تبیان، دستیار زندگی
وحید شمسایی با انتقاد شدید از عباس ترابیان، رییس كمیته فوتسال فدراسیون فوتبال، از اتفاقات این رشته و تیم ملی پرده برداشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افشاگری شمسایی در فوتسال


وحید شمسایی با انتقاد شدید از عباس ترابیان، رییس كمیته فوتسال فدراسیون فوتبال، از اتفاقات این رشته و تیم ملی پرده برداشت.

وحید شمسایی

وحید شمسایی، بازیكن پیشین تیم ملی فوتسال كه از لیست تیم ملی برای اعزام به جام جهانی خط خورده، چندی پیش برای پیوستن به تیم دبیری تبریز به توافق رسید، اما كمیته‌ فوتسال با این انتقال مخالفت كرد و دلیلش را هم تمام شدن سهمیه بازیكن لیگ برتری دبیری دانست. اكنون شمسایی به دلیل این كه عباس ترابیان از پیوستنش به این تیم جلوگیری كرده به شدت معترض است.

آقای گل فوتسال جهان با بیان این كه تنها به خاطر پایین آمدن قراردادها حاضر نبود به هیچ تیمی بپیوندد، به ایسنا گفت: من با دو، سه تیم مذاكره كرده‌ام، اما به دلیل مسایل مالی با هیچ كدامشان به توافق نرسیدم. هشت هفته‌ از مسابقات لیگ گذشته بود كه آقای دبیری، دوست قدیمی‌ام با من صحبت كرد و طبق اتفاقاتی كه در ادوار گذشته لیگ رخ داده بود و بازیكنان در اواسط فصل وارد تیمشان شده بودند، من نیز با دبیری به توافق رسیدم. البته قبل از این كه آقای دبیری با ترابیان صحبت كند به او گفتم كه نزد ترابیان اسم من را نیاورد و از او استعلام بگیرد. آقای دبیری نیز مجوز لازم را از ترابیان گرفت و من طبق رفاقتم با او برای ثبت قرارداد بدون رقم هماهنگ كردیم، اما زمانی كه به پای قرارداد رفتم دوست گرامی، آقای ترابیان! گفت كه شمسایی نمی‌تواند قرارداد ببندد.

وی افزود: بعد از این كه این خبر را شنیدم تازه متوجه شدم كه او به آقای دبیری گفته بود شمسایی را جذب نكن، چون تیمت را بر هم می‌ریزد. من یك سوال از او دارم، آقای ترابیان شما مسئول بر هم ریختن تیم در رقابتهای سال 2000 نبودید؟ یا زمانی كه در فرودگاه برزیلیا قهر كردید و گفتید من اخلاقم همین است. فراموش كرده‌اید كه دو سال قبل با این دلیل كه بازی پخش مستقیم دارد و آبروی فوتسال می‌رود چهار- پنج بازیكن را با قانون من در آوردی به یك تیم تحمیل كردید؟

شمسایی با اشاره به اتفاقات تیم ملی گفت: در یكی از تورنمنت‌های خارج از كشور هم كه آقای شاه حسینی، رییس وقت كمیته‌ انضباطی فدراسیون فوتبال به همراه تیم بود، آب معدنی تیم تمام شد و او به ما گفت كه پول آب را باید خودتان حساب كنید. در چین بازیكن تیم ملی را با اتوبوس شهر جابجا می‌كردند و زمانی كه اضافه بار داشتیم باید از جیب خودمان هزینه را می پرداختیم. پس قداست تیم ملی كجاست؟ دادن تنها 100 دلار به بازیكنانی كه قهرمانی آسیا را كسب كردند، ننگ نیست؟ در این سال‌ها برای ما چه كار كرده‌اید؟

ملی‌پوش پیشین فوتسال مدعی شد: آقای ترابیان در اصفهان می‌گفت كه باید بر سر بازیكن تیم ملی بزنی تا حرف نزند. شما شمسایی را با مسایل شخصی‌تان در هم كردید، چون می‌خواهید زور بگویید، اما یادتان باشد كه گداپروری و گرسنگی را در تیم ملی رواج ندهید. خواهش می‌كنم كه تیم ملی را فراموش كنید. چون یك مملكت عاشق این تیم است. آنها برای تیمشان گریه كردند، اما الان چه می‌كنیم؟

ملی‌پوش پیشین فوتسال مدعی شد: آقای ترابیان در اصفهان می‌گفت كه باید بر سر بازیكن تیم ملی بزنی تا حرف نزند. شما شمسایی را با مسایل شخصی‌تان در هم كردید، چون می‌خواهید زور بگویید، اما یادتان باشد كه گداپروری و گرسنگی را در تیم ملی رواج ندهید. خواهش می‌كنم كه تیم ملی را فراموش كنید. چون یك مملكت عاشق این تیم است. آنها برای تیمشان گریه كردند، اما الان چه می‌كنیم؟

شمسایی اضافه كرد: تیم‌های فولاد ماهان، فیروز صفه و پرسپولیس انصراف دادند، اما چه اتفاقی افتاد؟ من برای بازگرداندن این تیم‌ها به نزد كفاشیان رفتم و او مرا مامور كرد تا با مالكان باشگاه فولاد ماهان برای بازگشت‌شان صحبت كنم. به همین دلیل با ترابیان هم صحبت كردم، اما او به من گفت تا زمانی كه من هستم اجازه نمی دهم باشگاه ماهان در فوتسال حضور داشته باشد. آقای ترابیان! قذافی هم از این كارها می‌كرد و او را پایین كشیدند. بس كنید دیگر. این قدر منم منم نكنید. برای چه و روی چه حسابی به باشگاه‌هایی كه با آنها مذاكره می‌كنم می‌گویید كه من را جذب نكنند! آقای ریخته گران (مالك باشگاه فولاد ماهان) گفته بود كه با وجود چنین آدم هایی كه ظاهر و باطن‌شان با هم فرق می‌كند، دیگر تیم داری نمی‌كند.

وحید شمسایی

آقای گل فوتسال جهان در ادامه با بیان این كه رییس كمیته‌ فوتسال به او وعده دادن پول در قبال بازی در كویت را داده بود، ادعا كرد: آقای ترابیان یادتان می‌آید كه به من گفتید اگر در جام رمضان كویت بازی كنم پول بیشتری به من خواهید داد؟ اگر این را تكذیب كنید به خدا اعتقاد ندارید. شما به من گفتید به سایر بازیكنان مبلغ یكسانی خواهید داد، اما پول بیشتری به من خواهد رسید. خواهش می‌كنم از این پس هر حرفی می‌زنید رو در رو مطرح كنید و نگویید كه وحید شمسایی در جام ملت‌های آسیا تیم را زمین زد، چون خدا آن بالا است. مگر خودتان به ماهان پیشنهاد آوردن مربی تیم ملی كرواسی را ندادید اما بعد از اینكه متوجه شدید خودشان كار می كنند ناراحت شدید. مگر شما رابطه من و حسین شمس را خراب نكردید؟ اكنون هر تیمی كه قرار است با من قرارداد ببندد، اجازه نمی دهید.

وی بیان كرد: آقای ترابیان یادتان رفته كه در محفلی كه برای آشتی كنان شما با شمس برگزار شد و مرحوم بابك معصومی، علی صانعی، حسین شمس و خود بنده حضور داشتم گفتید كه در كویت بازی كنم تا منبع درآمدی برای فوتسال باشد؟ این را فراموش كرده اید كه اكنون اجازه عقب افتادن لیگ را به خاطر درخواست پرسپولیس برای تیم داری نمی دهید؟ شما تیم‌های شن‌سای ساوه و تام ایران خودرو را فراری دادید و لیگ امسال هم 13 تیمی شده است، با چنین وضعیتی تبانی راحت‌تر اتفاق می‌افتد. من اگر بخواهم بازی كنم كسی نمی‌تواند جلویم را بگیرد. خواهش می‌كنم كه در شبكه تلویزیونی عامل خودتان را نگذارید تا نظرسنجی كه 87.5 درصد از مردم به نفع من رای داده‌اند را پخش نكند. اول باید خودتان را اصلاح كنید.

آقای ترابیان! قذافی هم از این كارها می‌كرد و او را پایین كشیدند. بس كنید دیگر. این قدر منم منم نكنید. برای چه و روی چه حسابی به باشگاه‌هایی كه با آنها مذاكره می‌كنم می‌گویید كه من را جذب نكنند! آقای ریخته گران (مالك باشگاه فولاد ماهان) گفته بود كه با وجود چنین آدم هایی كه ظاهر و باطن‌شان با هم فرق می‌كند، دیگر تیم داری نمی‌كند

كاپیتان پیشین تیم ملی همچنین با بیان این كه نیازی ندارد تا به تماشاگران خط دهد كه او را تشویق كنند، اظهار كرد: من احتیاجی به این كارها ندارم. من خدا و ائمه را دارم و به هر جایی كه رسیدم از صدقه سری آنها و مردم بوده است، اما اگر فوتسال نباشد كسی شما را می‌شناسد؟ كارلوس كی‌روش به چه شكلی شما را اخراج كرد؟ آیا یادتان رفته است؟ وحید شمسایی اگر قرار بود به جایی برسد، تا الان رسیده است. من یك شب در برنامه شب شیشه‌ای از صادق دورودگر تعریف كردم و فردای آن روز گفتید كه اجازه نمی دهید در تیم ملی باشم. ترابیان از ابتدا نمی خواست كه من در تیم ملی باشم.

وی به خبرنگار ایسنا گفت: آقای ترابیان فراموش نكنید كه بازیكنان تیم ملی مثل سرباز در خدمت تیم‌شان هستند و نمی‌توانید جلوی آنها را بگیرید، خواهش می‌كنم ادای آدم‌های خوب‌ را در نیاورید! این خدا است كه باید از باطن آدم‌ها با خبر باشد. هر چند ما هم از یكسری مسایل بی خبر نیستیم. دیگر اگر افشین دبیری به صورت علنی اعلام می‌كند كه به او سفارش شده تا شمسایی را جذب نكند، بقیه مسایل روشن است. یك روز كه در آكادمی ملی فوتبال به صورت شخصی تمرین می كردم، آقای كفاشیان مرا دید و گفت كه به لیگ بازگشته و چراغ لیگ را روشن كنم. اما شما خود محورید و می خواهید همه چیز را با زور پیش ببرید، اما مشكلی نیست. دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد.

وحید شمسایی

شمسایی در پاسخ به این پرسش كه آیا با مطرح كردن این مسایل فكر نمی‌كنید حاشیه به تیم ملی وارد شود و تیم ملی در آستانه جام جهانی به مشكل برخورد؟ تصریح كرد: به هیچ وجه به دنبال ایجاد حاشیه و مشكل برای تیم ملی نیستم. من برابر تیم ملی صفرم. من جلوی پیراهن و پرچم تیم ملی صفرم. كسی نیستم كه برای تیم ملی حاشیه سازی كنم. من فقط درباره ترابیان صحبت می‌كنم و هیچ دخالتی در تیم ملی كشورم نمی‌كنم، چون تیم ملی صاحب دارد و صاحبش مردمند. این آقا به من می‌گفت كه اگر بدانم به درد نمی‌خورم می‌روم، اما نمی‌دانم چرا به فوتسال چسبیده است.

وی ادامه داد: با تك تك سلول‌هایم برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌كنم تا در تایلند افتخاری كه چهار سال قبل كسب شد را تكرار كند. هر جا هم به عنوان كارشناس بروم تنها به خاطر بازیكنانی كه برای تیم ملی‌شان عرق می‌ریزند حمایتی صحبت خواهم كرد. بنابراین من دعاگوی تیم ملی هستم. چقدر دیگر در كوچه و خیابان باید جواب مردم را بدهم؟ ما اگر در فوتسال نان می‌خوریم همه‌اش به خاطر افتخارآفرینی در جام جهانی 2008 است.

شمسایی در ادامه باز هم خطاب به ترابیان گفت: از كی‌روش یاد بگیرید كه با وجود نبود علی كریمی در تیم پرسپولیس او را به تیم ملی دعوت كرد و گفت من كریمی را از قبل می‌شناسم. آقای ترابیان من كه سه ماه پیش آقای گل آسیا شدم. چقدر زود فراموش كرده‌اید. خواهش می‌كنم كی‌روش را الگویتان قرار دهید. همین كی‌روش شما را از تیم ملی كنار گذاشت، آن زمان به بازیكنان تیم ملی فوتبال گفته بودید كه ممنوع المصاحبه‌اند. اما زمانی كه در مصاحبه‌ای اعلام كردید كه بازیكنان تیم ملی «خارج ندیده‌اند» همه بازیكنان تیم ملی علیه‌تان مصاحبه كردند و كی‌روش هم بلافاصله شما را از سرپرستی تیم ملی بركنار كرد. نمی گویم كه برای ما زحمت نكشیده‌اید، اما سقفتان دیگر پر شده است.

وی اضافه كرد: زورگویان زیادی در جهان قبل از شما كنار رفتند. شما كه تنها مسئول یك كمیته‌ هستید. باز هم خدا پدر و مادر كفاشیان را بیامرزد كه از شما حمایت می‌كند. اما آقای ترابیان و آقای كفاشیان، من همیشه هستم، من همیشه در فوتسال هستم. حتی اگر در كوچه هم بنشینم و در یك سالن باشم، چهار بازیكن جوان را تحویل‌تان می‌دهم. چون تجربه ای كه كسب كرده‌ام از بیت المال این كشور حاصل شده است، پس باید مخارجی كه برایم هزینه شده است را جبران كنم و مردم بدانند كه من شاگردشان هستم و برای همیشه به آنها خدمت خواهم كرد.

بخش ورزشی تبیان

منبع : ایسنا