تبیان، دستیار زندگی
به گفته رییس پلیس راهور استان اصفهان، ۳۰۰ هزار دانش آموز در سال‌جاری یار و همیار پلیس راهنمایی و رانندگی استان می‌باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

300 هزار دانش‌آموز در اصفهان یار و همیار پلیس شدند

۳۰۰ هزار دانش‌آموز در اصفهان یار و همیار پلیس شدند


به گفته رییس پلیس راهور استان اصفهان، 300 هزار دانش آموز در سال‌جاری یار و همیار پلیس راهنمایی و رانندگی استان می‌باشند.

سرهنگ حسین غلامی امروز در همایش همیاران پلیس و فرهنگ یاران ترافیک به انعقاد تفاهمنامه همکاری بین ناجا و وزارت آموزش و پرورش برای اجرای طرح همیار پلیس اشاره کرد و اظهار داشت: براساس این تفاهمنامه کودکان پیش دبستانی و دانش آموزان مقطع ابتدایی به عنوان همیار یکم، دوم و سوم پلیس انتخاب می‌گردند.

وی با اعلام این موضوع که دانش آموزان مقطع راهنمایی نیز به عنوان پلیس یار جوان انتخاب می شوند، گفت: همیاران پلیس باید از امروز به وظایف خود عمل کرده و اجازه انجام تخلفات را به والدین خود ندهند.

رییس پلیس راهور استان اصفهان، تذکرات همیاران پلیس در نوروز امسال را سبب کاهش پنج تا شش درصدی تخلفات راهنمایی و رانندگی در استان عنوان کرد و اذعان داشت: ارتقاء سطح فرهنگ ایمنی در ترافیک و تقویت روحیه مسوولیت پذیری بین دانش آموزان و کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی از اهداف اجرای طرح همیار پلیس در مدارس است.

غلامی به اجرای طرح فرهنگ یاران ترافیک در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: امسال برای اجرای این طرح در استان، 800 معلم انتخاب شده اند.

در شهر اصفهان چهار پارک ترافیکی به منظور آموزش دانش‌آموزان و آشنایی آنان با قوانین راهنمایی و رانندگی وجود دارد.

وی با بیان اینکه 50 نفر از معلمان استان نیز به عنوان بازرس کنترل نامحسوس انتخاب شده اند، اضافه کرد: این افراد اجازه دارند با متخلفان برخورد قانونی و بعد آنها را جریمه کنند.

غلامی افزود: در شهر اصفهان چهار پارک ترافیکی به منظور آموزش دانش‌آموزان و آشنایی آنان با قوانین راهنمایی و رانندگی وجود دارد.


منبع:خبرگزاری ایمنا

بخش سفیران تبیان