تبیان، دستیار زندگی
تغذیه ای که بر اساس اصول علمی و با در نظر گرفتن کلیه نیازهای بدن تنظیم شده باشد موجب تامین سلامت انسان می شود و در صورتی که به غیر از این عمل شود ،موجب تامین اختلال در عملکرد کل سیستمهای بدن شده و باعث از دست رفتن قوای جسمی و روانی در انسان خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زندگی سالم با تغذیه سالم

زندگی سالم با تغذیه سالم

غذا خوردن یکی از نیازهای ذاتی و دائمی هر فرد است و مهمترین عامل بقای زندگی و طول عمر محسوب می شود . هر موجود زنده جهت حفظ حیات خود برای بدست آوردن غذا تلاش می کند . برای انسان تغذیه و انتخاب غذا بیش از هر موجود زنده ای اهمیت پیدا می کند ، چرا که تغذیه صحیح پدیده رشد را برای او فراهم می سازد و موجب سلامت جسم و روان او خواهد شد. در عین حال غذا موجب تامین انرژی برای بدن شده و حفظ سلامتی بافتها و بهبود عملکرد ارگانهای مختلف بدن را باعث می شود .

تغذیه ای که بر اساس اصول علمی و با در نظر گرفتن کلیه نیازهای بدن تنظیم شده باشد موجب تامین سلامت انسان می شود و در صورتی که به غیر از این عمل شود موجب اختلال در عملکرد کل سیستمهای بدن شده و باعث از دست رفتن قوای جسمی و روانی در انسان خواهد شد . رعایت برنامه غذایی خوب و متعادل می تواند طول عمر انسان را افزایش دهد و بر شادابی فرد نیز تاثیر گذار باشد.

امروزه، تغذیه بیش از هر زمان دیگری در زندگی اهمیت پیدا كرده است، زیرا مطالعات نشان داده‌اند كه عامل بسیاری از مرگ و میرها و بیماری‌های مختلف از جمله بیماری‌های قلبی، عروقی، سرطان‌ها، دیابت و... ریشه در تغذیة فرد دارد. با توجه به این كه در حال حاضر تكنولوژی و زندگی ماشینی روزبه‌روز در حال پیشرفت است، فعالیت فیزیكی كم‌تر شده و پیامد آن چاقی و اضافه‌وزن است، كه خود منشاء بسیاری از مشكلات جسمی است. بنابراین با رعایت یك رژیم غذایی سالم می‌توان رمز اساسی سلامت بدن را به دست آورد.

تغذیه ای که بر اساس اصول علمی و با در نظر گرفتن کلیه نیازهای بدن تنظیم شده باشد موجب تامین سلامت انسان می شود و در صورتی که به غیر از این عمل شود ،موجب تامین اختلال در عملکرد کل سیستمهای بدن شده و باعث از دست رفتن قوای جسمی و روانی در انسان خواهد شد. رعایت برنامه غذایی خوب و متعادل می تواند طول عمر انسان را افزایش دهد و بر شادابی فرد نیز تاثیر گذار باشد.

اگر علاقه مند به ساختن یک زندگی بهتر هستید و می خواهید جسمی سالمتر داشته باشید ،یکی از بهترین راه هایی که به شما پیشنهاد می شود این است که یک انتخاب غذایی سالم داشته باشید و آن مستلزم این است که با اصول تغذیه به خوبی آشنا شوید و مزایای مواد غذایی مختلف و نقش ویتامین ها ،مواد معدنی و سایر مواد مورد نیاز بدن خود را بدانید تا بتوانید در نگهداری سلامتی خود کوشا باشید.

البته لازم به ذکر است که غذای سالم به تنهایی موجب حفظ سلامتی نمی شود بلکه تغذیه صحیح کنار ورزش و فعالیت فیزیکی منظم ،ترک سیگار ،کنترل استرس ،جلوگیری از آلودگی های محیطی و زمینه ژنتیکی مطلوب و ...سلامت فرد را تضمین می کند.

با مطالعه این کتاب شما با اهمیت تغذیه صحیح ،خواص مواد غذایی گروههای مختلف غذایی ،انتخاب غذای سالم ،کنترل چاقی و جلوگیری از اضافه وزن و مطالب بسیار دیگری آشنا خواهید شد . حتی اگر از نظر سلامت جسمی دچار ناراحتی و مشکلاتی هستید و به یک رژیم غذایی خاص نیاز دارید و باید از لحاظ تغذیه ملاحظات بیشتری داشته باشید و در صورتی که در مورد رژیم غذایی در بیماری های مختلف مانند دیابت (مرض قند)فشار خون بالا کلسترول خود ،بیماری های مختلف مانند دیابت ،فشار خون بالا ،کلسترول خون ،بیماری های ریوی ،قلبی و سرطان خواستار اطلاعات هستید می توانید پاسخ سوالات خود را از این منبع دریافت کنید.این مجموعه به شما کمک خواهد کرد ،با بالا بردن دانش و اطلاعات خود در این زمینه ،تغییر در شیوه و سبک زندگی ،رعایت یک رژیم غذایی سالم و تحرک فیزیکی از ابتلا به بسیار ی از بیماری ها پیشگیری کند و از سطح زندگی بالاتری بهره مند شوید.

مشخصات کتاب

نویسنده :محبوبه اسدی

ناشر:کلام حق

تنظیم :مرکز مشاوره