تبیان، دستیار زندگی
مبارك سحرى وچه فرخنده شبى زمانسخن از واژه‏ای ‏بس عظیم وعزیز، واژه‏گرانسنگى كه زبان عاجز از بیان ویژگیهاى آن است و قلم ناتوان از نوشتن آن رسیده است. پیرامون‏شبى كه خداى تعالى آن را از هزار ماه والاتر و بالاتر خوانده‏اش؛ شبى ك...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چه مبارك سحرى وچه فرخنده شبى

زمانسخن از واژه‏ای ‏بس عظیم وعزیز، واژه‏گرانسنگى كه زبان عاجز از بیان ویژگیهاى آن است و قلم ناتوان از نوشتن آن رسیده است. پیرامون‏شبى كه خداى تعالى آن را از هزار ماه والاتر و بالاتر خوانده‏اش؛ شبى كه درهاى ‏رحمت الهى درآن بازاست و شبى كه ...

شب قدر شب خداست كه درآن تمام ملائكه و افضل آنها روح به زمین مى‏آیند و با حضور در پیشگاه آقا امام زمان(عج) تمام امور را به حضرت تقدیم مى‏دارند؛این شب، شب اتصال زمین به آسمان است و شب یافتن كلید هستى.

شب قدر، شبى است كه درآن تقدیر خلق و اجتماع اندازه‏گیرى مى‏شود و با ارائه به ‏محضر مقدس حضرت مهدى(عج) صلاحیت آن امور تایید ویا رد مى‏گردد.

"قدر" در لغت ‏به ‏معناى ارزش و مقدار مى‏باشد،تنها یك شب در طول سال قدر مى‏باشد. اگرهر شب، شب قدر بودى، شب قدر، بى‏قدر بودى .

شب قدر شبی است كه انسانقدرش را نمى‏داند مگر آنان كه قدرشناس همه خوبیها هستند .

شب قدر معادل هزار ماه و یا به عبارتى 84 سال مى‏باشد. این لیله عزیز معادل‏ عمر یك انسان و بلكه بیشتر مى‏باشد . فضل این شب به مراتب بیشتر ازعمر یك انسان است، حتى اگر در راه خدا و نیكى ‏به خلق صرف شده باشد.

خوشا آنان كه از حق برگرفتند        از این پس عشق را در برگرفتند

خوشا آنان كه در شام ‏شب قدر كتاب الله را بر سر گرفتند. كلمه «تنزل‏» در آیه 4 سوره قدر مى‏گوید: نزول ملائكه بر زمین با توجه به صیغه مضارع این فعل‏ هم اكنون نیز ادامه دارد منتها این نزول درهر دوران بر انسان كامل آن زمانه ‏است.

هر كس به اندازه قدر خویش این شب را درك مى‏كند.

شب قدر شب عروج از فرش به عرش است، شب انتظار است، انتظار فرج مولا و كسى كه‏ قدر ندارد، قدر ندارد.

دراین شب فاصله زمین و آسمان به حداقل مى‏رسد و دعاى بندگان مستجاب مى‏شود و درهاى ‏غفران الهى به روى بندگان باز مى‏باشد.

چه مبارك سحرى بود و چه فرخنده شبى

‏آن شب قدر كه این تازه براتم دادنددر این شب باید روح را صفا داد و خود را آماده نمود براى درك سرنوشت ‏خوب، روزى حلال و حوادث دلپذیر روحانى و معنوى.

شب قدر، شب تقدیر پروردگار است و درعین حال شب تصمیم‏ انسانهایى كه مى‏توانند دراین شب خود را آماده كنند براى تبعیت از اسلام عزیز وقرآن كریم.

شب قدر یعنى فاطمه سلام الله علیها كه هر كس او را بشناسد شب قدر را درك كرده است.

شب قدر، شب بریدن ازغیر خدا و پیوستن به معبود است.

امید است ‏با بازگو نمودن «نمى ‏از یم‏» لیلة القدر، بتوانیم زمینه را براى ‏استقبال از شب اتصال خالق و مخلوق، شب اشك و ندامت، ندامت از گذشته و شب امید ورجا، امید به عفو و كرم حضرت دوست آماده نماییم.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.