تبیان، دستیار زندگی
تدین، كار آمدی، دلسوزی و شجاعت چهار شرط اصلی كاندیداهای مناسب است رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم نماز‌گزاران تهرانی با تشكر صمیمانه از ملت بزرگ ایران به علت حضور پر شور، باشكوه و وحدت‌بخشی در راهپیمایی بیست و دوم بهمن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رهبر معظم انقلاب :تدین، كار آمدی، دلسوزی و شجاعت چهار شرط اصلی كاندیداهای مناسب است

انتخابات

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم نماز‌گزاران تهرانی با تشكر صمیمانه از ملت بزرگ ایران به علت حضور پر شور، باشكوه و وحدت‌بخشی در راهپیمایی بیست و دوم بهمن تاكید كردند: جمعه آینده نیز ملت بر اساس مصالح خود و كشور و نظام به پای صندوقهای رای می رود و در انتخاباتی با شكوه نمایندگان شایسته خویش را به مجلس می‌فرستند و امیدهای دشمنان را برای برگزاری انتخاباتی سرد و بی‌روح بار دیگر نق بر آب می‌كند.

حضرت آیت‌الله خامنه ای در خطبه دوم نماز انتخابات مجلس هفتم را بسیار مهم خواندند و با اشاره به توجه خاص دوستان و دشمنان انقلاب و ایران به این انتخابات افزودند: هر ایرانی غیور و علاقه‌مند به "عزت ایران، آبادانی كشور و سرنوشت ملت" باید برای انتخابات كار كند تا مجلسی قوی و آبرومند تشكیل شود.

ایشان در تبیین اهمیت انتخابات مجلس هفتم خاطرنشان كردند: شركت در انتخابات بارزترین مظهر حضور مردم در صحنه و پشتوانه عظیم انقلاب و كشور است و می‌تواند همچون سنگری مستحكم سرنوشت‌ ملت و كشور را از هر آسیبی مصون سازد و دشمنان را از تعرض و گستاخی باز دارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به ناكامی پی در پی دشمنان در بیست و پنج سال اخیر افزودند: تنها راه باقیمانده برای دشمنان جدا كردن مردم از نظام چشم به روز اول اسفند چشم دوخته‌اند تا اگر مردم در انتخابات حضور گسترده‌ای نیافتند با تبلیغ و القای جدایی مردم از نظام راه را برای دخالتها و سلطه‌طلبی‌های خود در ایران هموار كنند، اما ملت به آنها نشان خواهد داد كه همچون گذشته، محكم و استوار در دفاع از مصالح و اهداف و آرمانهای نظام و كشور ایستاده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مجلس هفتم را تعیین كننده سرنوشت چهار سال آینده كشور برشمردند و افزودند: مجلس با قانونگذاری راه حركت عمومی كشور و دستگاه‌ها را مشخص می‌سازد و در واقع سرنوشت كشور و ملت را رقم می‌زند به همین علت، شركت مردم در انتخابات به معنای دخالت در سرنوشت خودشان و سرنوشت كشور است و اهمیت فراوانی دارد.

ایشان نظارت مجلس بر عملكرد دولت و دستگاه‌ها را از دیگر علل اهمیت مجلس خواندند و افزودند: مجلس می‌تواند با نظارت صحیح جلوی هرگونه حركت غلط یا فساد را سد كند و هر قدر حضور مردم در انتخابات بیشتر شود طبعاً مجلسی قوی‌تر تشكیل می شود، بنابراین حضور مردم در پای صندوقهای رای از این زاویه نیز مهم است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان كردند: مجلس هفتم از زاویه چشم‌انداز بیست ساله كشور هم اهمیت خاصی می‌یابد، چرا كه اولین گام عملی در اجرای این چشم‌انداز و افق روشن آینده كشور، در مجلس هفتم برداشته خواهد شد و همین مساله انتخابات جمعه آینده را دارای اهمیت بیشتری می‌سازد.

رهبر معظم انقلاب به سخنان دو روز قبل برخی نمایندگان مجلس امریكا در مخالفت با برگزاری انتخابات مجلس اشاره كردند و افزودند: دشمنان ایران، از آمریكا به ملت ایران دستور می‌دهند كه در انتخابات شركت نكند و این مساله دلیل واضحی است كه دشمنان اسلام و ایران خواهان برگزاری انتخابات اول اسفند نیستند و تلاش می‌كنند آن را از رونق بیاندازند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، دخالتهای برخی مجالس اروپایی را در انتخابات ایران، كاری وقیحانه خواندند و خاطرنشان كردند: اینگونه كشورها بدانند تا وقتی این رفتارها در مرحله خوبی است، برای ما اهمیتی ندارد اما اگر قرار شود به دخالت در امور داخلی ایران بیانجامد، ملت ایران تودهنی محكمی به همه آنها خواهد زد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تشكر از مسؤولان و دستگاه‌هایی كه تاكنون به وظایفشان در مساله انتخابات عمل كرده‌اند افزود: برخی دستگاه‌ها و مسؤولان از یكدیگر گلایه‌هایی دارند كه گاه بزرگ هم می‌شود، اما اكنون وقت شكوه و گلایه نیست و باید به مصلحت كشور و ملت فكر كرد و دیگر وظایفی را كه برای برگزاری انتخابات بر دوش مسؤولان و دستگاه‌ها قرار دارد بخوبی انجام داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به رفتار صحیح مردم در مقابل برخی كارهایی كه در یكی دو ماه اخیر در داخل صورت گرفت و دشمنان ملت را شاد كرد، افزودند: آفرین بر ملتی كه آگاه و هوشیار، وظایف خود را در قبال این گونه حرات شناخت و به خوبی انجام داد.

ایشان خاطرنشان كردند امام راحل عظیم‌الشان می‌فرمود هرگاه دشمن از شما تعریف كرد ببینید كجای كارتان اشتباه بوده است و اكنون هم كسانی كه دشمن را در ماههای اخیر شاد كردند و بر طبل تعطیلی انتخابات كوبیدند، باید در رفتار ناصحیح خود تامل كنند.

رهبر معظم انقلاب افزودند: امروز هم كسانی كه در میان ملت، منزوی هستند در گوشه و كنار، همان حرفها را می‌زنند و می‌گویند مردم نباید در انتخابات شركت كنند و یا اینكه «ما» در انتخابات شركت نمی‌كنیم اما این حرفها، غلط است و مردم به آن توجهی نمی‌كنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز تاسف از بی‌توجهی برخی عناصر و افراد صاحب‌قلم و تریبون به اهمیت انتخابات مجلس افزودند: برخی افراد با گفتار یا رفتار خود مردم را از حضور در انتخابات دلسرد می‌كنند كه این كار نتیجه بی‌توجهی و غفلت است.

رهبر معظم انقلاب یادآوری كردند مسؤولان اصلی كشور، بسیاری از نمایندگان مجلس و مسؤولان دیگر دستگاه‌ها، علاقه مند به اسلام و نظام و دلسوز مردمند.

بنابراین در مورد كارهایی كه دشمن را شاد كرده است نباید اذهان عمومی به سراغ این افراد برود چرا كه اینگونه رفتارها را جمع‌های كوچكی انجام می‌دهند كه ممكن است هرجایی باشند.

رهبر معظم انقلاب با انتقاد از كسانی كه می گویند اگر فلان نبود اسلام از دست می رود خاطر نشان كردند: كسانی هم هستند كه می گویند اگر اوضاع فلان جور نشود، جمهوریت از بین می رود اما هر دوی این حرفها غلط است چرا كه جمهوریت ما، از اسلام گرفته شده نه از جای دیگر، ضمن اینكه اسلام به ما اجازه نمی دهد مردم سالاری نداشته باشیم.

ایشان تاكید كردند: خدا و مردم در نظام اسلامی، در طول هم قرار دارند، این ملت با تكیه بر قانون اساسی توانسته است اسلامیت و جمهوریت نظام را تضمین كند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به لزوم توجه به معیارها در انتخاب نامزدهای شایسته افزودند: تدین كار آمدی، دلسوزی و شجاعت چهار شرط اصلی انتخاب كاندیداهای مناسب و شایسته است كه می توان با شناخت فردی و یا مراجعه به افراد امین، اینگونه كاندیداها را شناخت و به آنها رای داد تا مجلسی قوی و متكی بر آرای مردم تشكیل شود و وظایف سنگینی را كه بر عهده دارد انجام دهد.

رهبر معظم انقلاب در همین زمینه افزودند: نمایندگان ملت، ضمن متدین بودن و كارآمدی باید دلسوز مردم بخصوص طبقات محروم باشند و خود را وامدار پول و قدرت نكند و یا شجاعت و پایداری در برابر دشمنان ملت به وظایف سنگین خود عمل كند.

ایشان صیانت از آرای مردم را وظیفه سنگین دستگاههای مسوول خواندند و افزودند: مسوولان همه تلاش خود را بكار گیرند تا انتخاباتی سالم برگزار شود و آرای مردم كاملا حفظ شود.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین نامزدهای نمایندگی مجلس هفتم را به پرهیز از اسراف در تبلیغات توصیه كردند و افزودند: كاندیداها در تبلیغاتشان، حرفهای واقعی بزنند و عقاید واقعی خود را بیان كنند تا مردم نیز با شناخت صحیح و در كمال آزادی، نامزدهای مورد نظر خود را انتخاب كنند و مجلسی در شان ملت ممتاز ایران تشكیل شود.

حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه اول نماز حضور گسترده و فراگیر ملت در راهپمیایی 22 بهمن را یك پدیده بی نظیر در دنیا برشمردند و خاطرنشان كردند: مسوولان باید قدر این پدیده عظیم را بدانند و با خدمت گذاری به ملت به حضور تعیین كننده آنها در صحنه های مختلف پاسخ مناسبی بدهند.

مقام معظم رهبری با اشاره به حضور پرشور و نشاط نسل جوان در كنار نسل انقلاب در راهپیمایی 22 بهمن افزودند: حضور همه قشرهای مردم در راهپیمایی به انقلاب، نظام و امام راحل (ره) را بار دیگر اثبات كرد و این حضور برای كشور و نظام مصونیت ساز است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیان علل شكل گیری انقلاب اسلامی و تاثیر آن در جهان بخصوص دنیای اسلام، از استقلال، آزادی، خودباوری و پیشرفت به

عنوان چهار ركن اساسی انقلاب اسلامی یاد و تاكید كردند: انقلاب اسلامی، ملت دولت و كشور ایران را مستقل كرد و امروز هیچ قدرتی در دنیا نمی تواند در مسایل كشور اعمال نفوذ نماید و تمام تصمیم ها براساس مصالح ملت است.

ایشان با اشاره به آزادی موجود در كشور بویژه آزادی فكر و بیان، یكی از موارد مهم آزادی را، آزادی ملت برای انتخاب مسوولان بیان كردند و افزودند: ملت ایران در چارچوب قانون خود، آزاد است تا مسوولان كشور را براساس رای و نظر خود انتخاب نماید كه اگر از عملكرد مسوولان راضی باشد، انتخاب آنها را ادامه می دهد و به آنچه رضایت نداشته باشد، انتخاب خود را تغییر خواهد داد.

حضرت آیت الله خامنه ای، خودباوری را از جمله بركات انقلاب اسلامی و درسهای امام بزرگوار دانستند و با اشاره به پیشرفتهایی كه در عرصه های مختلف علمی در 25 سال گذشته بدست آمده افزودند: ‌البته هنوز راه زیادی تا رسیدن به اهداف عالیه انقلاب باقی مانده، ولی آنچه كه در طول سالهای گذشته انجام گرفته تحصن برانگیز می باشد.

ایشان خاطر نشان كردند: همه دستاوردهای انقلاب بویژه چهار ركن اساسی آن، از بركات و موهبت اسلام است و افرادی كه با اسلام و احكام آن مخالفت می كنند در واقع به كشور و ملت ضربه می زنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاكید بر اینكه نظام اسلامی و مسوولان آن هیچگاه به دنبال دشمن تراشی نبوده اند، یكی از علل اصلی دشمنی، دشمنان را برچیده شدن بساط غارت و چپاول قدرتهای سلطه طلب در ایران دانستند و خاطرنشان كردند: ‌احیای روح امید در میان ملتهای مسلمان و جهان عرب بواسطه پیروزی انقلاب اسلامی از دیگر علل دشمنی با نظام اسلامی ایران است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به روشهای مختلف دشمنی سلطه طبان جهان با انقلاب اسلامی، تبلیغ نقص حقوق بشر و نبودن دموكراسی در ایران را از جمله این روشها دانستند و خاطر نشان كردند: كم اهمیت جلوه دادن مهمترین دستاورد بزرگ ملت ایران یعنی مردم سالاری دینی از روشهایی است كه دشمن همواره تلاش دارد با استفاده از آن با انقلاب اسلامی مردم ایران مقابله كند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تاكید بر اینكه ملت ایران به مردم سالاری دینی و جمهوری اسلامی بعنوان دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی، افتخار می كند، افزودند: امروز در آمریكا كه مدعی دموكراسی است. رییس جمهوری این كشور با كمتر از 25 درصد آراء و با رای دادگاه بر مردم حكومت می كند و دولت آمریكا با شعار دموكراسی از دیكتاتورترین رژیم ‌ها حمیات می نماید كه این نتیجه همراه نبودن دموكراسی با دین و معنویت است.

مقام معظم رهبری تنها راه مقابله با دشمنی ها و بی اثر كردن آنها را ایستادگی ملت، تمسك به آرمانها و اصول انقلاب و حضور در صحنه دانست و تصریح كردند: مسوولان نیز باید با كارآمدی، هوشیاری و تلاش عالمانه و دلسوزانه در جهت قوی تر شدن روز بروز ملت ایران و حل مشكلات حركت نمایند.