تبیان، دستیار زندگی
برگزاری کنگره ها، همایش ها و کنفرانس های بین المللی روابط عمومی می تواند ما را با آخرین دستاوردها و اتفاقات نوین و جدید در حوزه روابط عمومی آشنا کند و کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی می تواند زمینه حضور هماهنگ و یکپارچه از روابط عمومی کشورمان را
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی محلی برای تبادل نظر با رویکردی دینی و اجتماعی

کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی

برگزاری کنگره ها، همایش ها و کنفرانس های بین المللی روابط عمومی می تواند ما را با آخرین دستاوردها و اتفاقات نوین و جدید در حوزه روابط عمومی آشنا کند و کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی می تواند زمینه حضور هماهنگ و یکپارچه از روابط عمومی کشورمان را فراهم نماید.

به گزارش روابط عمومی، دکتر شهاب اکبریان عضو هیات علمی دانشگاه در گفتگو با شارا گفت: کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی که در شرف برگزاری است به دلیل داشتن نقاط مشترک دینی و اعتقادی می تواند محل بسیار خوبی برای تبادل نظر اندیشمندان و صاحبنظران حوزه روابط عمومی و ارتباطات با رویکردی دینی و اجتماعی باشد.

وی در ادامه افزود: اطلاع کشورهای مسلمان از آخرین رخدادها، اتفاقات و رویدادهای علمی در حوزه روابط عمومی به طور یقین می تواند زمینه رقابت سالم را به وجود آورده و دانش روابط عمومی را ارتقا دهد.

اکبریان اظهار داشت: از دیگر نتایج مهم این کنگره جهانی تشکیل یک حرکت یکپارچه در کشورهای مسلمان در زمان بحران ها جهت صف آرایی در مقابل هجمه و تهاجم های فرهنگی دشمنان اسلام و یا به سامان کردن سیستم های اطلاع رسانی در زمان بحران باشد؛ به مثابه این که کشورهای مسلمان می توانند در زمان حوادث از یکدیگر پشتیبانی کنند و فراخوانی باشد برای این که اگر یکی از اعضای کشورهای مسلمان دچار بحران شد دیگر کشورهای مسلمان عضو از طریق ابزارهای اطلاع رسانی به کمک آن ها بشتابند.

وی ضمن تقبیح انتشار فیلم اهانت آمیز به پیامبر اکرم (ص) گفت: یکی از دستاوردهای بسیار مهم این کنگره جهانی روابط عمومی می تواند هماهنگی و ایجاد یک پیام واحد و اثربخش در مقابل بحران هایی باشد که اعتقادات و باورهای مشترک دینی ما مسلمانان را به مخاطره می اندازد و روابط عمومی ها به عنوان سفیران کشورهای خودشان در این گونه مواقع می توانند از طریق ابزارهای مهم ارتباطی مانند اینترنت با هم در تماس باشند و در واقع یکی از نتایج کاربردی کنگره می تواند صدور یک بیانیه مشترک در مقابل این اقدام توهین آمیز دشمنان اسلام جهت ساخت فیلم موهوم باشد.

وی در پایان تصریح کرد: در کشور ما نهادها، سازمان ها، موسسات و تشکل های زیادی در حوزه روابط عمومی فعالیت دارند که متاسفانه با یکدیگر انسجام لازم را ندارند و این کنگره می تواند نقطه ثقلی برای تمام تشکل های روابط عمومی برای یک حضور همدلانه باشد.

لذا همه انجمن ها، موسسات و کسانی که دغدغه روابط عمومی را دارند می توانند با کنار گذاشتن سلایق شخصی و با حضور هماهنگ خود تصویری یکپارچه از روابط عمومی کشورمان را به نمایش بگذارند.

گفتنی است دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی با شرکت اندیشمندان و کارشناسان 18 و 19 آذر ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

تنظیم: هومن بهلولی