای انجام این كار هم به نوار آدرس مرورگر بروید عبارت about:config را وارد كنید. و پس از به‌نمایش درآمدن پیغام هشدار نیز با كلیك روی گزینه موجود، موافقت خود را نسبت به ادامه مراحل كار اعلام كنید.

4. در صفحه‌به‌نمایش درآمده كادری را برای جستجوی عبارات دلخواه خود مشاهده می‌كنید. عبارت browser. preferences. inContent را در این كادر تایپ كرده و به جستجوی آن بپردازید. پس از مشاهده نتیجه روی آن كلیك راست كرده و گزینه Toggle را انتخاب كنید.

5. در این مرحله باید عبارت pdfjs. disabled را جستجو كرده و پس از مشاهده نتیجه آن نیز روی آن كلیك راست كرده و گزینه Toggle را انتخاب كنید.

6. مراحل كار به پایان رسیده است و می‌توانید پس از بستن پنجره تنظیمات مرورگر، آن را یك‌بار راه‌اندازی مجدد كنید. از این پس قادر خواهید بود تا همه فایل‌های پی‌دی‌اف را توسط مرورگر و بدون نیاز به هیچ نرم‌افزار اضافه‌ای مشاهده كنید.

بخش دانش و زندگی تبیان

منبع: کلیک