تبیان، دستیار زندگی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از عرضه‌ی 20هزار اثر در ششمین نمایشگاه و جشنواره‌ی رسانه‌های دیجیتال خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نشست خبری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال برگزار شد

نشست خبری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از عرضه‌ی 20هزار اثر در ششمین نمایشگاه و جشنواره‌ی رسانه‌های دیجیتال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، در نشست خبری ویژه‌ی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال كه با حضور سیدمحمد حسینی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حسن علیزاده؛ رییس مركز فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال برگزار شد‌، حسینی با اشاره به این‌كه ششمین جشنواره و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال از 13 تا 22 مهرماه در فضای 60هزار مترمربعی مصلای تهران برگزار می‌شود،‌ گفت: 400 غرفه در این نمایشگاه وجود دارد كه شامل نمایندگان شركت‌های دولتی و خصوصی است.

او اقدامات مركز رسانه‌های دیجیتال را در زمینه‌ی فرهنگ‌سازی خوب توصیف كرد و ادامه داد: این مركز، رشد و پویایی خوبی داشته و اقدامات متنوع و گسترده‌ای را تا كنون انجام داده است كه از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به برگزاری نمایشگاه‌های استانی اشاره كرد.

حسینی از حضور بخش بین‌الملل برای اولین‌بار در جشنواره‌ی رسانه‌های دیجیتال خبر داد و اظهار كرد: پیش‌بینی ما این است كه این بخش مورد استقبال كشورهای اسلامی و فارسی‌زبان قرار گیرد.

در این بخش، محتوای مناسبی برای خانواده، محافظت از كودكان،‌ سبك زندگی اسلامی و بیداری اسلامی مورد توجه قرار گرفته است.

او با بیان این‌كه جایزه‌ای ویژه برای ناشر برتر دیجیتال كشور در نظر گرفته شده است‌، بیان كرد: برای بهترین اثر، امسال نشان عالی سرآمد در نظر گرفته شده است. این جوایز با هدف ایجاد انگیزه‌، شركت در رقابت و ارتقای كیفیت اهدا خواهند شد.

وی گفت: 1109 مورد پایگاه اینترنتی‌، 356 مورد نرم‌افزارهای رسانه‌یی‌، 86 مورد بازی رایانه‌یی‌، 194 مورد هنرهای دیجیتال‌، 243 مركز فرهنگی دیجیتال، ‌311 اثر در زمینه‌ی تولید ملی و 82 مورد پژوهش و ایده‌ی رسانه‌های دیجیتال در این نمایشگاه شركت دارند.

او به شبكه‌ی ملی «فرهنگ» اشاره و اظهار كرد: تا كنون 270 خانه‌ی فرهنگ راه‌اندازی شده است. امیدواریم بتوانیم این پروژه بسیار مهم را كه شامل 500 خانه‌ فرهنگ است، به‌زودی به نتیجه برسانیم.

تنظیم: هومن بهلولی