تبیان، دستیار زندگی
یکی از امضاءکنندگان طرح سوال از رئیس جمهور از امضای 93 نماینده پای این طرح خبر داد و گفت: جمع آوری امضا برای طرح مذکور همچنان ادامه دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

93 امضا پای سوال از رییس جمهور


یکی از امضاءکنندگان طرح سوال از رئیس جمهور از امضای 93 نماینده پای این طرح خبر داد و گفت: جمع آوری امضا برای طرح مذکور همچنان ادامه دارد.

طرح سوال از رئیس جمهور که از چندی پیش در خصوص وضعیت آشفته بازار ارز از سوی جمعی از نمایندگان پیگیری می شود، تا امروز 93 امضا دارد.

احمدی نژاد در مجلس

هفته گذشته این طرح بیش از 60 امضا داشت و تا آخر هفته به نصاب لازم رسیده بود، اما یکی از امضا کنندگان در گفتگو با خبرنگار مهر از افزایش تعداد امضاها در جلسه امروز مجلس به 93 امضا خبر داد و گفت: طراحان این طرح به دنبال جمع آوری امضا تا بیش از 100 امضا هستند تا در صورتیکه امضاکنندگان تحت فشار امضا خود را از طرح برداشتند، طرح مذکور نصاب لازم را برای ارائه به هیئت رئیسه مجلس اسلامی داشته باشد.

وی یادآور شد: متقاضیان برای امضای این طرح روبه افزایش هستند و یکی از دلایل آن اظهارنظر رئیس جمهور نسبت به آشفتگی بازار در نشست خبری هفته گذشته وی است.

این نماینده مطلع خاطر نشان کرد: احتمال ارائه این طرح به هیئت رئیسه مجلس در جلسه روز چهارشنبه وجود دارد.

احتمال ارائه این طرح به هیئت رئیسه مجلس در جلسه روز چهارشنبه وجود دارد

محمد دامادی نماینده مردم ساری در مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به طرح سوال از رییس جمهور که از سوی نمایندگان مدتی است کلید خورده‌،اظهار داشت: طرح سوال از رییس جمهور هم اینک دارای 93 امضا است که احتمال می‌دهیم به بیش از 110 امضا افزایش پیدا کند.

وی افزود: اگر موضوع آشفتگی بازار و ارز در جریان نبود هیچگاه این سوال را مطرح نمی‌کردیم.

پیش از این نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس 80 امضا را به عنوان آخرین آمار از افرادی که خواستار سوال از رئیس جمهور می‌باشند اعلام کرده بود.

طرح سئوال از رئیس جمهور نیازمند 74 امضا است .

بنا براین گزارش ، در صورت به جریان افتادن این طرح محمود احمدی نژاد برای دومین بار برای پاسخ به سئوال نمایندگان در جلسه مجلس حاضر می شود . جلسه پیشین سئوال از رئیس جمهور که نخستین تجربه از این دست در کشور محسوب می شد ، اسفند ماه سال گذشته صورت گرفت.

فرآوری: یوسف قاضی زاده

بخش سیاست تبیان


منابع: فارس/ مهر