تبیان، دستیار زندگی
در روز استیضاح وزیر ورزش، رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که شرایط اقتصادی و مشکلات ارزی اولویت نمایندگان است و بر همین اساس استیضاح عباسی منتفی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دلار به کمک وزیر ورزش آمد


در روز استیضاح وزیر ورزش، رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که شرایط اقتصادی و مشکلات ارزی اولویت نمایندگان است و بر همین اساس استیضاح عباسی منتفی شد.

استیضاح محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان ایران با یک بار منتفی شدن در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان موافق و مخالف صحبت‌های خود را در این خصوص مطرح کردند، اما با توجه به اینکه این روزها همه درگیر مسائل اقتصادی و ارز هستند و قیمت‌ها مدام نوسان داشته است سرانجام نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این نتیجه رسیدند که اولویت مجلس چیز دیگری است و بهتر است اکنون به استیضاح وزیر پرداخته نشود.

وزیر ورزش-محمد عباسی

البته در این میان نمایندگان مجلس صحبت‌هایی را داشتند که جای تامل دارد. تعدادی از آنها تغییرات روسای فدراسیون‌ها را مورد سوال قرار دادند اما در این میان نکته قابل تامل این است که حسینعلی حاجی، نماینده مردم شاهین شهر به این مسئله اشاره کرد که 80 درصد انتصاب‌ها به اختیار وزیر نبوده و توسط 2 فرد اجرا شده است. حال نباید شرایط مدیریت ورزش کشور در شرایطی باشد که نماینده مجلس از اداره ورزش با این وسعت از سوی 2 نفر خاص انجام شود.

به هر حال با پایان یافتن صحبت‌های نمایندگان سرانجام استیضاح وزیر متنفی شد اما به نظر می‌رسد درس مهمی برای مسئولان ورزش کشور داشت تا مسائلی که نمایندگان مطرح کردند بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. حال که ورزش کشور رویدادهای مهمی از جمله رقابت‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی را پیش رو دارد مهمترین مسئله تمرکز برای حضور هر چه بهتر در این رقابت‌ها است.

صحبتی کوتاه با وزیر ورزش:

آقای وزیر! روسای فدراسیون‌های مختلفی به دلایل متعدد برکنار شدند و اشخاص جدیدی روی کار آمدند که در پی آن نامه‌های تهدید به تعلیق زیادی در آستانه المپیک و پس از آن به ایران سرازیر شد که در همین راستا ورزش کشور را تحت تاثیر قرار داد اما به نظر می‌رسد حال که استیضاح متنفی شده بهتر است وزارت ورزش با آرامش و تعامل با کمیته ملی المپیک برنامه‌ریزی جدی‌تری برای حضور در رقابت‌های آسیایی داشته باشد.

نکته دیگری که در این بین باعث شد تا نمایندگان مجلس از وزیر در خصوص آن سوال کنند حضور افراد غیر ورزشی در فدراسیون‌ها و دستگاه وزارت ورزش بود. این مسئله نیز نشان می‌دهد اگر می‌خواهیم در رقابت‌های آینده آسیایی و المپیک حرفی برای گفتن داشته باشیم بهتر است از افرادی که تخصص ورزشی دارند استفاده کنیم. چه بسیارند افرادی که سال‌ها در میادین ورزشی رقابت و مدیریت کرده‌اند اما دیگر نامی از آنها برده نمی‌شود

در بحث مدیریتی به صورت جدی وارد عمل شده تا این ابهام که انتصاب‌ها توسط 2 شخص انجام می‌شود برطرف شود. هماهنگی‌ها با فدراسیون‌های جهانی بیش از گذشته شود و همچنین تعامل با روسای داخلی به گونه‌ای باشد تا شاهد پیشرفت هر چه بیشتر کشورمان در میادین رسمی و بین‌المللی باشیم.

آقای وزیر! بعضی از نمایندگان توجه به فوتبال و فوتبالیست را مطرح کردند. اگرچه همه دنیا به ورزش فوتبال اهمیت می‌دهند اما در این بین نباید ورزرشکاران المپیکی و مشکلات خاص آنها فراموش شود. نباید حال که میدان المپیک به پایان رسیده این مدال آوران و قهرمانان را فراموش کنیم. جانبازان و معلولان کشورمان در پارالمپیک افتخارآمیز بودند آنها هم نیازمند توجه هستند تا با در اختیار گذاشتن بودجه لازم و امکانات بیش از گذشته افتخارآفرین باشند.

وزیر ورزش-محمد عباسی

نکته دیگری که در این بین باعث شد تا نمایندگان مجلس از وزیر در خصوص آن سوال کنند حضور افراد غیر ورزشی در فدراسیون‌ها و دستگاه وزارت ورزش بود. این مسئله نیز نشان می‌دهد اگر می‌خواهیم در رقابت‌های آینده آسیایی و المپیک حرفی برای گفتن داشته باشیم بهتر است از افرادی که تخصص ورزشی دارند استفاده کنیم. چه بسیارند افرادی که سال‌ها در میادین ورزشی رقابت و مدیریت کرده‌اند اما دیگر نامی از آنها برده نمی‌شود. حال وقت آن رسیده که توجه به چنین اشخاصی در دستور کار قرار گیرد. به گزارش فارس، اگرچه این استیضاح در نگاه اول سرانجامی نداشت اما پیام‌هایی را برای همه به دنبال داشت. صحبت‌های مختلفی امروز در صحن علنی مجلس مطرح شد تا تامل در این نکات بیشتر شود. اگرچه اولویت امروز مجلس ارز بود، اما به نظر می‌رسد اگر در خصوص مطالبی که از سوی نمایندگان مطرح شد تامل نشود ممکن است در آینده بحران ورزش را فرا گرفته و این بار دیگر خبری از مشکلات اقتصادی نباشد تا نوبت به وزیر برسد تا پاسخگوی اتفاقات رخ داده باشد.

آقای وزیر توان مدیریتی تان در حوزه های مختلف نشان داده که می توانید شرایط را بهبود ببخشید و مسایل ریز و درشت را مدیریت کنید، بنابراین این فضای توام با تردید در ورزش کشور می طلبد که ورود مستقیم تری به قضایا داشته باشید و هر آنچه باعث نفاق و تهدید برای ورزش کشور می شود را مطلوب تر اداره کرد و شکاف های ایجاد شده در ورزش را از بین ببرید.

بخش ورزشی تبیان

منبع : فارس