تبیان، دستیار زندگی
متاسفانه آمارهای طلاق در كشورمان روز به روز بیشتر و سرسام آورتر از قبل می شود. همه كارشناسان و متخصصین این امر براساس آمارهای بدست آمده بر این باورند كه ۵۰ تا ۶۰ درصد طلاق ها به دلیل مشکلات و اختلالات جنسی به وقوع می پیوندد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حرف مگوی مهم


متاسفانه آمارهای طلاق در كشورمان روز به روز بیشتر و سرسام آورتر از قبل می شود. همه كارشناسان و متخصصین این امر براساس آمارهای بدست آمده بر این باورند كه 50 تا 60 درصد طلاق ها به دلیل مشکلات و اختلالات جنسی به وقوع می پیوندد. به بیان دیگر مشكلات جنسی میان زن و مرد مهمترین علت افزایش آمار طلاق جامعه مان محسوب می شود.

زن و شوهر

این در حالی است كه هنوز هم مسائل جنسی جزء تابوها و حرف های مگوی به حساب می آید و بررسی و گفت وگو راجع به آن برای دختر و پسری كه قصد ازدواج با هم دارند یك گناه بزرگ محسوب می شود. در صورتی كه اگر دختر و پسر قبل از ازدواج با هم به بررسی این امر بپردازند نه تنها مسائل جنسی عاملی برای دوری عاطفی آنها از یكدیگر و در نهایت طلاق و جدایی شان از هم نمی شود بلكه مهمترین دلیل نزدیكی و انس شان به یكدیگر نیز محسوب می شود.

بسیاری از دختر خانم ها و آقا پسرها می گویند: چگونه باید با فرد مقابل در رابطه با مسائل جنسی سخن بگوییم؟ یقیناً اگر ما در این رابطه صحبت كنیم، ‌فرد مقابل در موردمان گمان بد خواهد كرد. پس همان بهتر كه مثل بقیه همه چیز را بگذاریم برای پس از ازدواج و این طرز تفكر یعنی اولین سنگ بنای زندگی مشترك این دو نفر کج و اشتباه گذاشته شد و معلوم نیست تا كی و كجا دوام بیاورد و نریزد.

البته این به آن معنا نیست كه ما جوان های پاك و باحیای كشورمان را زیر سوال می بریم. پاكی و حیای جوانان ایرانی همیشه زبانزد خاص و عام بوده و خواهد بود. اما می توان همین مسئله مهم را هم بدون زیر پا گذاشتن حیا و پاكدامنی بررسی كرده و از صحت ازدواجمان مطمئن گردیم.

هنوز هم مسائل جنسی جزء تابوها و حرف های مگوی به حساب می آید و بررسی و گفت وگو راجع به آن برای دختر و پسری كه قصد ازدواج با هم دارند یك گناه بزرگ محسوب می شود. در صورتی كه اگر دختر و پسر قبل از ازدواج با هم به بررسی این امر بپردازند مسائل جنسی عاملی برای دوری عاطفی آنها از یكدیگر نمی شود

راه های درست شناخت و بررسی تطابق دختر و پسر در مسائل جنسی

1.گفتگو در جلسات خواستگاری: صحبت كردن در مورد مسائل جنسی جزء ‌آن قبیل مسائل محسوب می گردد كه افراد به دلیل حیا از مطرح كردن آن در جلسات اول و دوم خودداری می کنند و كاملاً هم درست است. اما اگر پس از این جلسات به این نتیجه رسیدید كه فرد مقابل تا 80 ، 90 درصد همان نیمه گمشده تان است و می توانید به عنوان یك همسر به او تكیه كنید حتماً در جلسه ی سوم صحبتتان گریزی هم به بررسی مسائل جنسی داشته باشید. البته بیان كردن این مسئله در این جلسه نیز نیازمند پرسیدن سوالات درست است. یعنی فرد باید قادر باشد به نوعی سوال بپرسد و یا پاسخ بدهد كه هم به تطابق جنسی شان پی ببرند هم حس نكنند كه حیا و پاكدامنی شان زیر سوال رفته است.

سوال از نوع مزاج و طبع: افراد یا گرم مزاج هستند و یا سرد مزاج. نیازهای جنسی در افرادی كه دارای طبع گرم هستند بسیار بیشتر از افراد دارای طبع سرد می باشد. پس بهتر است هم در مورد خود و هم در مورد فرد مقابل این مسئله را بررسی نموده و به تناسبتان در این رابطه توجه نمایید. به سوال زیر توجه نمایید:

*ببخشید می تونم در مورد طبعتون بپرسم؟ شما گرم مزاجید یا سرد مزاج؟

سوال از نوع نگرش فرد در مورد مسائل جنسی: نوع نگرش و عقاید افراد در این مورد نیز حائز اهمیت است. مثلاً:

*به نظر شما مسائل جنسی چقدر در زندگی زناشویی اهمیت دارند؟ (در اینجا پاسخ های كلیشه ای و شعاری به هیچ دردی نمی خورد. حتماً جوابی درست و منطقی طلب نمایید.)

*شما در مورد تامین این مسئله قائل به روابط محدود در خانواده هستید یا روابط آزاد؟

*و ...

2.پرس و جو از نزدیكان و آشنایان از طریق تحقیق: افرادی كه برای تحقیق از دختر یا پسر می روند حتماً باید از همسایگان و دوستان فرد در مورد التزام وی به مسائل دینی و اخلاقی پرس و جو کنند. پایبندی فرد به این مسائل باعث اجتناب وی از فسادهای اخلاقی می شود.

3.مشورت با متخصصان: در این راستا صحبت با مشاوران خبره ازدواج و خانواده برای پی بردن به تناسب طرفین در امور جنسی نیز لازم و ضروری می باشد.

اكرم اشرفی نژاد

بخش کلوب ازدواج تبیان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.