تبیان، دستیار زندگی
وزیر ارتباطات از تفاوت اینترنت پاک با فیلترینگ می گوید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تفاوت اینترنت پاك با فیلترینگ چیست؟


وزیر ارتباطات از تفاوت اینترنت پاک با فیلترینگ می گوید

اینترنت پاک

طرح «اینترنت پاك» پس از مطرح‌ شدنش سوالات متعددی را در میان كاربران اینترنت كشور ایجاد كرد و بیم آن می‌رفت كه با اجرایی شدن آن، فیلترینگ موجود در كشور افزایش یابد اما وزیر ICT درباره این طرح می‌گوید: این بحث در حد یك ایده بود اما اكنون با بهره‌گیری از نظرات نخبگان و دانشمندان داخلی در تلاشیم كه آن را به حد یك طرح نزدیك كنیم.

وزیر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: قطعا خود شبكه ملی اطلاعات نمونه و پایلوتی خواهد بود كه برخی ایده‌ها كه به مفهوم كلی اینترنت پاك مربوط می‌شوند آنجا پیاده‌سازی شوند.

او با یادآوری این كه این طرح از زمان طرح شدن مورد توجه كشور‌های مختلف دنیا قرار گرفته، در پاسخ به این سوال كه آیا اجرای چنین طرحی به معنای فیلترینگ بیش‌تر محسوب می‌شود، اظهار كرد: همان‌طور كه پیش از این هم توضیح داده‌ایم اساسا مفهوم اینترنت پاك كاملا با بحث فیلتر و یا بحث پالایش متفاوت است به این ترتیب در قالب این طرح اساسا داده‌ها و اطلاعات را از این‌كه به سمت فیلتر شدن بروند مبرا می‌دانیم و درواقع به گونه‌ای اقدام می‌شود كه دیگر لزومی به فیلترینگ نباشد.

ابتدا درباره‌ی خود اینترنت هم نیازی به مباحث فیلترینگی نبود اما بعد‌ها با ورود كسب‌وكار‌های كثیف شرایطی ایجاد شد كه لازم بود در آن پاكسازی‌هایی صورت بگیرد

تقی‌پور در عین حال گفت: ابتدا درباره‌ی خود اینترنت هم نیازی به مباحث فیلترینگی نبود اما بعد‌ها با ورود كسب‌وكار‌های كثیف شرایطی ایجاد شد كه لازم بود در آن پاكسازی‌هایی صورت بگیرد.

اینترنت پاک

وی ادامه داد: به هر حال طبق تعاریف دینی ما یكی از ویژگی‌های علم و آگاهی مفید بودن آن است و در مفاهیم دینی بارها و بارها علم نافع مورد تاكید قرار گرفته است. براین اساس ما اساسا به مبنای اینترنت پاك فكر می‌كنیم و در شبكه‌ی ملی اطلاعات هم در تلاشیم كه محتوا‌هایی سالم و آگاهی‌بخش منتشر شود.

بخش ارتباطات تبیان


منبع : بولتن نیوز