تبیان، دستیار زندگی
تغذیه مناسب یکی از عوامل مۆثر در حفظ سلامتی است که بر زیبایی و سلامت پوست، مو، ناخن‌ها و چشم‌ها تأثیر بسزایی دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

غذاهایی که دوستدار زیبایی‌ هستند


تغذیه مناسب یکی از عوامل مۆثر در حفظ سلامتی است که بر زیبایی و سلامت پوست، مو، ناخن‌ها و چشم‌ها تأثیر بسزایی دارد.


استروژن های گیاهی

رژیمی که از لحاظ ترکیبات گیاهی غنی باشد، ترمیم DNA را تحریک می‌کند، باعث تولید بیشتر کلاژن می‌شود، التهاب را کاهش می‌دهد و پوست را برای مدت طولانی‌تری جوان نگه می‌دارد. کرم‌ها و لوسیون‌ها به بهبود وضعیت پوست کمک می‌کنند؛ ولی چیزی که بیش از همه تعیین‌کننده است، رژیم غذایی شماست. زیبایی پوست به سلامت عمومی بدن بستگی دارد.

برای داشتن پوستی سالم و درخشان، باید یک زندگی سالم داشته باشید و یکی از مهم‌ترین گام‌ها در جهت رسیدن به این هدف، داشتن یک رژیم غذایی سالم و اصولی است. بنابراین اگر می‌خواهید پوستی سالم و زیبا داشته باشید، باید در رژیم غذایی‌تان تغییراتی اعمال کنید. اگر غذاهای زیر را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید، در جهت حفظ و ارتقای سلامتی و زیبایی پوست خود گام مثبتی برداشته‌اید.

برخی از انواع توت‌ها

توت‌ها یکی از مۆثرترین موادی هستند که در جلوگیری و به تعویق انداختن پیری پوست موثرند. این میوه به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست، تقویت لثه‌ها و سلامت چشم‌ها کمک می‌کند.

توت فرنگی

توت فرنگی از ساختار کلاژن پوست محافظت می‌کند. کلاژن همان چیزی است که پوست را مستحکم نگه می‌دارد. زمانی که سطوح کلاژن در پوست افت می‌کنند و تحلیل می‌روند، پوست چروک می‌خورد.

ماهی آزاد

ماهی آزاد سطح پوست را صاف و نرم کرده و از پیدایش لکه‌های خشک و خارش‌آور جلوگیری می‌کند.

آواکادو

این میوه حاوی فولات است که به خون‌سازی که برای بازسازی سلول‌ها ضروری است، کمک می‌کند.

توت‌ها یکی از مۆثرترین موادی هستند که در جلوگیری و به تعویق انداختن پیری پوست موثرند. این میوه به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست، تقویت لثه‌ها و سلامت چشم‌ها کمک می‌کند.

بروکلی

این گیاه هم حاوی مقادیر فراوانی فولات، ویتامین C‌ و فیبر است. ترکیباتی در بروکلی وجود دارند که از سلول‌های بدن در مقابل آسیب‌ها محافظت می‌کنند.

لوبیا

لوبیا منبع بسیار خوبی از مواد شیمیایی گیاهی، فیبر، فولیک اسید، پروتئین، کلسیم و منیزیم است. این مواد می‌توانند قند خون را پایین بیاورند و کلسترول خون را کاهش دهند.

انگور فرنگی

این میوه هم مانند بسیاری از میوه‌های بالا دارای ویتامین C فراوانی است و آنتی‌اکسیدان‌های بسیار زیادی هم در خود دارد.

کاروتنوئیدها

این دیگر غذا نیست، ولی ماده‌ای است که در میوه‌ها و سبزی‌ها یافت می‌شود. این ماده به بدن کمک می‌کند با سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی بهتر مبارزه کند.

خانواده کلم‌ها

سبزی‌هایی مانند کلم، کلم پیچ و کلم بروکلی وقتی جویده می‌شوند، ترکیباتی به نام گلوکوزینولات و آنزیمی به نام میروزیناز ترشح می‌کنند که به خاطر خواص ضد سرطانیشان معروف هستند.

زغال اخته

این میوه مقادیر فراوانی ویتامین C، B، E، فیبر، کلسیم، آهن، منیزیم و اسید سیتریک در خود دارد.

زردآلو

زردآلو

این میوه سرشار از فیبر و مواد شیمیایی گیاهی است که بتاکاروتن و لیکوپن از جمله آن‌ها هستند. زردآلو همچنین منبع خوبی برای تأمین ویتامین C، A، کلسیم، فولات، آهن و پتاسیم است که همگی در حفظ و ارتقای سلامت پوست نقش مهمی دارند.

خیار

خیار حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است که موجب افزایش تولید کلاژن می‌شوند.

سبزیجات با برگ‌های سبز

سبزی‌هایی چون اسفناج، کلم پیچ و کاهو سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیاری چون ویتامین C، فولات، آهن، منیزیم، مواد شیمیایی گیاهی و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند.

ماهی

ماهی دارای ویتامین A، B1، B12 و B6‌ و سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که برای پوست و همچنین حفظ و ارتقای سلامت قلب و مغز بسیار مفیدند.

گردو

گردو سرشار از روی است که به حفظ سلامت و زیبایی پوست کمک بسیاری می‌کند. همچنین ثابت شده که خوردن این مغز به از بین بردن جوش‌های آکنه کمک می‌کند.

زردآلو منبع خوبی برای تأمین ویتامین C، A، کلسیم، فولات، آهن و پتاسیم است که همگی در حفظ و ارتقای سلامت پوست نقش مهمی دارند.

روغن دانه انگور

این روغن حاوی سلنیم، روی، مس و آهن است. همچنین منبع استثنایی از اولیگومریک پروسیانیدین می‌باشد که ثابت‌شده خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد و به این ترتیب از چروک خوردن پوست جلوگیری می‌کند.

عسل

عسل جایگزین خوبی برای شکرهای تصفیه شده است. این شکرها فرایند پیر شدن را تسریع می‌کنند.

گیاه مورد

ثابت شده که مصرف این گیاه فرایند پیر شدن پوست را کند می‌کند. قرن‌های متمادی گیاه مورد در درمان‌های خانگی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

ارزن

این دانه مغذی سرشار از سیلیس است که برای تقویت مو، ناخن و بهبود وضعیت پوست مفید است.

انار

انار

این میوه منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌های پلی فنول است. این آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند اثر رادیکال‌های آزادی را که به پوست آسیب می‌رسانند، خنثی کنند.

جوی دو سر

جوی دو سر فیبر زیادی در خود دارد و سرشار از کربوهیدرات‌های پیچیده است. همچنین آهن، منیزیم، فسفر، سیلیکون و ویتامین‌های گروه B و E‌ به وفور در جوی دوسر یافت می‌شوند.

خربزه درختی

وقتی به عنوان ماسک روی پوست قرار گیرد، آنزیم‌های آن باعث از بین رفتن سلول‌های مرده می‌شوند.

آب

پوستی که آب کافی دریافت کرده باشد معمولاً جوان‌تر به نظر می‌رسد. اگر شما هم از آن دسته کسانی هستید که مبالغ هنگفتی را برای خریدن انواع کرم‌ها و لوسیون‌ها خرج می‌کنند تا پوستشان زیباتر شود، کافی است این غذاها را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید. زمان زیادی طول نمی‌کشد که اثر آن‌ها را روی زیبایی و سلامت پوستتان می‌بینید. داشتن پوستی سالم و زیبا به شما اعتماد به نفس می‌دهد و اگر شغلتان به گونه‌ای است که هر روز با افراد زیادی مراوده دارید، این اعتماد به نفس به کمکتان خواهد آمد تا در فعالیت‌های شغلی و اجتماعی‌تان موفق‌تر ظاهر شوید.

منبع: دنیای سلامت


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: golbanoo1391

مطالب مرتبط:

سلامت پوست با مصرف میوه

فواید هویج برای سلامتی

فواید عجیب سركه سیب

خواص شگفت‌انگیز كیوی

فواید تمر هندی

کاهو برای افراد عصبی مفید است

خواص اعجاب انگیز سبزی‏ها

فواید روغن نارگیل برای سلامتی

سیب؛ پنی‌سیلین طبیعی است