تبیان، دستیار زندگی
می خواهم حمام و دستشویی خانه را تزیین کنم اما نمی دانم چگونه؟ حمام و دستشویی در بعضی از خانه‌ها تنها به عنوان فضایی کاربردی شناخته می‌شود که شایسته توجه و وقت گذاشتن نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دکوراسیون دو جای ضروری !


می خواهم حمام و دستشویی خانه را تزیین کنم اما نمی دانم چگونه؟

آشنایی با نکاتی درباره دکوراسیون حمام و دستشویی

حمام و دستشویی در بعضی از خانه‌ها تنها به عنوان فضایی کاربردی شناخته می‌شود که شایسته توجه و وقت گذاشتن نیست.

با این حال بهسازی اتاقی که هر روز مورد استفاده تمام اعضاء خانواده قرار می‌گیرد، می‌تواند برای این فضای فراموش شده لازم باشد.  شاید شما از تزیین دستشویی و حمام بدتان نیاید اما نمی‌دانید چگونه سادگی آن را حفظ کرده و یا نمی‌توانید در مورد چگونگی این تزیین تصمیم بگیرید.

روش‌های متعددی برای آراستن حمام وجود دارد اما کار مشکل انتخاب تنها یکی از این روش‌هاست. اگر ایده شامل وسایل و خرده‌ریزها و سایر وسایل گران‌قیمت تزیینی است، حتما قبل از قرار دادن تمام اقلام مورد نظرتان در این فضا، به تناسب و ترکیبات ممکن این موارد فکر کنید.

ممکن است افزودن یک عنصر تزیینی از نظر شما بسیار عالی باشد، اما این شیئ با باقی‌مانده وسایل حمام مانند آینه، قفسه شامپو و ... تناسبی نداشته باشد.

یکی دیگر از اشتباهات رایج در تزیین حمام و دستشویی، استفاده از چند طرح و نقش مختلف است. برای مثال دیوارها نقش و نگاری متفاوت از حوله‌ها و هر دو این‌ها متفاوت از پرده حمام و پادری هستند. چنین کاری تصویری مغشوش و عصبی‌کننده به وجود می‌اورد. بهترین راه استفاده از حداکثر دو نقش متناسب از نظر رنگ، طرح (مثلا گل و گیاه یا ماهی) و بافت با یکدیگر در فضای حمام است.

رنگ

رنگ سفید معمولا بهترین رنگ برای حمام است. چون به آسانی با همه چیز هماهنگ می‌شود. در ضمن باعث می‌شود به راحتی و به سرعت آلودگی‌ها را ببینید و برای پاک کردن آن اقدام کنید. برای دیوارها می‌توانید از کاشی‌های روشن استفاده کنید تا فضا بزرگ‌تر به نظر برسد.

زمین

دو نکته مهم در مورد کف حمام و توالت، بهداشت و امنیت است. کفپوش سرامیک هم امنیت و بهداشت را حفظ می‌کند و هم باعث می‌شود حمام شما بزرگ‌تر جلوه کند.

برای این که حمام را سریعا خوشبو کنید، روی حباب چراغ حمام چند قطره عطر بزنید

نور

استفاده از نور کافی در حمام که توسط لامپ‌‌های کوچک در قسمت‌های مختلف ایجاد می‌شود، هم حمام را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد و هم در مواقع مختلف کارایی دارد. سعی کنید از چند کلید متفاوت و یا حداقل از کنترل‌کننده‌ نور در حمام استفاده کنید.

نکته:

- پیش از پاک کردن کاشی‌های حمام، بهتر است آب داغ را 5 دقیقه باز بگذارید.

- همچنین برای این که حمام را سریعا خوشبو کنید، روی حباب چراغ حمام چند قطره عطر بزنید.

بخش خانواده ایرانی تبیان


منبع : همشهری

مطالب مرتبط:

دریا در دکوراسیون خانه

جایی برای احساس پاکیزگی

طراحی متفاوت

چیدمانی نو در آشپزخانه

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.