تبیان، دستیار زندگی
معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان ضمن توصیه اکید به مسئولان در ارتباط مستمر و مفید با خبرنگاران گفت: مهمترین ویژگی خبرنگاران آشنایی ایشان با ادبیات مردم است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خلخالی تاکید کرد:

ارتباط مستمر و مفید با خبرنگاران لازمه کار مسئولان

علیرضا خلخالی

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان ضمن توصیه اکید به مسئولان در ارتباط مستمر و مفید با خبرنگاران گفت: مهمترین ویژگی خبرنگاران آشنایی ایشان با ادبیات مردم است.

به گزارش روابط عمومی، علیرضا خلخالی در جمع گروهی از خبرنگاران استان سمنان که به مناسبت روز جهانی جهانگردی در آبشار مجن گرد هم آمده بودند با اشاره به این که خبرنگاران شرایطی فراهم می کنند که دستاوردها و خدمات نظام به طور صحیح بازتاب پیدا کند، افزود: مسئولین استانی و شهرستانی باید رابطه خوبی با خبرنگاران داشته باشند.

وی تاکید کرد: همه مسئولین باید به شان و منزلت خبرنگاران توجه نموده به آن احترام بگذارند چرا که این قشر از جامعه فهیم، فرهیخته و آگاه به مسائل روزند و ادبیات مردم را خوب می دانند.

مسئولین باید رابطه خود با خبرنگاران را قوی کنند

رئیس شورای اطلاع رسانی استان سمنان ضمن بیان مشکلات متعدد خبرنگاران در زمینه کاری و مالی، یاد آور شد: با تمام این مشکلات خبرنگاران استان متعهدانه مشغول فعالیتند و با این تعهد کاری آرامش، آسایش و امنیت را در استان تضمین می کنند.

خلخالی اظهار داشت: مردم با فرهنگی در استان داریم که به دنبال آگاهیند و خلأ امکانات و مسائل مالی خبرنگاران را همین دنبال آگاهی بودن مردم جبران می کند و خبرنگاران هم که با تعهد مشغول فعالیت هستند یعنی خلأ های موجود را نادیده می گیرند و تمام تلاش خود را در عرصه اطلاع رسانی صحیح انجام می دهند که این مهم جای قدردانی است.

وی در پایان تصریح کرد: مسئولین باید رابطه خود را با خبرنگاران قوی کنند چرا که خبرنگاران منعکس کننده فعالیت های مسئولین هستند و کسی که از این ظرفیت استفاده نکند در مرحله اول خود و در مرحله بعد جامعه را متضرر نموده است.

اتمام عملیات احداث سد مجن تا آخر سال مالی 91

معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود نیز این گردهمایی خبرنگاران را به فال نیک گرفت و از ابتکار مسئولین در اجرای آن تشکر و قدردانی کرد و اظهار داشت: در دولت نهم و دهم بحث توسعه و عمران با رویکرد عدالت محوری و توجه بیشتر به مناطق کمتر توسعه یافته از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بندرآبادی با اشاره به پروژه های زیادی که در این استان به خصوص در شهرستان شاهرود در حال انجام است و قسمت عمده آن نیز به بهره برداری رسیده خاطرنشان کرد: در بررسی اجمالی به دلیل ضعف مربوط به اعتبارات و برخی بی مهری ها و فاصله زیاد برخی نقاط با مرکز استان باز هم ناشکر نیستیم و می بینیم که با ابتکاری که دولت محترم انجام داده بخشی از پروژه ها در قالب مهر ماندگار در حال انجام است که امیدواریم تا تیر ماه سال آینده به پایان برسد.

وی در ادامه به اهمیت سد مجن در این منطقه اشاره نمود و عنوان کرد: تا پایان سال مالی 91 که تیر یا شهریور سال آینده است به حول و قوه الهی با هزینه بالغ بر 140 میلیارد ریال ساخت سد به اتمام خواهد رسید.

خبرنگاران افسران عرصه اطلاع رسانی

فرماندار شاهرود همچنین از تلاش های بی دریغ استاندار و نماینده مردم شهرستان شاهرود در مجلس شورای اسلامی و مرکز آب منطقه ای استان برای تامین اعتبارات احداث سد مجن تشکر کرد و اظهار داشت: با تمام سختی هایی که در راه عمران و آبادانی مناطق مختلف وجود داشت ما همه تلاش خود را به کار بستیم تا اکنون به این مرحله رسیده ایم.

بندر آبادی خطاب به خبرنگاران گفت: شما خبرنگاران افسران عرصه اطلاع رسانی هستید و می توانید نقش اساسی در اطلاع رسانی شفاف و غیر مقرضانه این پروژه ها داشته باشید و شور، نشاط، وحدت، یکرنگی، حمایت از ولایت فقیه و آرمان های و رهنمودهای انقلاب را در جامعه ایجاد نمایید.

خبرنگاری کار مقدسی است

امام جمعه مجن نیز در این مراسم با اشاره به نقش و اهمیت کار خبر و خبرنگاران تصریح کرد: امروز دنیا روی خبر و تبلیغات می چرخد و خبرنگاری کار مقدسی است.

حجت الاسلام علی جنتی با اشاره به این که در قرآن سوره ای به اسم نبأ یعنی خبر وجود دارد خاطر نشان کرد: خبر و خبرنگاری آن قدر اهمیت دارد که خداوند برای یاد آوری قیامت آن را در این سوره می گنجاند و اطلاع رسانی می کند.

وی ضمن بیان این مطلب که خبرنگار امروز نقش زیادی در دوام یا نابودی یک جامعه دارد، عنوان کرد: یک خبر صحیح و به موقع می تواند تصمیم مردم را عوض کند و ما شاهد این مطلب در بحث انتخابات و فتنه بودیم.

امام جمعه مجن همچنین با یاد آوری اینکه کار خبرنگاران تبلیغ است و پاداش مبلغان دینی را دارد، اظهار داشت: گاهی یک خبر نسنجیده یک موج ایجاد می کند و کلی مشکلات به بار می آورد و یک خبر سنجیده می تواند یک موج را بخواباند.

جنتی با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) که فرمود: بین حق و باطل چهار انگشت فاصله است و آن فاصله بین چشم و گوش است و با گوش کذب می شنویم با چشم آن کذب را واقعیت می بینیم، یادآور شد: برخی مۆسسات، نشریه ها، روزنامه ها، هفته نامه ها و خبرگزاری ها با نشر یک خبر نا درست از اعتبار و ارزش می افتند.

استکبار طرح های زیادی در زمینه خبر سازی دارد

جناتی ضمن تاکید بر اینکه استکبار طرح های بسیار زیادی برای تشویش اذهان عمومی ریخته است، افزود: استکبار در پروژه ای از قبل طراحی شده، گرانی را رسانه ای می کند و این مطلب تیتر همه روزنامه ها می شود و مردم هم تکرار می کنند و همه چیز در بازار کم و نایاب می شود، این حربه دشمن است، خبرنگاران دقت کنند عامل دست دشمن در ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران نشوند.

امام جمعه مجن خاطرنشان کرد: خبرنگاران مبلغ اسلام و نظام اسلامی هستند و باید ندای رسای اسلام را به گوش همه جهان برسانند.

استفاده از ظرفیت خبرنگاران در اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم

رئیس اداره روابط عمومی استانداری و دبیر شورای اطلاع رسانی استان سمنان نیز در این برنامه ضمن خیر مقدم به خبرنگاران استان به مناطق توریستی گردشگری شاهرود، هدف از این برنامه را آشنایی خبرنگاران با طرح ها و پروژه های خدماتی که دولت خدمتگزار در سطح استان خصوصا در شهرستان شاهرود انجام داده دانست و افزود: انشاء الله که بتوانیم از ظرفیت و پتانسیل خبرنگاران و مطبوعات و رسانه ها در اطلاع رسانی و آگاه سازی عموم جامعه استفاده کنیم.

ایرج کارخایی در پایان عملکرد و دستاوردهای دولت در استان سمنان خصوصا شهرستان شاهرود را مثبت ارزیابی کرد و گفت: حاصل این تلاش ها در بخش مجن، سد این شهر و فضاسازی هایی که برای رفاه حال گردشگران در این منطقه در حال انجام است، همه گویای تلاش بی شائبه و شبانه روزی دولت و دولتمردان و مسئولین استانی در راستای عمران و آبادی کشور است.