تبیان، دستیار زندگی
شورای ملی انتخابات ونزوئلا ساعاتی پس از پایان رای گیری از پیروزی «هوگو چاوز» در انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ونزوئلا چاوز را برگزید


شورای ملی انتخابات ونزوئلا اعلام کرد که «هوگو چاوز» با کسب 54.42 درصد را برابر « انریکه کاپریلس» نامزد حزب نخست عدالت با 44.97 درصد را به پیروزی دست یافته و برای یک دوره 6 ساله دیگر رئیس جمهور ونزوئلا خواهد بود.
چاوز

بنا بر این گزارش، این نتایج پس از شمارش 90 درصد را به دست آمده است.

«تیبیسی لوسنو»رئیس شورای ملی انتخابات اعلام کرد که از بین 19 میلیون نفری که برای شرکت در این انتخابات نام نویسی کرده بودند، 81 درصد رای خود را به صندوق ریختند که یکی از بیشترین میزان مشارکت ها در انتخابات طی سال های اخیر است.

لوسنا افزود: چاوز توانسته 7.4 میلیون رای کسب کند که این میزان 1.2 میلیون رای بیش از رقیب وی یعنی کاپریلس است.

در پی اعلام پیروزی چاوز در انتخابات، طرفداران وی به خیابان های شهر کاراکاس(پایتخت) مده و با تجمع مقابل کاخ ریاست جمهوری به شادی و پایکوبی پرداختند.

همچنین شب گذشته مراسم تش بازی در منطقه تجاری شهر کاراکاس صورت گرفت.

چاوز که در 2 دوره پیشین و از سال 1999 رئیس جمهور ونزوئلا بوده برای یک دوره 6 ساله دیگر بین سالهای 2013 تا 2019 رئیس جمهور ونزوئلا خواهد بود

انکریکه کاپریلس، پیروزی چاوز در انتخابات را تبریک گفت و خطاب به هواداران خود افزود: «دانه های بسیاری را در سراسر ونزوئلا کاشته ایم و من مطمئنم این دانه ها روزی به درخت های بسیاری تبدیل می شوند.»

چاوز که در 2 دوره پیشین و از سال 1999 رئیس جمهور ونزوئلا بوده برای یک دوره 6 ساله دیگر بین سالهای 2013 تا 2019 رئیس جمهور ونزوئلا خواهد بود.

وی با تاکید بر اجرای برنامه اصلاحات سوسیالیستی و مبارزه با فقر توانسته محبوبیت گسترده‌ای در بین مردم طبقه متوسط این کشور به دست ورد.

چاوز در راستای اجرای برنامه‌های سوسیالیستی خود پس از سال 1999، نقش دولت در اقتصاد را گسترده‌تر کرده و بسیاری از بخش‌های خصوصی از جمله کارخانه تولید سیمان و برخی بانک‌ها را ملی کرده است.

بخش سیاست تبیان


منبع: فارس